ضرورت ایجاد پایگاه جامع اطلاعات هویتی افراد در سازمان ثبت احوال کشور / انتصاب مدیرکل جدید استانداری خراسان رضوی


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883133

با حکم معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال، غلامحسین قنبری مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، دکتر هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال صبح امروز در مراسم معارفه و معارفه مدیران جدید و قدیم سازمان ثبت احوال کشور استان خراسان رضوی که با حضور مدیران و همکاران اداره کل ثبت احوال و مسئولان استان خراسان برگزار شد. رضوی که در مشهد مقدس برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم و گرامیداشت دهه امامت و ولایت، به رهبری نابغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حمایت مردم برای خنثی سازی اشاره کرد. و تهدیدات دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران را رفع کرد و تصریح کرد: تلاش دشمن تضعیف حکومت به طرق مختلف به ویژه ایجاد نارضایتی در بین مردم است.

وی افزود: خدمتگزاران به نظام باید مراقب و هوشیار باشند و با کنترل امور در جهت ارتقای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

دکتر کارگر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر خدمتگزار بودن مسئولان، افزود: یکی از اهداف جامعه اسلامی ایجاد رضایتمندی برای مردم است که با خدمت رسانی ایثارگرانه محقق خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم که مردمی است و تاکید رئیس جمهور این است که خدمتگزار واقعی مردم باشیم، گفت: وزیر محترم کشور. ضمن تاکید بر مردمی بودن، تلاش بی‌وقفه همه افراد این گروه را می‌طلبد.”

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور به عنوان مجموعه ای مهم با مأموریت های حساس و وظایف گسترده، مسئولیت تنظیم امور و اداره کشور را بر عهده دارد و افزود: سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از نهادهای مهم مدیریتی و خدماتی در وزارت کشور نقش اساسی در جلب رضایت اعضای جامعه ایفا می کند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: سازمان ثبت احوال به عنوان یک سامانه زیرساختی مهم و مؤثر در تأمین هویت افراد، برای بهره مندی از تمامی مزایا و خدمات مورد نیاز جامعه و همچنین در کلیه امور سیاسی و سیاسی ایفای نقش می کند. فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره که فرد می خواهد در جامعه انجام دهد.

وی افزود: باید تلاش مضاعف را تا اتمام اقدامات انجام دهیم تا به حرف دولت که مردمی است پی ببریم.

دکتر کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال متولی نظام هویتی کشور است و چشم انداز کنونی این سازمان باید شامل نیازهای کشور و تغییراتی باشد که می تواند باشد. در جامعه اتفاق افتاد وی بر ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از اطلاعات هویتی افراد در سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم حکمرانی دقیقی در کشور داشته باشیم باید آمار موثق داشته باشیم تا برنامه ها به واقعیت تبدیل شود و این نیازمند تحول است.

معاون وزیر کشور افزود: سازمان ثبت احوال باید با تحولی که ایجاد می کند اطلاعات کاملی از هویت فرد داشته باشد که کمک زیادی به کشور خواهد کرد.

دکتر کارگر تصریح کرد: در حال حاضر نظام آماری مبتنی بر ثبت است و اگر برنامه ها بر اساس اطلاعات صحیح باشد، بسیاری از مشکلات حل می شود و اینجاست که نقش سازمان ثبت احوال در کشور مشخص می شود.

وی اظهار داشت: معتقدم با توجه به زیرساخت های فراهم شده و تلاش های صورت گرفته، اگر تمامی اطلاعات مربوط به هویت افراد جامعه و مردم در یک مکان جمع آوری شود، نیازهای کشور به اندازه کافی برآورده می شود و گفت: تمرکز پرس و جوها در جامعه منجر به کاهش تأخیر و ناهماهنگی اطلاعات با یکدیگر می شود و بسیاری از تعارضات را می توان برطرف کرد که هزینه های پنهان و ظاهری موجود را کاهش می دهد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: باید مرکزی برای ارائه اطلاعات دقیق هویتی داشته باشیم و معتقدیم باید اطلاعات دقیقی برای همه افراد ساکن در این سرزمین اعم از ایرانی یا خارجی، مجاز و غیرمجاز داشته باشیم. حتی ایرانیان خارج از کشور در دسترس باشد تا بتوانیم از آن استفاده کنیم و از آن در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … بهره مند شویم.

معاون وزیر کشور گفت: به دنبال حرکت به سمت یک سازمان هوشمند و کاملا الکترونیکی هستیم و همه این تحولات در سایه استفاده از فناوری های نوین اتفاق می افتد.

وی افزود: ما باید به این هدف دست یابیم و با انجام وظایف حاکمیتی با نتیجه مطلوب، برای رضایت مردم و جامعه و رشد و تعالی کشور تلاش کنیم.

دکتر هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در پایان سخنان خود با قدردانی از زحمات و خدمات جناب آقای نیری مدیرکل سابق ثبت احوال استان خراسان رضوی برخی از ویژگی ها را برشمرد. ، که باید مدیر و رئیس جدید رئیس ثبت احوال داشته باشد استان آرزوی موفقیت کرد و توصیه های لازم را نمود.

در پایان این مراسم از زحمات چندین ساله آقای سید حسین نیری تقدیر و آقای غلامحسین قنبری به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال استان خراسان رضوی معرفی شد.

متن حکم معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال به شرح زیر است:

آقای غلامحسین قنبری

سلام

نظر به تعهد و تجربه بالای جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی» منصوب می شوید.

انتظار می‌رود با همسویی رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی سازمان، ضمن بهره‌گیری از منابع و توان سازمانی، فناوری‌های نوین و همکاری بین دستگاه‌ها زمینه تحقق اهداف را فراهم آورد. اهداف سازمان و در راستای ثبت وقایع حیاتی در مدت قانونی، افزایش ضریب ایمنی اسناد هویتی، بررسی فرآیندهای مورد استفاده در جهت بهبود مستمر آنها و مکانیزه نمودن فرآیندها، با تمرکز بر توسعه دولت الکترونیک با استفاده مدرن فناوری ها و ارائه خدمات الکترونیکی به متقاضیان، انجام اقدامات لازم برای پیاده سازی ایجاد فرصت های کارت ملی هوشمند، توجه به امور معیشتی کارکنان و برقراری ارتباط خوب با آنها، تلاش برای ارتقای جایگاه سازمانی در جامعه. ، اطلاعات موثر و کارآمد، برای افزایش n سطح آگاهی عمومی و انجام جدی سایر وظایف و مسئولیت های محوله. و تلاش کن

تاکید بر تمرکز بر عدالت، انقلابی گری، دموکراسی، نظافت و مبارزه با فساد، حاکمیت قانون و توجه به ارتقای سلامت اداری و احترام به مشتریان است.

توفیق جنابعالی را در انجام وظایف محوله و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت عنایت حضرت ولی عصر (عج) از درگاه خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید