شرط عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام شد

ساعت: 04:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1791935

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل گفت: در صورت تصویب طرح صلح عربستان برای حل مسئله فلسطین، ریاض آماده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، عبدالله المعلم، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، آمادگی کشورش برای عادی سازی روابط با اسرائیل را به شرط اجرای طرح پیشنهادی صلح ریاض از سوی تل آویو که در سال 2002 پیشنهاد شده بود، اعلام کرد.

المعلم در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی عربستان سعودی نیوز گفت: موضع رسمی عربستان سعودی این است که در صورت اجرای مفاد طرح صلح پیشنهادی عربستان سعودی در سال 2002، آماده عادی سازی روابط با اسرائیل هستیم.

این طرح خواستار پایان دادن به اشغال تمامی اراضی عربی تحت اشغال اسرائیل در سال 1967، ایجاد کشور مستقل فلسطین، انتخاب قدس شرقی به عنوان پایتخت آن و اعطای حق تعیین سرنوشت به فلسطینی ها است.

وی افزود: زمانی که این اتفاق بیفتد، نه تنها عربستان، بلکه کل جهان اسلام و 57 عضو سازمان همکاری اسلامی از پیروان ما می خواهند که اسرائیل را به رسمیت بشناسند و رابطه برقرار کنند.

اگرچه عربستان سعودی تاکنون نتوانسته روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند، اما مقامات دو رژیم به صورت مخفیانه و حتی آشکار دیدار می کنند و حتی هیئت های اسرائیلی نیز به عربستان سفر کرده اند. در واقع ترس افکار عمومی باعث شد عربستان رابطه خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید