درخواست بازنشستگان در صحن علنی مجلس

درخواست بازنشستگان در صحن علنی مجلس

دلیل اصلی این امر تاخیر در تصمیم دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان است. این گروه در ماه های اخیر نسبت به وضعیت حقوقی مستمری بگیران اعتراض داشته اند و بارها در شهرهای مختلف اعتراض کرده اند.
محمد سبزی نماینده ساوه در جلسه علنی روز گذشته (سه شنبه 13 مردادماه) شورای اسلامی با تشکر از رئیس مجلس برای رسیدگی به وضعیت حقوق بازنشستگان گفت: از رئیس جمهور می خواهم که لازمه افزایش حقوق بازنشستگان در این مورد. »
سبزی در یادداشتی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 2800 معلم در خارج از کشور داریم که حکم قضایی و کتبی سازمان برنامه برای پرداخت حقوق دارند، اما تنها حقوق برخی از آنها پرداخت شده است.
به گزارش ایسنا، رحمت ایلا نوروزی در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی روز گذشته (سه شنبه 13 مردادماه) شورای اسلامی، گفت: وضعیت حقوق کارمندان و مستمری بگیران خوب نیست، تورم 50 درصد است اما حقوق و دستمزد. افزایش تنها 10 درصد است.
همچنین پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در صحن علنی مجلس گفت: از رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت انتظار داریم در حوزه های مختلف به ویژه در مورد قیمت گذاری سفارش که خلاف بازار سرمایه کشور است از تصمیم گیری خودداری کنند. قوانین و شرایطی را فراهم می کند که به ما امکان می دهد به بازاری که بیش از 50 میلیون نفر ذینفع هستند، سود بیاوریم. دورانی که حداقل دو میلیون نفر در بازار سرمایه حضور داشتند، گذشته است. امروز سهامداران ذینفع بازار سرمایه کشور هستند و انتظار داریم دولت برای رفع مشکلات مردم به بورس و بازار سرمایه توجه ویژه ای داشته باشد.
وی افزود: اجرای قوانین و مقررات و مصوبات مربوط به اجاره بها نیز یکی از دغدغه های مردم است که شرایط اجاره در کشور نامطلوب است. از وزارتخانه و تیم دولتی انتظار داریم در این راستا اقدام فوری انجام دهند. حق سنوات بازنشستگان و بازنشستگان باید به طور جدی در دستور کار دولت قرار گیرد. مستمری بگیرانی که ماه ها کار کرده اند نیز باید پرداخت شود، مصوبه دولت توسط کمیته اجرای مصوبات مجلس با اقدامات پیگیری لغو شده است. انتظار داریم دولت، سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه اجتماعی همکاری کنند، وضعیتی که برای مستمری بگیران تامین اجتماعی پیش آمد زیبنده نظام و کشور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید