کودتاچیان می خواستند صدراعظم آلمان را بکشند


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918018

رسانه های آمریکایی به نقل از سه منبع آگاه گزارش دادند که ترور اولاف شولز صدراعظم آلمان بخشی از طرح گروه راستگرای “شهروندان رایش” برای کودتا در این کشور بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با ادامه گمانه زنی رسانه ها درباره کودتای نافرجام در آلمان، نیویورک تایمز با انتشار گزارشی از برنامه کودتاچیان برای ترور صدراعظم آلمان خبر داد.

یک هفته پس از انتشار خبر توطئه گروه راستگرای “شهروندان رایش” برای کودتا در آلمان و سرنگونی دولت آن کشور، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که اگر این توطئه نبود. جان اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در خطر بود.

بر اساس این گزارش رسانه ها، پس از عملیات گسترده نیروهای امنیتی و پلیس در بسیاری از مناطق آلمان در هفته گذشته، مشخص شد که این گروه سلاح گرم تهیه کرده و قصد حمله به مجلس را داشته اند.

نیویورک تایمز در گزارش خود به نقل از سه منبع آگاه از تحقیقات کودتای این گروه نوشت که کودتاچیان قصد داشتند اولاف شولز صدراعظم آلمان را بکشند.

به گفته این منابع، در این یورش نیروهای امنیتی و پلیس آلمان 40 قبضه سلاح گرم کشف شد و مقامات گمان می کنند که سلاح های بیشتری در انبارها پنهان شده است.

منابع ادعایی نیویورک تایمز همچنین ادعا کردند که شاهزاده رویس «هاینریش سیزدهم»، رهبر ادعایی گروه راستگرای «شهروندان رایش»، در صورت موفقیت‌آمیز بودن کودتا، کنترل آلمان را به دست می‌گرفت و ظاهراً او تلاش می‌کرد با روس‌ها ارتباط برقرار کند. کنسولگری در لایپزیگ

گفته می‌شود که شاهزاده ۷۱ ساله آلمانی حداقل دو بار با دیپلمات‌های روسی در آلمان ملاقات کرده است، اما مقاماتی که در مورد کودتا تحقیق می‌کنند، گفته‌اند که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که مسکو تلاش کرده است به تلاش‌های هاینریش سیزدهم برای برقراری ارتباط با روسیه پاسخ دهد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در میان مظنونان کودتای آلمان یک شهروند روس به نام «ویتالی بی» نیز وجود دارد.

پیش از این برخی رسانه های غربی مدعی شده بودند که برخی از عاملان کودتای نافرجام ادعایی مرتبط با روسیه هستند که دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، آن را “مسئله داخلی آلمان” توصیف کرد و هر گونه ارتباط با این موضوع را رد کرد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دو عضو فعلی و یک عضو سابق حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان در میان مظنونان کودتا هستند.

گفته می شود در حال حاضر 23 نفر از اعضای گروه شهروندان رایش در زندان هستند و 31 نفر دیگر توسط مقامات امنیتی و قضایی آلمان تحت بازجویی قرار دارند.

پیش از این در اخبار گزارش شده بود که یک آشپز بسیار معروف در میان بازداشت شدگان است که در ارتباط با توطئه یک گروه راستگرای از شهروندان رایش برای کودتا در آلمان و سرنگونی دولت آن کشور تحت بازجویی قرار گرفته است. کشور.

رسانه های آلمانی هفته گذشته گزارش دادند که اعضای رایشتاگ قصد دارند شاهزاده هاینریش سیزدهم 71 ساله روس را به عنوان رئیس دولت جدید آلمان منصوب کنند. در عملیات پلیس آلمان او نیز بازداشت شد.

دیدگاهتان را بنویسید