صعود دو تیم کاراته قهرمانی آسیا به دیدار فینال/ کاتای تیمی صادقی، زند و مردان به برنز رسید.


ساعت: 18:05
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918928

در چهارمین روز از رقابت های کاراته قهرمانی آسیا 2022، کومیته تیمی مردان و کاتای تیمی زنان به فینال راه یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چهارمین روز از رقابت های کاراته قهرمانی آسیا 2022 به میزبانی تاشکند ازبکستان با برگزاری مسابقات کاتای انفرادی و تیمی و تیمی پیگیری شد و در پایان نمایندگان کاراته ایران در کومیته تیمی مردان و کاتای تیمی بانوان به فینال راه یافتند. صادقی و علی زند در کاتای انفرادی و کاتای تیمی مردان سه مدال برنز کسب کردند.

به این ترتیب ایران در پایان روز چهارم رقابت های کاراته قهرمانی آسیا با 6 مدال طلا، 6 مدال نقره، 20 مدال برنز و در مجموع 32 مدال دست یافت.

نتایج نمایندگان کاراته ایران در چهارمین روز از مسابقات قهرمانی آسیا 2022 به شرح زیر است:

کمیته تیم مردان:

ایران در اولین دیدار به مصاف ترکمنستان رفت و با برتری 4 بر 1 مهدی خدابخشی، 7 بر 1 علی اصغر عزیزاباری و 8 بر صفر صالح اباذری به برتری 3 بر صفر مقابل حریف خود دست یافت. ازبکستان دومین حریف تیم کومیته تیمی کشورمان بود و این دیدار نیز با پیروزی 5 بر 2 ذبیح الله پورشیب، 7 بر صفر بهمن اصغری و 3 بر صفر صالح اباذری که با حریف هانسوکو هم بود به پایان رسید و تیم ایران با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد.

تیم کشورمان در دیدار نیمه نهایی به مصاف عربستان رفت و با سه برد و یک تساوی فینالیست شد. در این دیدار ابتدا صالح اباذری مقابل حریف خود به تساوی 3 بر 3 دست یافت اما در ادامه ذبیح الله پورشیب 4 بر صفر، بهمن اصغری 2 بر صفر و سجاد گنج زاده 10 بر صفر از سد حریفان گذشتند تا تیم کشورمان فینالیست شود. کمیته ایران برای کسب مدال طلا فردا به مصاف قزاقستان می رود.

تیم کاتای زنان:

تیم ایران متشکل از الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری زاده با امتیاز 23.88 در رده اول گروه خود قرار گرفتند و راهی فینال این مسابقات شدند. قهرمانان تیم ملی کاتای بانوان فردا برای کسب مدال طلا به روی تشک می روند.

تیم کاتای مردان:

ایران با ترکیب میلاد فراز مهر، علی زند و ابوالفضل شهریاردی در دور اول با امتیاز 24.48 دوم شد و به دور دوم راه یافت. کاتای تیمی ایران در دور دوم با امتیاز 24.72 در رده دوم قرار گرفت تا راهی دیدار رده بندی شود و شانس خود را برای کسب مدال برنز امتحان کند. ایران در دیدار رده بندی با 25.28 امتیاز مقابل تیم ماکائو با 23.96 امتیاز به مدال برنز دست یافت.

کاتای انفرادی بانوان:

فاطمه صادقی در دیدار رده بندی با 25.48 امتیاز مقابل سوئی سو از ماکائو با 24.08 امتیاز به مدال برنز آسیا دست یافت.

کاتای انفرادی مردان:

علی زند در دیدار رده بندی با 25.14 امتیاز مقابل مادی کاتشوی از قزاقستان با 24.80 امتیاز به برتری رسید و به مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت.

کمیته تیم بانوان:

تیم ایران با ترکیب مبینا حیدری، لیلا برجعلی و مبینا کاویانی در اولین دیدار با نتیجه 2 بر 1 میزبان ازبکستان را شکست داد و راهی دور دوم شد. ایران در دور دوم با نتیجه دو بر صفر مغلوب ژاپن شد. با شکست ژاپن مقابل ویتانو و ناکامی آن تیم به فینال، کمیته تیم بانوان ایران از دور رقابت ها کنار رفت.

فردا (سه شنبه) و آخرین روز رقابت های کاراته قهرمانی آسیا 2022، فینال رده سنی بزرگسالان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید