صهیونیست ها نمازگزاران روزه دار مسجدالاقصی را تیراندازی کردند


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833793

منابع خبری روز جمعه اعلام کردند که تعداد زیادی از تندروهای صهیونیست در قدس اشغالی و مسجد الاقصی تجمع کرده اند و تندروهای صهیونیستی به سمت نمازگزاران روزه دار در محل درگیری تیراندازی کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از الجزیره ، امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجد الاقصی حمله کردند و نمازگزاران و مومنان را تیرباران کردند.

برخی گزارش ها حاکی از زخمی شدن بیش از 50 فلسطینی در درگیری بین صهیونیست ها و نمازگزاران است.

الجزیره همچنین اعلام کرد در حالی که درگیری ها در اطراف مسجد الاقصی ادامه دارد، ده ها تن از تندروهای صهیونیست امروز (جمعه 22 آوریل) به سمت زائران در صحن مسجدالاقصی گلوله های پلاستیکی شلیک کردند.

همزمان با این اقدامات، ده ها هزار فلسطینی روزه دار برای اقامه نماز جمعه در هفته سوم ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی راهپیمایی کردند.

گفته می شود نظامیان صهیونیست با ایجاد موانع و درگیری سعی دارند از ورود و ورود آنها به مسجد جلوگیری کنند.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز از ترس فلسطینیان و خشم نمازگزاران تدابیر امنیتی خود را گسترش دادند و در اطراف مسجد الاقصی به آمادگی کامل رزمی رسیدند.

بیت المقدس و اماکن نزدیک مسجد الاقصی جمعه گذشته شاهد حملات جنگنده ها و شهرک نشینان صهیونیست و درگیری با فلسطینیان بوده است.

صبح امروز همزمان با یورش ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و هتک حرمت مقدسات، بیت المقدس اشغالی صحنه درگیری میان اشغالگران و نمازگزاران روزه دار بود.

نماز صبح جمعه با حضور ده ها هزار فلسطینی در صحن های مسجد الاقصی اقامه شد و نمازگزاران با ورود به ورودی ها شعارهایی علیه حمله به مسجد الاقصی سر دادند.

گفته می شود در درگیری امروز صهیونیست ها، نیروهای اشغالگر از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور برای متفرق کردن نمازگزاران استفاده کردند.

برخی منابع گفتند که در این درگیری ها ده ها نمازگزار فلسطینی مجروح شدند.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند که سران اشغالگر نیروهای خود را برای افزایش تدابیر لازم برای مقابله با نماز جمعه در مسجدالاقصی آماده کرده اند.


درخواست عباس از گوترش

در همین راستا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست و خواستار اقدام فوری وی برای پایان دادن به رژیم صهیونیستی و دریافت حمایت بین المللی از فلسطینی ها در برابر اشغالگران شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل، گوترش را در جریان حوادث اخیر فلسطین و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در حمله به فلسطینیان و هتک حرمت اماکن مقدس قرار داد.

وی همچنین گفت: حملات و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان منجر به شهادت، زخمی و دستگیری صدها نفر شده است.

رژیم صهیونیستی در حال حاضر با وجود واکنش های بین المللی و حتی بی شرمی علیه اتحادیه عرب، یکی از کمیسیون های این رژیم در روز پنجشنبه در تل آویو برای سرکوب فلسطینیان و هتک حرمت قدس شریف، سیاست های ضد انسانی خود را به ویژه در قدس اشغالی دنبال می کند.

حمله برای ارسال پیام به دوستان جدید عرب به خصوص امارات که حق اعتراض ندارید!

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید