طالبان شیعیان افغانستان را از رفتن به کربلا منع کردند

طالبان شیعیان افغانستان را از رفتن به کربلا منع کردند

روز جدید رئیس اتحادیه شرکت های سیاحتی و زیارتی کابل می گوید: آخوندزاده رئیس اداره حج طالبان در گفت و گویی از صدور نامه رسمی از سوی وزارت خارجه طالبان می گوید که به دلیل مشکلات پیش آمده است. عراق و ناامنی هایی که در آنجا وجود دارد و همچنین به دلیل عدم تفاهم دولت عراق مبنی بر حضور زائران افغانستانی در این کشور، امسال هیچ زائری از افغانستان نمی تواند به عراق برود.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان به ادارات ذیربط طالبان هشدار داده است که «شرایط امنیتی» زائران اربعین حسینی در عراق «مناسب» نیست و در این ایام «اعزام اتباع افغانستان» وجود دارد. [از افغانستان] این بدون خطر برای کشور عراق نخواهد بود.»

در همین حال، رییس اتحادیه شرکت های سیاحتی و زیارتی کابل با تایید این خبر می گوید: آخوندزاده، رییس اداره حج طالبان در گفت و گویی می گوید که نامه رسمی از سوی وزارت امور خارجه این کشور صادر شده است. طالبان اعلام کرد که با توجه به مشکلات عراق و ناامنی در آنجا و همچنین به دلیل عدم تفاهم دولت عراق در خصوص حضور زائران افغان در آن کشور، امسال هیچ زائری از افغانستان نمی تواند به عراق برود. .

رئیس اتحادیه شرکت های سیاحتی و زیارتی کابل می گوید که طالبان گفته اند تا فردا این موضوع را علنی خواهند کرد.

طالبان هشدار داده است که اگر هر کسی یا شرکتی از هر نقطه از افغانستان زائران را به صورت «خودسرانه» به عراق بفرستد، با اقدام جدی این گروه مواجه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید