کلیباف: قیمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باید افزایش یابد/ خلیل الحیه: طرح صهیونیست ها در مسجدالاقصی جواب نداد


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835072

وی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با این رژیم از سوی برخی دولت های منطقه، گفت: امت اسلامی، گروه های مقاومت و جهان اسلام باید هزینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را افزایش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه 8 اردیبهشت) در آستانه روز جهانی قدس در دیدار با خلیل الحیات از اعضای ارشد حماس گفت: نشست امروز بسیار ارزشمند است. برای ما از دو جهت ما عزیز هستیم و شما در جنبش مقاومت اسلامی حماس جایگاه قانونی دارید و از آن مهمتر شما را خانه شهید می دانند و در جمهوری اسلامی ایران برای خانواده شهدا ارزش قائل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه پس از الطاف الهی و نصرت الهی، خون شهدا پیروزی را تضمین کرد، افزود: مسئله فلسطین و قدس ریشه عمیقی در ایران اسلامی دارد. ما در دوران ظلم رژیم منحوس پهلوی و سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شخصیت هایی مانند شهید مطهری و روحانیون مبارز داشتیم که از فلسطین، ارزش های فلسطینی و بدهی همه مسلمانان به قدس حمایت کردند و در این مراسم سخنرانی کردند. توجه.
وی در ادامه بیان کرد: امام خمینی (ره) قدس را جزء اسلام و مسئله فلسطین را اولین مسئله جهان اسلام دانستند و با مهارت چنین روزی را در ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس معرفی کردند تا در مورد مسئله قدس بحث و گفتگو کنند. فلسطین، همه مسلمانان جهان و همه آزادیخواهان زنده بمانند.

رئیس قوه مقننه گفت: جمهوری اسلامی ایران حمایت از فلسطین و قدس را از اولویت های خود می داند و نشان دهنده نصرت الهی است.




* امت اسلامی و جنبش مقاومت باید هزینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را افزایش دهند



وی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی برای عادی سازی روابط با این رژیم از سوی برخی دولت های منطقه، گفت: امت اسلامی، گروه های مقاومت و جهان اسلام باید هزینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را افزایش دهند. انسجام گروه‌های فلسطینی: قطعاً برای موفقیت و پیروزی بسیار مؤثر است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول ما در مسئله فلسطین جهاد، مجاهدت، مقاومت و مبارزه است، افزود: مسائل حقوق بین الملل و کار سیاسی و فرهنگی بعد از مجاهدین باید پیگیری شود زیرا اگر نمی توانیم با مجاهدین مبارزه کنیم و می جنگیم. بگذارید صهیونیست ها بایستند و قدرتمند شوند، ما در مسائل حقوقی و سیاسی پیشرفت نمی کنیم.




** خلیل الحیات: اجازه ندادیم طرح رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی اجرا شود.



بر اساس این گزارش، خلیل الحیات از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در این نشست گفت: طرح رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی شروع به کار کرد.

وی افزود: آنها در تلاش هستند تا مسجدالاقصی را از جمعیت اصلی تخلیه کنند و اشغالگران صهیونیست را جایگزین کنند و حضور خود را در مسجدالاقصی افزایش دهند اما طرح آنها ناکام ماند. با توجه به همزمانی اعیاد مسلمانان و یهودیان، رژیم صهیونیستی به دنبال تحمیل وضعیت جدیدی در این زمینه است، اما با کمک مردم و مدافعان حرم و گروه های مقاومت، تلاش کرده ایم تا قدس و القدس را حفظ کنیم. مساجد اقصی به عنوان نماد و محور مقاومت.

وی با اشاره به عملیات اخیر برای رساندن پیام صحیح به اشغالگران افزود: با آغاز عملیات جهادی گروه های مقاومت شاهد عقب نشینی اشغالگران بودیم. با وجود اینکه از ابتدای سال جدید تاکنون 40 فلسطینی به شهادت رسیده اند، اما گروه های عملیات مقاومت در سراسر فلسطین گسترش یافته اند. ما همچنین یک نیروی سازمان یافته داریم که در غزه قلعه ساخته و هر لحظه آماده مقابله با دشمن است.

خلیل الحیات با یادآوری عقب‌نشینی دشمن و بی‌ثباتی در تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان دوشادوش ملت فلسطین ایستاده‌اند و بهای گزافی را پرداخته‌اند و ما همیشه قدردان آن هستیم. حمایت مردم ایران».

حماس با یادآوری رشادت‌های سردار سردار سلیمانی از اعضای ارشد نهضت مقاومت اسلامی گفت:
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید