6 مدال برنز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا مردان و زنان در روز سوم به دست آوردند


ساعت: 20:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918750

نمایندگان کشورمان در سومین روز از رقابت های کاراته قهرمانی آسیا 2022 موفق به کسب 6 مدال برنز شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، سومین روز از رقابت های کاراته قهرمانی آسیا 2022 به میزبانی تاشکند ازبکستان با برگزاری مسابقات کاتا و کومیته بزرگسالان به کار خود پایان داد.
در پایان رقابت های امروز تیم های کمیسیون بزرگسالان آقایان و بانوان موفق به کسب 6 مدال برنز شدند. سارا بهمنیار، فاطمه سعادتی، مبینا حیدری و لیلا برجعلی برای بانوان و علی مسکینی و صالح اباذری در آقایان مدال برنز را کسب کردند.

فینال کمیسیون های انفرادی روز سه شنبه برگزار می شود.

بدین ترتیب نمایندگان کاراته ایران تا پایان روز سوم 6 طلا، 6 نقره، 17 برنز و در مجموع 29 مدال کسب کردند.

نتایج وزنی نمایندگان کاراته ایران در روز سوم به شرح زیر است:

کاتای انفرادی بانوان:
فاطمه صادقی با 24.06 در گروه خود دوم شد و به دور بعدی مسابقات راه یافت. صادقی در دور دوم با 24.28 امتیاز در رده دوم گروه خود قرار گرفت و راهی دیدار رده بندی شد. نماینده کاتای کشورمان روز سه شنبه شانس خود را امتحان می کند و مدال برنز را کسب می کند.

کمیته بانوان:

وزن – 50 کیلوگرم:
سارا بهمنیار در اولین مبارزه خود با نتیجه 2 بر صفر از سد فونگ ماکائو گذشت. بهمنیار در دور دوم 8 بر 5 ایساوا از قرقیزستان را شکست داد. نماینده کاراته کشورمان در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 4 بر 2 مغلوب گو شیائو از چین تایپه شد تا از راهیابی به فینال بازماند و راهی دیدار رده بندی شود. بهمنیار در دیدار رده بندی با نتیجه 3 بر 2 چاندران از مالزی را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

وزن – 55 کیلوگرم:
فاطمه سعادتی در اولین مبارزه هانتی خود یارداولت از قزاقستان را شکست داد. سعادتی در دومین مبارزه خود مقابل هوانگ از ویتنام با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد. سعادتی با این صعود ویتنامی به فینال راهی دیدار رده بندی شد. نماینده کاراته ایران با نتیجه ۴ بر ۳ چوی وان از هنگ کنگ را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

وزن – 61 کیلوگرم:
آتوسا گلشادنژاد در اولین مبارزه خود با نتیجه 3 بر صفر مقابل تویتونوا از قرقیزستان پیروز شد. گلشاد نژاد بار دیگر به جدول شانس راه یافت که ملی پوش قرقیزستانی به فینال راه یافت. نماینده کاراته کشورمان در فرصتی دیگر برای کسب مدال برنز مقابل رقیب ویتنامی خود با نتیجه 5 بر صفر مقابل دیمان هند به برتری رسید. گلشاد نژاد در دیدار مدال برنز مقابل نگوین از ویتنام با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و نتوانست مدالی را کسب کند.

وزن – 68 کیلوگرم:
مبینا حیدری در اولین مبارزه خود الیکل از قزاقستان را ۱۱ بر صفر شکست داد. حیدری در بازی برگشت مقابل تی دین لز ویتنام با نتیجه 3 بر 3 در سنشو شکست خورد تا به مرحله مقدماتی صعود کند. حیدری در آخرین مبارزه خود با نتیجه 5 بر یک وانگ از هنگ کنگ را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

وزن + 68 کیلوگرم:
لیلا برجالی در اولین مبارزه خود با نتیجه 3 بر 2 هاکاونی از اندونزی را شکست داد. در دیدار بعدی در حالی که 3 ثانیه مانده به پایان مبارزه پیش بود، برجالی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب یوکوسا از ژاپن شد تا راهی دیدار رده بندی شود. بورجاعلی در دیدار با یان یو از چین تایپه با نتیجه 4 بر 4 (سنشو) به مدال برنز رفت.

کاتای انفرادی مردان:
علی زند با 23.26 امتیاز در رده چهارم گروه خود قرار گرفت و به دور بعد صعود کرد. زند در دور دوم با 23.74 امتیاز سوم شد و راهی دیدار رده بندی شد. زندت روز سه شنبه شانس خود را برای کسب مدال برنز امتحان خواهد کرد.

کمیته آقایان:

وزن – 55 کیلوگرم:
پوریا اقدسی در اولین مبارزه خود در سانشو با نتیجه 4 بر 4 مغلوب علی بارز از عراق شد. پس از شکست کاراته کای عراق مقابل حریف خود پوریا اقدسی از دور رقابت ها کنار رفت.

وزن – 60 کیلوگرم:
علی مسکینی در اولین مبارزه خود با نتیجه 8 بر صفر یوسفوف از تاجیکستان را شکست داد. نماینده کاراته ایران در دور دوم با نتیجه 8 بر 5 زینالدینو از ازبکستان را شکست داد. مسکینی در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف کویتی خود با نتیجه 9 بر 3 شکست خورد تا راهی دیدار رده بندی شود. مسکینی در دیدار رده بندی با نتیجه 2 بر یک البشر عربستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

وزن – 67 کیلوگرم:
امیر مهدی زاده در اولین مبارزه خود با نتیجه 6 بر 3 از سد باتیگان فیلیپینی گذشت. مهدی زاده در دور دوم مقابل هوتاپا از اندونزی با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. پس از شکست هوتاپا مقابل نماینده ژاپن و ناکامی در راهیابی به فینال، امیر مهدی زاده از دور رقابت ها کنار رفت.

دیدگاهتان را بنویسید