عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مانند پرورش مار در آستین است

رئیس جمهور افزود: ماه مبارک رمضان ماه هویت سازی برای جامعه اسلامی همراه با ترویج روحیه اخلاص و معنویت در جامعه است که موجب توجه عمومی و خودسازی می شود و مردم را بهتر از دیگران می کند. هویت جداگانه ای به نام امت اسلامی ایجاد می کند در اصل یکی از کارکردهای اجتماعی شعائر دینی همین انسجام در هویت است، اعتقادات ایمانی قوی ترین نوع پیوند بین انسان هاست که مؤمنان را به برادران و خواهران دینی و مسلمان ترغیب می کند. جامعه به امت اسلامی. .


گرایش روزافزون جوانان به پیروی از شریعت اسلام نوید عصر جدیدی از عظمت تمدن نوین اسلامی را می دهد.

آیت الله رئیسی گفت: جمعیت گسترده و روزافزون مسلمانان جهان همراه با گرایش روزافزون جوانان به پیروی از شریعت اسلام، نویدبخش عصر جدیدی از عظمت تمدن نوین اسلامی خواهد بود. با این حال، مدل به ظاهر متناقض لیبرال دموکراسی غربی، همان طور که مقامات غربی اذعان دارند، جذابیت خود را حتی در غرب از دست داده است و با ناسیونالیسم افراطی و اقتدارگرایی در جوامع غربی به چالش کشیده شده است.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: در این شرایط امت اسلامی نیازمند وحدت است. همانطور که قرآن کریم می فرماید: امت مستقیماً با عبادت خدا ارتباط دارد (یعنی امت امت واحده است و من رب العابد) و اختلاف مانع از اتحاد امت نیست.


جریان تکفیر پیاده نظام دشمنان امت اسلامی شد

رئیس جمهور ادامه داد: بنابراین از یک سو امت در وحدت متحد می شود و از سوی دیگر باید وحدت را در امت جستجو کرد. به همین دلیل جریان تکفیری که از خون جهان اسلام تغذیه می کند، انحراف آشکاری از صراط مستقیم وحدت امت اسلامی است. این جریان تکفیر اکنون به پیاده نظام دشمنان امت اسلامی تبدیل شده و بر اساس منافع سلطه جویانه خود دست به کشتار مسلمانان در سرزمین های مختلف اسلامی می زنند.

آیت الله رئیسی گفت: ملت مظلوم در افغانستان سال هاست که در حال جنگ، ناامنی و آوارگی هستند. جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان آوارگان و آوارگان افغانستانی در جامعه خود بوده است.

رئیس جمهور ادامه داد: انتظار می رود با پایان درگیری، امنیت، رفاه و تحصیل دختران و پسران افغانستانی چشم و دل دوستان افغانستان را روشن کند. اما اکنون متأسفانه گرایش خطرناک و هدفمندی برای ترویج ناامنی تکفیرها با جهت گیری های خارجی وجود دارد که به دنبال شعله ور شدن جنگ فرقه ای این بار در سرزمین دیگری از امت اسلامی است. به همین دلیل جمهوری اسلامی همواره بر مشارکت واقعی تمامی گروه های قومی، مذهبی و سیاسی در حکومت آینده افغانستان تاکید داشته است تا امکان سوء استفاده از سوی دشمنان این ملت و افغانستان برای صلح پس از سال ها به حداقل برسد. رنج کشیدن.

دکتر رئیسی با اشاره به تجربه درخشان و موفق جمهوری اسلامی در مبارزه با اغتشاشات تکفیری در امت اسلامی، گفت: داعش در بسیاری از کشورها مدعی قدرت خواهد بود، گفت: هم اکنون نیز جمهوری اسلامی دست به دامان همه کشورهای اسلامی می شود تا در مقابله با آن هم افزایی عمل کنند. گفتمان و میدان مبارزه با تکفیر.


نادیده گرفتن یا ساده لوحی در برابر نیات شوم رژیم صهیونیستی کل منطقه و هویت جهان اسلام را تهدید می کند.

رئیس جمهور افزود: از سوی دیگر رژیم غاصب صهیونیستی همچنان تهدیدی جدی برای امت اسلامی است و فلسطین مظلوم رمز وحدت امت اسلامی است. اگرچه فلسطین قربانی اصلی این رژیم کودک کش است، اما سهل انگاری یا ساده لوحی آن در مقاصد شوم و توسعه طلبانه آن، کل منطقه و هویت جهان اسلام را تهدید می کند. مَثَل کشورهایی که روابط خود را با رژیم به اصطلاح خونخوار صهیونیستی عادی می کنند، مانند مردی است که مار را در آستین بالا می زند و بی شک این حرکت خشم نزدیک به دو میلیارد مسلمان جهان و نفرت آزادگان در سراسر جهان را برمی انگیزد. جهان


اگر مقاومت جوانان مؤمن امت اسلامی نبود، صهیونیست ها نیز مانند تکفیری ها، کشورهای منطقه را در بر می گرفتند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی ناپایدار و ناپایدار است. تروریسم دولتی، نقض سیستماتیک حقوق بشر، استفاده از سلاح های غیرمجاز علیه مردم، فشار فزاینده بر مردم بیت المقدس و کرانه باختری رود اردن و هتک حرمت مسجدالاقصی به ثبات و امنیت رژیم صهیونیستی کمک کرده است. اگر مقاومت جوانان مؤمن امت اسلامی نبود، صهیونیست ها نیز مانند تکفیری ها، کشورهای منطقه را در بر می گرفتند. رژیمی که بیش از 70 سال است باعث ناامنی، بی ثباتی و آوارگی در منطقه می شود، نه تنها نمی تواند شریک صلح باشد، بلکه ثبات و امنیت آن را هر کجا که می رود تهدید می کند.


روز قدس روز همبستگی امت اسلامی، روز امید مستضعفان و مستضعفان و روز یاس رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام است.

آیت الله رئیسی با اشاره به جایگاه روز قدس در زنده نگه داشتن موضوع فلسطین و مقاومت در منطقه، تاکید کرد: روز قدس به عنوان میراث و ابتکار هوشمندانه رهبر فقید انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) موضوع فلسطین و مقاومت به عنوان قلب تپنده جهان اسلام آن را زنده نگه می دارد. روز قدس روز همبستگی امت اسلامی و این روز روز امید به مظلومان و مستضعفان و روز یاس رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام است. جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرده است که در روزهای سخت از دست برادران و دوستان خود خارج نمی شود.

رئیس جمهور گفت: در عین حال جمهوری اسلامی برای حل این معضل بزرگ در سرزمین فلسطین راه حلی عادلانه و دموکراتیک و بر اساس موازین بین المللی پیشنهاد داده است و این در مورد دیدگاه همه فلسطینیان واقعی از جمله مسلمانان است. مسیحیان و یهودیان.» این اقدام برای تعیین سرنوشت سیاسی کشورش و ایجاد کشوری فراگیر در سرزمین های تاریخی فلسطین است و این ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی (داعش) یکی از اسناد ثبت شده است. ملل متحد.

دکتر رئیسی گفت: امت اسلامی نباید مشکلات بزرگ جهان اسلام را نادیده بگیرد. بیش از پنجاه سال پیش سازمان کنفرانس اسلامی در واکنش به آتش سوزی مسجدالاقصی به درستی شکل گرفت و امروز انتظار نمی رود که اختلافات داخلی سازمان همکاری اسلامی را تحت الشعاع قرار دهد. به بهانه اختلاف نباید در دهان گرگ های درنده فرو رفت. اختلافات باید از طریق گفتگو حل شود. سیاست فشار حداکثری آمریکا به شدت شکست خورده و با همه کشورهای اسلامی دست می دهد. ما برای تعامل حداکثری با دنیا تلاش می کنیم و در این زمینه همسایگان، دوستان و امت اسلامی در اولویت ما هستند.


تمدن‌های بزرگ ایران و مصر می‌توانند نقش بی‌نظیری در گسترش دوستی و همکاری در امت اسلامی داشته باشند.

دکتر رئیسی گفت: افزایش تعاملات مردمی در جهان اسلام نقش بسزایی در گسترش دوستی و تحکیم روابط بین کشورها دارد. تمدن‌های بزرگی چون ایران و مصر که اسلام آن را غنی و برکت داده و تمدن بشری مدیون آن‌ها است، می‌توانند نقش بی‌نظیری در گسترش دوستی و همکاری امت اسلامی داشته باشند.

دکتر حسین امیرعبدالهیان نیز در این مراسم پیش از سخنان رئیس جمهور با اشاره به تشدید اقدامات تجاوزکارانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در روزهای اخیر گفت: ادامه جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینی ها بدهی ما را به عنوان کشورها و کشورهای اسلامی افزایش می دهد. “

وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان مقاومت را مهمترین فرصت برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی می داند، افزود: در عین حال جمهوری اسلامی با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی زمین فراهم کرد

دکتر امیر عبداللهیان گفت: امیدواریم در خانه و سرزمین های تاریخی فلسطین در نزدیکی شهر مقدس قدس پایتخت، شاهد تشکیل کشور یکپارچه فلسطین باشیم.

همچنین پیش از سخنان رئیس جمهور احمد قربان اف، سفیر ترکمنستان در ایران به عنوان مقدمه ای برای سفرا در سخنانی گفت: خداوند برکت خود را به کشورهای اسلامی بفرستد. یکی از برکات این ماه وحدت امت اسلامی است.

دیدگاهتان را بنویسید