آزمون استخدامی جوانان اراکی جوانان اراکی! رویه غلط و ناعادلانه؛ از پارتی بازی ها گرفته تا اجاره چراغ ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; اشتغال بی رویه و بدون مهارت یکی از آفت های بزرگ شهرداری هاست که در طول سالیان متمادی به یک امر عادی تبدیل شده است و با ورود مدیران جدید در هر دوره و این روند و سازوکار مبهم استخدام و به کارگیری جوانان شایسته، توزیع غنائم تغییر می کند. از حقوق خود بر اساس عدالت اجتماعی و قانون اساسی محروم هستند.

روال فعلی جذب نیرو در شهرداری ها به دلیل عدم نظارت و نوع قراردادها، حجم ها و … قسمت زیادی از بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده است اما سوال اینجاست که چرا رویه استخدام در شهرداری عمدتا بر اساس روابط است. حداقل در شهر اراک جوانان حتی آگهی آزمون استخدامی شهرداری اراک را ندیده اند.

در عین حال اعضای شورای شهرداری اراک اذعان دارند که در سال های اخیر بی انضباطی جدی در جذب نیروهای حجمی و قراردادی شهرداری و برخی تخلفات در بکارگیری این نیروها بر اساس روابط حزبی، سیاسی و خانوادگی و مسائل کارگری صورت گرفته است. یکی از چالش های پیش روی شهرداری است، اخیراً خبرهایی مبنی بر برگزاری آزمون تغییر وضعیت نیروهای شهرداری اراک منتشر شده بود که به دلیل پیگیری های انجام شده موقتا لغو شد، زیرا در صورت تغییر شرایط، استخدام قانونی این افراد انجام می شود. به راحتی پوشش داده خواهد شد و این نه تنها ظلم به نیروهای مجرب و با تجربه شهرداری است، بلکه فرصت رقابت متخصصان برای انتصاب پست های تخصصی در شهرداری را می سوزاند. (اینجا)

حالا اما کریمی شهردار اراک روز گذشته در مسجد امام جواد(ع) رضوی درباره برخی انتقادات به استخدام افراد در شهرداری اراک به ویژه در دوره قبل، گفت: 400 نفر در دوره قبل بدون حضور در شهرداری اراک. اطلاع رسانی و بدون اطلاع مردم در شهرداری ثبت نام کردند که 30 نفر را با کوپن جذب کردند اما با مراجعه به شهرداری از جذب 370 نفر جلوگیری کردم. من یک حزب غیر حزبی هستم.

همچنین یکی از اعضای شورای شهرداری اراک که خود از مسئولان شهرداری اراک و البته مشاور اخیر شهردار است نیز این موضوع را مطرح کرد که نشان می دهد روند جذب غیرقانونی در شهرداری اراک همچنان ادامه دارد.

محمد عسگری، خزانه دار شورای اسلامی کلانشهر اراک در جلسه علنی روز 26 دی ماه در سخنانی گفت: بر اساس مصوبات قبلی شورای اسلامی، شهرداری از جذب نیروی جدید منع شده است. می بینیم که در برخی بخش ها نیروهای جدیدی وارد می شوند یا قدرت می گیرند این نشان می دهد که شهرداری به این مصوبه توجهی ندارد.

او اعتراف کرد؛ در آزمون ها باید به نیروهایی که تجربه در این بدنه دارند برای تغییر شرایط اولویت داده شود.

این اظهارات در حالی است که شهرداری اراک فراخوانی به این امر نداشته و آزمون استخدامی را با شرایط مساوی انجام داده است و آنچه حاصل شده است قطعا ادامه همان روند استخدامی نادرست و ناعادلانه در شهرداری اراک است.

علی ایحال بحث شفافیت یکی از شعارهای مطرح شده در حوزه حکمرانی شهری است و شهردار جدید اراک که چند ماهی است مدیریت شهری این کلانشهر را برعهده دارد، این روزها تمرکز خود را بر پیشگیری سیستماتیک از رانت گذاشته است. و فساد، شفافیت و انضباط مالی تاکید کرد: انتظار می رود شهرداری اراک نسبت به شفاف سازی اقداماتی مانند جذب نیرو اقدام کند.

از سوی دیگر ساماندهی وضعیت ستادی در شهرداری اراک همواره یکی از شعارهای اصلی شورای ششم بوده که باید جدی گرفته شود. وی از تشکیل کمیسیون های تخصصی برای بررسی روند و مسئولیت افراد و سازمان ها خبر داد. چنین تخلفاتی

قریشی می گوید: شاهد حضور نیروهایی با مشکلات مختلف در یک کارکرد خاص هستیم که این روند باعث ناکارآمدی نظام اداری، تبعیض و بی عدالتی و انگیزه نیروها شده است و در سال های اخیر متأسفانه مدیریت شهری، در ساعت شهرداری و شورا خلاف قوانین هستند، «روابط سیاسی و روابط خانوادگی در سازمان های مختلف به کار گرفته می شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک چندی پیش در گفت و گو با یکی از رسانه ها گفت: داشتن شغل حق جامعه و شهروندان یک جامعه است، این سوال که آیا افراد برابر و عادل تلقی می شوند موضوعی است. فکر و دقت بیشتر

میرنظامی بیان کرد: موضوع ورود نیروهای کلان به بدنه شهرداری و عدم تخصص این نیروها اقدامی رقت انگیز بود زیرا نه تنها غیرقانونی بلکه از نظر روابط خانوادگی و گروهی نیز ناعادلانه بود. رفته.

استخدام صرفاً بر اساس روابط و بدون نیازسنجی و ضوابط تخصص و توانایی در سال های اخیر منجر به چاقی در شهرداری اراک به ویژه در حوزه خدمات و در عین حال برخی مدیران شهری به دلیل کمبود نیروی کار در سمت ها شده است. بگو شهرداری تخصصی.

جعفرپور سرپرست سابق شهرداری اراک چندی پیش در جلسه رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شهروندان کیفیت لازم را ندارند.

بیشترین هزینه ها در شهرداری اراک یعنی. حدود 60 درصد از بودجه سالانه (حدود 650 میلیارد تن) صرف حقوق و دستمزد می شود، اما نکته مبهم، طرح سازمانی شهرداری و وضعیت نیروی کار این مجموعه است، به حدی که مقداری تورم در برخی نیروها وجود دارد. بخش ها و برخی کمبود نیرو شکایت دارند!

در هر صورت می طلبد که مراجع نظارتی ذیربط و بویژه استاندار مرکزی در قبال چنین موضوعات مهمی که سلامت اداری را تحت الشعاع قرار می دهد، موضع قاطع داشته باشند چرا که پدیده جذب و استخدام خارج از ضوابط در دستگاه های مختلف از جمله شهرداری ها است. با تنوع رنگارنگ قراردادهای کاری و عدم نظارت، این امر قطعاً بی انگیزگی جوانان شایسته و توانمندی را در پی خواهد داشت که صرفاً به دلیل نداشتن پارتی یا عدم پذیرش آن باید با معضل بیکاری دست و پنجه نرم کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید