طبقه بندی حقوق معلمان جدید بر اساس رتبه بندی

طبقه بندی حقوق معلمان بر این اساس و طبقه بندی معلمان در روستاها و مناطق کم برخوردار با امتیازات ویژه یکی از موضوعات مهمی است که در اندیشه مدرن به آن خواهیم پرداخت. بر اساس گزارش صندوق بازنشستگی که از ابتدای مهرماه تا 18 آبان ماه تهیه شده است، 95 درصد احکام تعیین دستمزد مهرماه امسال مربوط به نظام آموزشی بوده است. فعالیت ها و اقدامات یک ماهه اخیر صندوق ملی «مستمری بازنشستگی» و زیرمجموعه های آن حاکی از صدور احکامی برای برقراری حقوق 43 هزار و 334 مستمری بگیران تحت پوشش است.

طبقه بندی حقوق معلمان جدید بر اساس رتبه بندی
بر این اساس در یک ماه گذشته در استان تهران 5335 مورد احراز حقوق بازنشستگی، 8 هزار و 180 مورد مکاتبات و پرونده به اداره کل، 11 هزار و 300 مورد انجام معاینات و مشاوره حضوری، 6 هزار و 725 مورد پاسخگویی به تماس تلفنی مستمری بگیران و 763 مورد احراز هویت، شناسایی مستمری بگیران خارج از کشور انجام شد.

همچنین بر اساس این گزارش که از ابتدای مهر 1402 تا 18 آبان ماه 1402 شامل 2000 فقره کمک هزینه ازدواج فرزندان مستمری بگیران کشوری به مبلغ 35 میلیون تومان و 32 هزار فقره کمک هزینه پایه برای مستمری بگیران کشوری است. مبلغ 30 میلیون تومان به حساب های واجد شرایط واریز شده است.

بررسی 533 هزار و 13 مورد خدمات بیمه درمانی در قالب قرارداد غرامت درمان، تهیه و ارائه جدول تعهدات بیمه تکمیلی درمان و تعیین سرجمعیت سال 1403، تحلیل آماری متقاضیان طرح اختیاری که به دلیل عدم پذیرش و عدم احراز سهمیه متقاضیان این طرح لغو شد و از دیگر فعالیت های انجام شده در این صندوق بود.
بر اساس این گزارش اندیشه ماشین، در یک ماه گذشته، پرداخت اقساط معوق فروشگاه افق کروش به مبلغ 49 میلیارد ریال، فرصت خرید اقساط بیمه ملت تا سقف 110 میلیون ریال به مدت 11 ماه را ایجاد کرد. اقساط مشترکان صندوق، ایجاد فرصت برای خرید اعتبار از شرکت فولاد البرز تا سقف 120 میلیون ریال در اقساط 12 ماهه برای مشترکان صندوق، تفاهم نامه ای با شرکت امداد خودرو جهت ارائه خدمات مرتبط و صدور 181 هزار و 68 امضاء شد. بیمه نامه بازنشستگان کشوری

همچنین در مهرماه امسال بیش از 51 هزار و 291 تماس با مرکز پاسخگویی 2500 ثبت شد که نسبت به شهریور ماه امسال 4.8 درصد افزایش داشته است.

بر این اساس در مهر ماه 1402 بیش از 7750 درخواست خدمت از طریق پیام صوتی، نرم افزار صبا و سایت صندوق بازنشستگی کشوری ثبت شد.

برگزاری جلسات متعدد در خصوص مستمری بگیران وزارت بهداشت و پرداخت معوقات مستمری بگیران فرهنگی و رتبه بندی معلمان بازنشسته، بهبود سیستم های درآمدی و هزینه ای مانند سامانه کارمندی (تحت شبکه)، برگزاری جلسه و تبادل اطلاعات. با خزانه داری کل کشور و سازمان اداری و کارگری و تفویض اختیار کار اجرای برخی واحدهای ستادی در تمامی استان ها اجرا شده است.

تامین منابع و پرداخت حقوق مهر ماه به همراه پرداخت احکام تاسیس جدید، مدیریت منابع اطلاعاتی در سایت صندوق، کانال بله و ایتا، اینستاگرام و …. از دیگر فعالیت های انجام شده در ماه گذشته است.

طبقه بندی حقوق مربیان

معلمان آموزش و پرورش هم به صورت رسمی و هم به عنوان معلم در مدارس عادی، خاص دولتی، استثنایی و غیردولتی فعالیت می کنند که بسته به نوع قرارداد و محل تدریس، حقوق و مزایای متفاوتی دارند. با توجه به عوامل تأثیرگذار ذکر شده در بالا و با توجه به دسته بندی معلمان ذکر شده در زیر، حقوق آنها تعیین می شود.

نمودار نرخ رشد نمره معلم

در مجموع 960000 معلم در رتبه بندی قرار گرفتند و معلمان به ترتیب در درجات آموزشی معلم، مربی معلم، استادیار، دانشیار و استاد گروه بندی شدند.

با وجود وضع رتبه بندی برای معلمان شاغل، این مشکل برای معلمان بازنشسته در سال های 1400 و 1401 محقق نشد.

نمره بالاتر در یک شایستگی، کسری در شایستگی دیگر را جبران نمی کند.

حداقل امتیاز نهایی (کل) برای رتبه بندی:

1 درجه تربیت معلم 460 امتیاز

رتبه 2 مربی معلم 530 امتیاز

رتبه 3 دستیار 600 امتیاز

رتبه 4 دانشیار معلم 750 امتیاز

معلم کلاس پنجم 900 امتیاز

آموزش معلمان [۴۵% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

مربی معلم [۵۵% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

دستیار [۶۵% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

دکتر [۷۵% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

استاد استاد [۹۰% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

وی افزود: بر اساس قانون مصوب شورای اسلامی و هیات وزیران مشخص می شود که با اجرای طرح ارزشیابی معلمان بر اساس خوداظهاری معلمان و در نهایت انجام ارزیابی و تعیین صلاحیت های عمومی و صلاحیت های تخصصی. و تجربه، امتیاز خواهند گرفت.

رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش خاطرنشان کرد: نکات فوق در اختیار شوراهای حسابرسی قرار می گیرد و بر این اساس کار رتبه بندی آنها انجام می شود و رتبه معلمان توسط معلم، معلم و در نهایت تعیین می شود. به استاد

زارعی همچنین خاطرنشان کرد: هدف اصلی از رتبه بندی معلمان بالا بردن شأن و منزلت این قشر است و سپس یکی از اهداف افزایش حقوق معلمان است که با توجه به وضعیت هر معلم محاسبه می شود و برای همه معلمان یکسان نیست. و عدد خاصی وجود دارد نمی توانم بگویم.

وی افزود: برای معلمانی که در روستاها یا مناطق فقیر نشین مشغول خدمت و آموزش دانش آموزان هستند امتیازاتی در نظر گرفته ایم که این امتیازات به دیگر امتیازات معلمان اضافه می شود.

رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش تصریح کرد: رتبه بندی معلمان شامل تمامی همکاران می شود و هر معلم در یکی از پایه های مشخص شده قرار می گیرد.

زارعی تاکید کرد: بر اساس قانون ارزشیابی معلمان و همچنین با حمایت دولت، تامین بودجه مورد نیاز ارزشیابی معلمان مشکلی ندارد و برای اجرای آن 38 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.