صدور حکم انتخاب شغل فرهنگیان 60 میلیونی در رتبه بندی معلمان

صدور حکم انتخاب شغل فرهنگیان 60 میلیونی در رتبه بندی معلمان

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران و معاونین مدارس نطنز و بادرود اظهار داشت: منطقه نطنز و بادرود خاستگاه اولیای خدا و امامزادگان است که باید باشند. عبادت می کردند و شهدای گرانقدر بزرگان و مدیران این دو اداره پیوسته در راه پیشرفت و تعالی تلاش می کنند و تحصیلات داشتند.

وی افزود: اگر در جامعه ای نگاه خوبی به آموزش وجود داشته باشد آن جامعه دیگر دچار ناتوانی اجتماعی نابهنجار نمی شود و زندان ها تعطیل می شود و فرهنگ متمدنانه، بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی گسترش می یابد و افراد تحصیل کرده در آن تربیت می شوند. و در هر جامعه ای برای آموزش و پرورش ارزش قائل می شود و از جامعه خالی می شود.

ابراهیمی تصریح کرد: در گذشته اقتصاد اولویت اول بود و فرهنگ به حاشیه رانده می شد، مقام معظم رهبری در سخنان خود موضوع تهاجم فرهنگی، اشاعه فرهنگی، خونریزی فرهنگی، ناتوی فرهنگی را ذکر کردند و اخیراً نیز از واژه کشتارگاه فرهنگی استفاده کردند. فضای مجازی و در اینجا عموم مردم باید به مسئله فرهنگ توجه ویژه ای داشته باشند.

در سند تحول بنیادین دانش آموز باید به درجه معینی از زندگی خوب دست یابد
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: سند تحول بنیادین مورد بررسی مقام معظم رهبری در سال 1392 رونمایی شد و منشأ اصلی سند دانش آموز است و دانش آموز باید به درجه ای از زندگی خوب برسد و در سند تحول، نیروی انسانی و معلم به عنوان واسطه دانش آموز و زندگی طیبه معرفی شدند.معلم در سند تحول معلمی محسوب می شود که به کلیه امور دانش آموزان و مادی، معنوی، اجتماعی، سیاسی می پردازد. ، و تمام جنبه های دانش آموز.

وی بیان کرد: بعد از تغییرات گذشته، مقام معلم را پایین آوردند و او را به یک مربی ساده تبدیل کردند، این بزرگترین ظلم به معلم بود، اگر فقط برای آموزش باشد، فضای مجازی و فایل های صوتی و تصویری می تواند انجام دهد. این است، اما معلم یا مربی باید روش و رفتار را در کنار دانش آموز منتقل کند، در اینجا می گوییم که مربی یک الگو است و باید برای دریافت کننده الگو حضور داشته باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات سند تحول بحث رتبه بندی بود. مجلس فعلی حدود یک سال و نیم قبل از دولت فعلی، دولت قبل را موظف به اجرای رتبه بندی کرد. 3 سال تعیین شد که دولت فعلی بر اثربخشی این اعتبار 38 تلاش کرد و مبلغ آن از سه سال به یک سال و نیم تغییر کرد، رتبه بندی فرآیند بسیار پیچیده ای بود و ساعت ها انجام شد و پس از فراز و نشیب های فراوان. مصوبه مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی و دولت تعیین و چهار ماه برای اجرای رتبه بندی تعیین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: اگر در سال 1401 احکام رتبه بندی صادر نمی شد در سال 1402 تاثیر منفی می گذاشت، اعتبار سال 1401 جذب نشد و برای سال آینده نیز نتوانستیم اعتبار جذب کنیم 640 قرار بود هزار نفر در رتبه بندی قرار بگیرند که در جریان اجرا این تعداد به 935 هزار نفر رسید و در رتبه بندی قرار گرفت اما به صورت ریالی چیزی به عدد اضافه نشد.

صدور حکم گزینش 60 میلیونی برای همکاران فرهنگی در موضوع رتبه بندی
وی ادامه داد: همکاران ما در وزارت کشور، اداره کل و سایر ادارات بالغ بر 60 میلیون حکم طبقه بندی صادر کرده اند. از نظر امور اداری کار بسیار طاقت فرسا است. تا پایان سال 1401 دستورات صادر شد، هرچند تعداد زیر از این دستورات ناراضی بودند، در حالی که ایرادات بررسی شد، برخی از آنها به دلیل کمبود منابع بود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: یک ساعت کار معلم از چندین روز کار یک کارمند ارزشمندتر است و این مشکل در کرونا خود را نشان داد، زمانی که کرونا در جامعه شیوع پیدا کرد و مدارس تعطیل شدند، همه جامعه متوجه شدند که معلمان واقعاً در این زمینه زحمت می کشند. آموزش و پرورش و پاسخگوی آموزش و پرورش و جامعه پذیرفته است که کار معلم در یک ساعت تمام نمی شود، اگر معلم 5 دقیقه کار کند ساعت است به عنوان برخی بخش ها، معلم کارمند دولت نیست، معلم امروز را با یک هیئت علمی دانشگاه مقایسه می کنند. سند تحول بنیادین، در افق رتبه بندی نهایی. قبلاً باید معلم را با هیئت علمی دانشگاه تهران مقایسه کرد و هنوز تا رسیدن به افق فاصله داریم.

کمبود 15 هزار معلم در اصفهان
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در سال 1390 بر اساس سند تحول بنیادین دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شد و مقرر شد سالانه 25 هزار دانش آموز به عنوان معلم پذیرش شود که امسال و سال های گذشته انجام نشد. کمبود نیروی انسانی نمایان می شود، یک راه این فکر به وجود آمد که چرا دانشگاه فرهنگیان را راه اندازی کنیم، از لیسانس و فوق لیسانس استفاده کنیم و این تعداد 25000 نفر به 3300 نفر رسید و نتیجه آن کمبود جدی نیروی انسانی است. منابع استان اصفهان از 60 هزار مورد نیاز 15 هزار نفر نداریم و باید از مستمری بگیران گران قیمت در تدریس استفاده کنیم.

وی گفت: دولت جدید توجه ویژه ای به دانشگاه فرهنگیان داشت و امسال بیش از 25 هزار دانشجو به عنوان معلم پذیرفته و انتخاب شدند و از بین 1401 ورودی رتبه های 2، 9 و حتی زیر 100 در کنکور سراسری جذب شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی را کسب کردند. دانشگاه فرهنگیان و این تعداد افزایش خواهد یافت.

استخدام 25000 نیروی خدماتی به وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ برای مدارس کشور
ابراهیمی گفت: امروز با کمبود نیروی خدماتی مواجه هستیم و به وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ مجوز استخدام 25 هزار نفر داده شده و آزمون پایان تابستان برگزار می شود. در دوره ابتدایی آزمون در کادر متوسطه، آموزشی و خدماتی برگزار و نیرو جذب خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: کار خوبی که دولت انجام داد این بود که سرانه ای که از سال 1390 پرداخت نشده بود دوباره از بهمن 1400 شروع به پرداخت کرد.

وی در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: سقف بیمه ای در قرارداد دوم 1402 نفر افزایش می یابد و تعهدات و تنوع خدمات بیمه ای فرهنگیان به شدت افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید