ما به شدت با روند عادی سازی روابط بین برخی کشورها و رژیم صهیونیستی مخالفیم


ساعت: 18:21
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834944

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه مالزی خواستار فرصت مالزی برای عضویت در شورای حقوق بشر برای محکومیت رژیم صهیونیستی شد و گفت: ما به شدت با روند عادی سازی روابط بین برخی کشورها و این رژیم مخالفیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان و سیف الدین عبدالله وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالزی امروز (چهارشنبه) در خصوص موضوع فلسطین، توسعه منطقه ای و بین المللی و مسائل دوجانبه گفتگو کردند.

امیر عبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر به همتای مالزیایی خود با اشاره به روز قدس و هتک حرمت مسجد الاقصی و قدس شریف در ماه مبارک رمضان توسط رژیم صهیونیستی گفت: از اقدامات مالزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تشکر کرد.

امیر عبداللهیان با استقبال از نشست کمیته ویژه سازمان همکاری اسلامی فلسطین در سطح سفیران، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است با توجه به حساسیت موضوع، این موضوع باید در سطح هیات وزیران بررسی شود. .

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین عضویت مالزی در شورای حقوق بشر برای محکومیت رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه را خواستار شد و افزود: ما به شدت با روند عادی سازی روابط برخی کشورها و اسرائیلی جعلی مخالفیم. حالت “.

امیر عبداللهیان با تاکید بر نهایی شدن تفاهم نامه های دو کشور در زمینه مسائل کنسولی و قضایی و روابط دوجانبه، از احکام عفو تعدادی از زندانیان ایرانی در مالزی تشکر کرد.
دو طرف همچنین بر اهمیت توسعه بیشتر روابط تاکید کردند.

سیف الدین عبدالله با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و حلول عید سعید فطر، بر ضرورت تشدید تلاش های مشترک بین دو کشور در سازمان همکاری اسلامی برای پیگیری موضوع فلسطین تاکید کرد و گفت: کشورش روابط خوبی دارد. با همه گروه های فلسطینی
وی افزود: مالزی هرگز اجازه نخواهد داد که مسئله فلسطین حل شود یا رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط توطئه کند.

وزیر امور خارجه مالزی با اشاره به عزم کشورش برای تقویت روابط دوجانبه و تمرکز بر عرصه های جدید روابط دو کشور، رایزنی های مستمر ایران و مالزی و توسعه روابط را مهم خواند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید