تنها راه حل مشکل تورم افزایش سرمایه گذاری در تولید است/ سود سمی اقتصاد ایران را در بر می گیرد/ اعمال رویه غلط در کشور

ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785594

این کارشناس اقتصادی در گفت و گو با دانا گفت;

یک اقتصاددان می گوید: «تنها راه برای حل رکود تورمی، تحریک سرمایه گذاری مولد است.

مجید گودرزی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص مشکلات اقتصادی و بازار مسکن گفت: ما با سرمایه گذاری های نادرست تاوان فروپاشی اقتصاد خود را می دهیم.

بانکداری ما اسلامی نیست/ بدترین خود تحریمی کشور

وی به مشکلات بانکی در کشور اشاره کرد و اذعان داشتوی گفت: «بانکداری ما فقط از نام اسلامی پیروی می کند این بدترین چیز در مورد اسلام است. این نوع کتیبه ها بدترین ظلمی بود که در حق بانکداری فعلی کشور بر اسلام و کشور وارد شد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به عملکرد سایر کشورها در حوزه بانکی گفت: بانک های هیچ کشوری سود 20 درصدی دریافت نمی کنند. نرخ بهره 22 درصد یا بیشتر بدترین تحریمی است که خود تحمیلی بر سرمایه گذاری در بخش تولید انجام می دهد و دولت باید در مورد آن تجدید نظر کند.

بورس تنها راه نجات کشور بود

گودرزی با اشاره به مشکلات بورس گفت: خداوند کسانی را که اعتماد مردم به بورس را از بین برده و به مردم ظلم کرده اند نمی بخشد. بورس تنها راه نجات کشور بود و این بدترین خیانت اقتصادی دولت به تدبیر و امید کشور بود.

او گفت: تنها راه مقابله با رکود تورمی که سال‌ها به بدترین بیماری اقتصاد ایران تبدیل شده است، افزایش سرمایه‌گذاری مولد است که باید در همه زمینه‌ها به ویژه در بازار مسکن و توزیع مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: «مردم نباید به دنبال دستاوردهای سمی باشند. با این حال، این مزایا جذاب تر و بیشتر هستند. مردم باید بدانند که حتی بیت کوین که سالانه 332 درصد سود دارد، برای کشور ارزش افزوده صفر دارد و نباید از سرمایه گذاری های خود در این زمینه استفاده کنند، زیرا چنین سرمایه گذاری هایی به نفع صنایع داخلی نخواهد بود و نخواهد بود.

اعمال رویه اشتباه در کشور

گودرزی گفت به کسانی که می گویند ارز دیجیتال وسیله ای برای دور زدن تحریم ها است دروغ می گویند. اگر از سرمایه گذاری های خود در تولید استفاده کنند، مشکلات اقتصادی در بلندمدت کاهش می یابد و سود حاصل از این سرمایه گذاری ها به کشور بازمی گردد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در پول چه سنتی و چه دیجیتال اشتباه است، گفت: در کشور ما مالیات بر سرمایه تولیدی اشتباه است در حالی که پول معاف از مالیات است. این باید دقیقا برعکس باشد و دولت باید به زودی به این نتیجه برسد که اقتصاد دیکتاتوری پاسخ درست به سرمایه داری بی رحم و غیراخلاقی است و باید از این رویه پرهیز کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید