طالبان سالروز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تعطیل رسمی اعلام کردند


ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1893921

گروه طالبان اولین سالگرد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را با برگزاری مراسمی در چهل ستون کابل و اعلام فردا را تعطیل رسمی اعلام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، طالبان فردا چهارشنبه مصادف با خروج آخرین نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان را تعطیل رسمی اعلام کردند.

گروه طالبان اولین سالگرد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را با برگزاری مراسمی در چهل ستون کابل جشن گرفتند.

در این مراسم مقامات طالبان و جمعی از دانش آموزان شرکت داشتند.

در محل این مراسم شعارهای «زنده باد طالبان» و «زنده باد اسلام» سر داده شد.

همچنین پوسترهایی با موضوع «30 آگوست; “روز استقلال” نصب شده است.

سخنرانان در این مراسم روز 30 اگست را روز رهایی افغانستان از اشغال و شکست آمریکا اعلام کردند.

لازم به ذکر است که پس از توافق آمریکا و طالبان در فوریه 2020، روند خروج غیرمسئولانه نیروهای اشغالگر به رهبری تروریست های آمریکایی از افغانستان آغاز شد.

پس از مذاکره با دولت افغانستان در دوحه، پایتخت قطر، طالبان از ژوئن 2021 بسیاری از مناطق افغانستان را یکی پس از دیگری تصرف کرده اند.

طالبان با محاصره کابل، وارد ولسوالی های اطراف شدند و از حکومت خواستند که حکومت کشور و پایتخت را به صورت مسالمت آمیز به آنان واگذار کند.

با خروج اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، طالبان وارد ساختمان های دولتی شدند.

لازم به ذکر است که یک سال از خروج کامل نیروهای تروریستی آمریکا از افغانستان و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان می گذرد و این کشور با پیامدهای دو دهه اشغال محور غربی از جمله اقتصادی و جدی مواجه است. بحران انسانی

در سال 2001، متجاوزان غربی به بهانه پناه دادن اسامه بن لادن، رهبر گروه تروریستی القاعده از طالبان، به افغانستان حمله کردند و آن را اشغال کردند.

دیدگاهتان را بنویسید