صدیقی: دشمن مسئله حجاب را به خاکریز خود تبدیل کرده است. او می خواهد یک حرامزاده به دنیا بیاورد

کاظم صدیکی خطیب جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه تهران با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، تقوا را پشتوانه دنیا و آخرت دانست و گفت: هر که پاسدار باشد. اقدس الهی، خداوند بن بست را از پای او بر می دارد».

صدیقی: دشمن مسئله حجاب را به خاکریز خود تبدیل کرده است.  او می خواهد یک حرامزاده به دنیا بیاورد
خطیب موقت تهران گفت: خداوند به هیچ جا به اندازه غدیر اهمیت نداده است و از این رو پیامبر را در حجه الوداع مأمور کرد تا زائرانی را که جلوتر رفته بودند و زائرانی را که نرسیده بودند بازگرداند تا بتوانند. در جمع زائرانی که سفیران کشورهای اسلامی هستند برای گسترش ولایت امیرالمومنین (ع) وارد شوید.

وی با استناد به سه اصل در این مأموریت که یک امر سیاسی و اداری است، ادامه داد: این امر به قدری مهم است که اگر تبلیغ انجام نمی شد، رسالت و دین به پایان نمی رسید و این امر نشان دهنده نقش ولایت در تبیین دین و در غیر این صورت تحریف در دین امکان پذیر بود و الگویی برای حکومت اسلامی یافت نمی شد.

صدیقی به تشریح مکتب، فرهنگ، مسیر زندگی حضرت علی (ع)، الگوی حکومت داری، قبله و قشر منظم برای موحدان عالم و الگوی حکومت داری عدل و دانش پرداخت و گفت: ویژگی های حضرت علی (ع) که قرآن کریم نقل می کند: رهبری حکومت اسلامی را باید آموخت.

واعظ موقت تهران افزود: امیرالمومنین در آیه مبخله روح نفیس پیامبر است و خداوند به حضرت علی (ع) نیز هر آنچه را که به پیامبر آخرالزمان بخشیده است جز نبوت داده است زیرا او همان نبوت است. جانشین پیامبر

وی خاطرنشان کرد: غدیر نشانه جامعیت اسلام و نقشه راه جامعه اسلامی است و آینده را در دستور کار جامعه اسلامی قرار داده است. پس منظور از غدیر از جهت ولایت است.

صدیقی شعار غدیر امسال را «رژ لب یا رسول الله» خواند و گفت: شعار محوری دهه امامت و ولایت این است که به دعوت پیامبر خدا که دعوت خدا را اجابت کرد و امامت امام علی را اجابت کرد. خواهش کرد همه امیرالمؤمنین را تبلیغ کنند و آن وحدت سیاست و دین است، ولایت حضرت علی را هم تبلیغ کنیم.

سخنگوی موقت تهران اضافه کرد: شعارهای اجرایی امسال هر غذای خانه و هر خوراک خانه است. اطعام یک نفر در روز غدیر برابر است با اطعام همه انبیا و اولیا. از طرفی محرم و صفر را ماه عزاداری و ذی حجه را ماه شادی می دانیم و همان طور که عزاداری عبادت است، این شادی نیز عبادت است.

وی تاکید کرد: تا زمان ظهور امام عصر(عج)، ولایت فقیه حافظ استقلال، عزت و کرامت حضرت علی(ع) بود.

صدیقی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: در سوره مبارکه نور و احزاب تکلیف زن روشن شده است و در زیر این آسمان و در میان میلیاردها مسلمان کسی را نمی یابی که منکر حفظ حجاب و عفاف برای زنان باشد. یکی از نیازهای دین است و متن آن قرآن کریم است.

وی افزود: زنان بی دغدغه در جامعه چند دسته هستند; گروهی از زنان خوش اخلاق ما هستند که ممکن است در روز قیامت در محضر ما باشند زیرا همیشه در خط مقدم کارهای خداپسندانه به عنوان دفاع مقدس هستند و طبق یک نظرسنجی بیش از 70 درصد آنها معتقدند که موضوع حجاب نداشتن با اعتقاداتشان ناسازگار است، اما در محیط بدی قرار گرفتند.

جمعه خطیب از تهران با بیان اینکه حجاب برای زنان کرامت، افتخار و ارزش است، گفت: مهمترین آرزوی مردم شریف ایران حفظ حجاب در همه دوره ها و در همه دوران هاست. از این رو، زنان مؤمن به قرآن و زنان مسلمان مانند حضرت فاطمه الزهرا (س)، حضرت خدیجه (س) و حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) حجاب را محترم و ارزشمند می دانند. .

آیت الله صدیکی گفت: حجاب زنان مانند لباس روحانیت و تبلیغ دین است و برای آنان باید عزتمند و پاسدار ارزش های خانوادگی باشد. حجاب انزوا نیست.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: خدماتی که انقلاب اسلامی به زنان کرد در تاریخ ایران بی سابقه است. در پرتو انقلاب و به خون پاک شهدای ما، رشدی که برای رشد زنان صورت گرفته بی نظیر است.

آیت الله صدیکی در پاسخ به برخی اظهارنظرها از جمله اینکه زنان از اعضای جامعه ما هستند و نباید کاری به حجاب آنها داشته باشیم، یادآور شد: حجاب قانون و شرع است. تحمل خلاف شرع و رضایت از گناه خداوند خلاف دین و عدالت است. لذا با احترام به همه زنان امر به معروف و نهی از منکر را در دنیا و آخرت دلسوزی نسبت به یکدیگر می دانیم.

و افزود: افرادی که به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه می شوند، آیا این جریمه مخالفت و تمسخر محسوب می شود؟» خیر، اینطور نیست. هر تخلفی مجازاتی دارد، بحث کشف حجاب و بی حجابی یکی از تخلفات قانونی است و ملت ما متمدن و قانون مدار است.

خطیب جمعه تهران گفت: موضوع برهنگی به دوران ماقبل تاریخ برمی گردد. زنان از ارکان جامعه ما هستند، پس باید حجاب و عفاف را رعایت کنند و جامعه نیز در این راه حرمت آنها را حفظ کند.

آیت الله صدیکی با اشاره به موضوع برخورد با تبلیغات دشمن گفت: انتظار داریم مسئولان عالی شورای مجازی بر این فضاها حکومت کنند. این کار درستی نیست که دخترانمان را رها کنیم و بگذاریم دشمن به خانه های ما حمله کند. از سوی دیگر توصیه به حجاب و عفاف به زنان تناقض دارد. بنابراین باید مدیریت خردمندانه شبکه های مجازی اجرا شود و صدا و سیما و وزارت ارشاد از طریق هنر و فیلم و سریال در ارتقای جایگاه زن و حجاب تلاش کنند.

وی ادامه داد: تقابل ما نه تنها با بی حجابی نیست، بلکه با دشمنی است که مسئله حجاب و عفاف را به خاکریز خود تبدیل کرده و به دنبال تخریب نظام خانواده در ایران است و می خواهد بچه حرامزاده ایجاد کند. و نظام عفاف و حجاب که برای آنها این همه شهید و قربانی تقدیم نابودی انقلاب شدند.

خطیب جمعه تهران سیاست دشمنان را در مقوله عفاف و حجاب مشی رضاخان می داند و می گوید: رضاخان روحانیت، نماز خانه های داخلی و گشایش حجاب را در رأس سیاست خود قرار داد. رضاخان این تحصیلات را نداشت و سیاست انگلیس را اجرا کرد. بنابراین دشمن اکنون به دنبال از بین بردن طهارت خانواده است.

وی درباره برخی تهمت ها به ائمه جمعه و خطبه های نماز جمعه گفت: یکی به من گفت که گفتی شایستگی کسانی که منصب ولی فقیه دارند نیازی به ظهور امام زمان ندارد و من گفتم هر که گفت همین پست گذاشته خدایا. لعنت بهش.

آیت الله صدیکی در این خصوص به نقش مردم در حل مشکلات اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مردم در جنگ نظامی مشکلات را حل می کنند و مردم در جنگ اقتصادی مشکلات را حل می کنند و مردم قطعا مشکلات را با تهمت و شایعه دشمنان حل می کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جریان نفاق گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی با فساد در ابعاد مختلف نسبت به منافقینی که به صورت شبکه ای فعالیت می کنند مقابله می کنند، جریان دیگر اراذل و اوباش هستند که عاشق فسق هستند تا هر کاری انجام دهند. آنها می خواهند آنها به جامعه حمله می کنند و ما باید با آنها مبارزه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید