روسیه: تماس های طرفین در مذاکرات وین قطع نشده است

زاخارووا گفت: علیرغم تعلیق ویژه مذاکرات در وین، کشورها و کشورهای حاضر در توافق هسته ای و همچنین نمایندگان ایالات متحده همچنان به سختی کار می کنند و در عین حال به دنبال موثرترین و قابل قبول ترین راه هستند. . کنفرانس مطبوعاتی در وزارت خارجه روسیه “از سرگیری اجرای کامل توافق در اجزای اصلی آن است.”

وی گفت: همه ذینفعان آگاه هستند که هیچ جایگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وجود ندارد.

این دیپلمات روس توضیح داد: «دو طرف در طول روند مذاکرات به تماس خود ادامه می دهند. انریکه مورا، معاون وزیر خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، هفته گذشته از تهران بازدید کرد. «همکاران اروپایی و ایرانی از جلسات برگزار شده در این سفر قدردانی می کنند و به پیشرفت های اولیه اشاره می کنند.

زاخارووا افزود: «این امید ویژه ای را ایجاد می کند که ما گام دیگری به سوی هدف اصلی خود که اطمینان از فعال شدن مجدد کامل شورای امنیت سازمان ملل است، برداشته ایم.

در این بیانیه آمده است: «به نوبه خود، ما در نظر داریم تا نهایت تلاش خود را برای اطمینان از نتیجه مثبت مذاکرات وین انجام دهیم که مستلزم تلاش صادقانه همه بازیگران از جمله ایران، ایالات متحده و کشورهای اروپایی است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: این موضع قاطع و عینی ماست. ما از همه نیروهای سالم می خواهیم که از انرژی خود برای حفظ نظم و بازگرداندن تعادل منافعی که منافع آنها به آن وابسته است، استفاده کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید