ممیزی املاک، گامی مهم در ارائه خدمات مفید به شهروندان اراکی/ این طرح در صحن علنی شورای شهر به رای گذاشته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خسروانی، سخنگوی شورای شهر اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با اشاره به تصویب طرح ممیزی اموال اراک در کمیته های تخصصی شورا، گفت: این مهم که پیشنهادی از سوی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک است، در هفته جاری به رای گذاشته می شود. “

وی افزود: ارائه خدمات مفید به شهروندان اراکی بدون اطلاع رسانی جامع و به موقع از محیط شهری امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین اولین گام در جهت تحقق اهداف مدیریت شهری، ممیزی از املاک و معابر موجود در شهر اراک است.

خسروانی گفت: همچنین عادلانه ترین و دقیق ترین صدور عوارض ساخت و ساز برای نوسازی و خدمات شهری و کسب و کار به عنوان یکی از انواع درآمدهای پایدار جز از طریق راه اندازی سامانه پایگاه داده (ممیزی املاک) امکان پذیر نخواهد بود. .

سخنگوی شورای شهر اراک گفت: لزوم انجام ممیزی در اراک و علیرغم الزامات قانونی در واقع جامع ترین و اولین گام در جمع آوری اطلاعات در سطح شهر و تبدیل آن به بانک اطلاعاتی توصیفی برای استفاده در برنامه ریزی است. و ارائه خدمات شهرسازی می باشد.

وی با اشاره به برخی از مزیت های اجرای طرح ممیزی املاک در اراک تصریح کرد: امکان شناسایی منابع جدید درآمدی، ایجاد بستر دقیق و صحیح برای اخذ عوارض مربوط به ملک و کاربری آن، تسهیل دسترسی به اطلاعات و محاسبه هزینه های نوسازی و عوارض کسب و کار و پیش پرداخت، به روز رسانی اطلاعات املاک و عوارض از طریق پیوند به صدور پروانه، اجازه تغییر کاربری و تراکم زمین، شناسایی املاک داخل و خارج از پروژه های مصوب، ایجاد سیستم برنامه ریزی شهری و نوسازی یکپارچه بر اساس تاریخ جاری و اطلاعات دقیق، گزارش گیری دقیق تعداد و مشخصات املاک و معابر برای مقاصد مختلف، جستجوی املاک و موقعیت دارنده کارت مورد نظر، جستجوی کاربری های مختلف بر اساس وضعیت فعلی یا طرح های مصوب و موقعیت نقشه از جمله مزایای این طرح است.

حسروانی تاکید کرد: این پروژه علاوه بر ارائه خدمات گسترده به شهروندان در نقاط مختلف شهرداری، امکان دسترسی و استفاده از اطلاعات ژئومرجنس شهری را برای سایر نهادها و سازمان ها فراهم می کند که منبع درآمدی خواهد بود.

وی گفت: با توجه به رویکرد عدالت خواهی و محله ای شورای اسلامی ششم شهر اراک، توزیع عادلانه سرانه خدمات در نواحی، محلات و نواحی شهر اراک نیازمند بانک اطلاعاتی به روز است. شناسایی و برنامه ریزی دقیق مناطق کم برخوردار و محلات شهری.

خسروانی ادامه داد: به همین دلیل مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک به شهرداری اراک پیشنهاد داد تا هزینه های اجرای طرح ممیزی املاک شهر اراک را در بودجه 1401 به لحاظ شناسایی و استخدام دقیق مشاوران ذیصلاح از طریق پیش بینی کند. بازدید می کند. پروژه های مشابهی انجام شده و بررسی توان علمی و اجرایی آنها و همچنین کارشناسان در زمینه اطلاعات مکانی و ژئودزی به عنوان ناظر و اجرای کامل این طرح در سال 1401 انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شهرداری با اشرافیت خود به لحاظ اهمیت موضوع بتواند این طرح را در سال 1401 با رویکرد جهادی اجرایی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید