طرح دفاع با رای نمایندگان به صحن علنی بازگشت؛ کمیسیون مشترک منحل شد

طرح دفاع با رای نمایندگان به صحن علنی بازگشت؛  کمیسیون مشترک منحل شد

روز جدید : جلال رشیدی کوچی نماینده مخالف کمیسیون حفاظت از پایان کار کمیسیون با نمایندگان خبر داد. وی نوشت: طرح دفاعی به جای اینکه با رای قاطع نمایندگانم در کمیسیون مشترک بررسی شود، توسط ۲۹۰ نماینده مجلس بررسی می شود.

در پی اعلام نظر هیات رئیسه مجلس مبنی بر مخالفت با نحوه رسیدگی و رای گیری به طرح حفاظت، کمیسیون ویژه بررسی طرح حفاظت با نظر نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز منحل شد.

پیش از این هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نظر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تخلفات خاص در روند رای گیری این کمیسیون برای طرح حفاظت کلی را نقض کرده بود.

طرح دفاعی در کمیته مشترک جدید بررسی و به رأی گذاشته خواهد شد

همچنین حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای نمایندگان مجلس به بازگرداندن طرح حفاظت از صحن علنی گفت:

وی ادامه داد: پس از تشکیل کمیته مشترک که با کمیسیون مشترک اصل 85 قانون اساسی متفاوت است، قسمت های مختلف طرح حفاظت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و گزارش آن پس از بررسی متن اصلی ارائه می شود. و دادگاه فصل به فصل و ماده به ماده آن را بررسی خواهد کرد.

عضوهیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: پس از رای امروز نمایندگان برای استرداد طرح حفاظت در جلسه علنی مجلس، کمیسیون مشترک بر اساس ماده ۲ تشکیل شد. 85 قانون اساسی منحل و کمیسیون مشترک دیگری تعیین خواهد شد. با حضور نمایندگان کمیسیون های تخصصی مجلس که معرفی و در مورد طرح حفاظت بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

سلیمی گفت: کمیسیون مشترکی که در آینده تشکیل خواهد شد، مانند سایر کمیته ها از وضعیت استاندارد برخوردار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید