درخواست صدراعظم آلمان از طرفین مذاکرات وین

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز جمعه در وین درخواست خود را از کشورهای مذاکره کننده برای برنامه هسته ای ایران تکرار کرد.

به گزارش شبکه توئیتر العربیه، شولتز در نشست خبری با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفت که از ایران و سایر کشورهای حاضر در مذاکرات وین خواسته است که فرصت دستیابی به توافق را از دست ندهند.

به گزارش رویترز، امیر قطر نیز نسبت به توافق در مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد و برای کمک به این توافق ابراز آمادگی کرد.

شولتز درباره همکاری انرژی آلمان و قطر گفت: «امنیت انرژی نقش مهمی برای ما بازی می کند. آلمان زیرساخت های لازم را برای واردات گاز طبیعی مایع از طریق کشتی فراهم خواهد کرد. این یک گام بزرگ است و قطر نقش مهمی در استراتژی ما ایفا می کند.»

ژوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از از سرگیری مذاکرات تحریم‌ها در آینده نزدیک در هفته جاری خبر داد و در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به اجلاس G7، از سفر انریکه مورا به تهران قدردانی کرد و افزود: مذاکرات به زودی با ایران از سر گرفته می‌شود. “

با این حال، لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال آمریکایی، یک دیپلمات ارشد اروپایی را در ارزیابی احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات در وین و دستیابی به توافق با ایران منتشر کرد.

نورمن در پیامی توئیتری به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی با نگاه واقع بینانه تر به وضعیت ایران نوشت: ما هنوز موانع سختی برای دستیابی به توافق داریم.

این خبرنگار آمریکایی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی گفت: اما گفتگوی طولانی و صریح با طرف ایرانی نشان داد که آنها متعهد هستند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز (جمعه) در یک کنفرانس خبری در توکیو گفت: «من هیچ نشانه‌ای از عدم جدیت ایران در مذاکرات برنامه هسته‌ای کشور نمی‌بینم».

دیدگاهتان را بنویسید