مردم منطقه زیر بار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیستند


ساعت: 23:48
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838193

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر فرهنگ لبنان گفت: مردم پایدار در منطقه هرگز زیر بار عادی سازی روابط با رژیم تروریستی اسرائیل نمی روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان که در تهران به سر می برد، امشب (چهارشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه، ارتقای روابط کشورهای اسلامی و بویژه توسعه همکاری‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیر عبداللهیان جایگاه لبنان در سیاست خارجی کشورمان را ویژه خواند و روابط حسنه ملت ایران با همه گروه ها و اقوام لبنان قدمتی تاریخی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از مقاومت مردم لبنان در برابر تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به عنوان الگوی درخشان برای مردم منطقه یاد کرد و افزود:

امیر عبداللهیان در خصوص شرایط سخت اقتصادی لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم های سرکوبگرانه غرب آماده ارتقای همکاری های اقتصادی بنا به درخواست دولت و ملت لبنان است.

در این دیدار محمد وسام المرتضی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در منطقه غرب آسیا افزود: دولت لبنان آمادگی دارد روابط دوستانه با همه کشورهای دوست و برادر منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران را گسترش دهد. . “

وی با اشاره به مشکلات زندگی و نیازهای اساسی مردم خود گفت: دولت و مردم لبنان برای رفع نیازهای اساسی خود و در راستای منافع ملی کشورشان اقدام خواهند کرد و هرگز منتظر کمک و راه حل نخواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید