طارمی خطاب به مدیران فدراسیون: نه مصاحبه می کنم و نه عذرخواهی می کنم

طارمی خطاب به مدیران فدراسیون: نه مصاحبه می کنم و نه عذرخواهی می کنم

به تازگی دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در مصاحبه ای گفته است: بازیکنان ایرانی از نظر بدنی و فنی بازیکنان بسیار خوبی هستند اما مشکل تاکتیکی کوچکی دارند و تاکتیکی نیستند.

گفتن همین جمله جنجال برانگیخت. مهدی طارمی ستاره تیم ملی که در آخرین دیدارهای تیم ملی عملکرد بسیار خوبی داشت، با انتشار توییتی در فضای مجازی به سرمربی تیم ملی پاسخ داد و گفت: بازیکنان ایران در سطح بالایی هستند. از نظر تاکتیک و دانش فوتبال.» اما مشکل جای دیگری است.

پاسخ طارمی انتقادات زیادی را به دنبال داشت و بسیاری از فوتبالدوستان کار مهدی را اشتباه دانستند. از سوی دیگر برخی احساس کردند که اسکوچیچ نباید آن حرف ها را بدزدد. پس از صحبت های اسکوچیچ و طارمی، طرفین سکوت کردند و در این مورد بحث نکردند. با این حال همه منتظر بودند ببینند واکنش دراگان و البته مدیران فدراسیون فوتبال چه بوده است.

لیست تیم شنبه شب پس از پایان دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر اعلام شد و در کمال تعجب خبری از ستاره تیم ملی نبود و طارمی برای هر دو دیدار مقابل لبنان به تیم ملی دعوت نشد. و سوریه پس از این اتفاق مهم، افراد زیادی درباره آن صحبت کردند و داستان های مختلفی برجسته شد که مهم ترین آن تماس های غیرمسئولانه طارمی بین کریم باقری و وحید هاشمیان بود.

حال در این گزارش می خواهیم به دیگر اتفاقات اخیر در پرونده اسکوچیچ و طارمی بپردازیم.

طارمی خطاب به مدیران فدراسیون: نه مصاحبه می کنم و نه عذرخواهی می کنم

شایعه شده بود که فدراسیون فوتبال به دنبال حل اختلاف سرمربی و مهاجم تیم ملی است و طارمی قطعا در اردوی تیم ملی جدید خواهد بود اما اسکوچیچ نام مهاجم پورتو، بازیکن و تیم ملی. هواداران تیم بهت زده. نزدیکان تیم ملی و فدراسیون فوتبال از مهاجم پورتو خواستند در مصاحبه ای درباره توئیت جنجالی خود توضیح دهد تا این سوءتفاهم برطرف شود اما طارمی این پیشنهاد را نپذیرفت و به مدیران فدراسیون فوتبال گفت که مصاحبه نمی کند. حتی صحبت از عذرخواهی طارمی از اسکوچیچ بود که طبیعتا هیچ کدام را نپذیرفت تا اینکه سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت او را به اردو دعوت نکند.

اسکوچیچ درخواست فدراسیون را رد کرد

هفته گذشته و قبل از اعلام لیست نهایی تیم ملی، رئیس فدراسیون فوتبال بارها در این زمینه با اسکوچیچ دیدار کرد تا سرمربی تیم ملی را از کاری که می کند منصرف کند و طارمی را در لیست قرار دهد اما جوجه اسکوچیچ. روی یک پا بود و خبری از ستاره دعوت شده تیم ملی نبود.

سرمربی تیم ملی با افراد زیادی مشورت می کند

اگر طارمی بازیکن ثابت تیم ملی بود، ترکیب او سخت به حساب نمی آمد و تیم ملی را کنار نمی زد. اما مهدی فوق ستاره تیم ملی است و غیبت او قطعا احساس خواهد شد. اما اسکوچیچ برای عبور از طارمی با چند نفر مشورت کرد و در نهایت تصمیم گرفت طارمی را پشت سر بگذارد.

دراگان فکر می کند بدون طارمی هم می تواند برنده شود

اسکوچیچ عملکرد خوبی با تیم ملی داشت و یکی از مدعیان اصلی جام جهانی است. تیم ملی در دو دیدار آینده خود باید به مصاف لبنان و سوریه برود که رقبای چندان سختی برای تیم ملی نیستند. دراگان معتقد است بدون طارمی به راحتی می تواند از این دو دیدار امتیازهای خوبی بگیرد و تیمش را در آستانه صعود به جام جهانی قرار دهد. شاید همین باعث شد اسکوچیچ مصمم تر شود تا طارمی را دعوت نکند.

طارمی در تیم ملی تنها نیست

از زمانی که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد، زمزمه هایی مبنی بر اختلاف بین چند ستاره ملی پوش به گوش می رسد. در نهایت طارمی که یکی از آنها بود اختلاف خود را علنی کرد. با این حال بازیکنان دیگری نیز در تیم ملی هستند که چندان علاقه ای به همکاری با اسکوچیچ ندارند اما تاکنون علیه او صحبتی نکرده اند. دراگان با کنار کشیدن طارمی به نوعی برای سایر بازیکنان صف آرایی کرد تا این بازیکنان فکر حاشیه سازی برای تیم ملی و انتقاد از سرمربی خود را فراموش نکنند.

تا زمانی که او عذرخواهی نکند خبری از تیم ملی نخواهد بود

اسکوچیچ تصمیم دارد یکی از بهترین بازیکنان تیمش را رتبه بندی کند و فعلا خبری از حضور ستاره پورتو در تیم ملی نیست. اما طارمی تا کی از تیم ملی دور خواهد ماند؟ شایعات ما حاکی از آن است که طارمی با عذرخواهی رسمی موافقت کرده است. اسکوچیچ او را دعوت نخواهد کرد. اتفاقی که بعید است فعلا از سوی مهدی و عذرخواهی از اسکوچیچ رخ دهد.

هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. اگر اسکوچیچ بخواهد مهدی را بدون عذرخواهی به تیم ملی بازگرداند قطعا زیر سوال رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید