حوادث مسجدالاقصی نشان از درماندگی صهیونیست ها دارد


ساعت: 21:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۶
کد خبر: 1822162

امیرعبدالیان در گفتگوی تلفنی با اسماعیل هنیه؛

وزیر امور خارجه گفت: آنچه در مسجدالاقصی رخ داد نشان از مقاومت پرشور و روزافزون مردم قهرمان و دلاور فلسطین و درماندگی صهیونیست ها دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ضمن ادای احترام به شهدای فلسطین و مقاومت، هتک حرمت رژیم صهیونیستی در البرز را به شدت محکوم کرد. -یک مسجد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: آنچه در مسجدالاقصی رخ داد نشان از مقاومت زنده و روزافزون مردم قهرمان و دلاور فلسطین و درماندگی صهیونیست ها دارد.

امیر عبداللهیان گفت: بدون شک رژیم صهیونیستی برای مقاومت در برابر قیام مردم فلسطین و مقاومتی که حماسه عملیات سیف القدس ایجاد کرد، ضعیف شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از این گفتگو افزود: امروز مقاومت بهترین و رژیم تروریستی صهیونیستی ضعیف ترین است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از تشکیل کشور یکپارچه فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی در جوار پایتخت قدس شریف حمایت می کند.

امیر عبداللهیان بر ادامه رایزنی ها و تماس های دیپلماتیک با وزرای امور خارجه اسلامی به منظور محکومیت و توقف اقدامات غاصبانه رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اقدام رژیم صهیونیستی برای حمله به نمازگزاران و هتک حرمت مسجدالاقصی را یکی از پیامدهای بد عادی سازی روابط کوچک کشورهای عربی و اسلامی با رژیم جعلی اسرائیل دانست و تاکید کرد: : از غاصبان قدس و وطن مردم فلسطین حمایت نکردند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم خود، ملت و مقاومت فلسطین به ملت ایران، امام خامنه ای و رئیس جمهور، جنایات اخیر در مسجد الاقصی را تشریح کرد و تاکید کرد که فلسطین امروز با دو گزینه پذیرش مواجه است. توسط یهودیان ساخت مسجد الاقصی یا مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در حال انجام است و مردم فلسطین و گروه های مقاومت با اقتدار و فداکاری شهدا راه مقاومت را انتخاب کرده اند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان مقدس فلسطین، قدس شریف و مسجد الاقصی، خواستار تشدید رایزنی‌های دیپلماتیک در سطح کشورهای اسلامی، سازمان همکاری اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل متحد و تجاوزات رژیم صهیونیستی را متوقف کند.وی نشان داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با تشدید تنش ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی ده ها فلسطینی شهید و صدها نفر زخمی شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید