طرح دولت برای لغو آزمون استخدامی معلمان

طرح دولت برای لغو آزمون استخدامی معلمان

رضا مراد صحرایی درباره طرح بورسیه معلمان برای جذب فارغ التحصیلان ممتاز سایر دانشگاه ها به مشاغل معلمی گفت: این طرح در دستور کار قرار دارد که البته برخی از قوانین موجود مانع از اجرای آن شده و درصدد رفع آن هستیم.

وی افزود: باید درباره برخی از قوانین موجود اظهار نظر کنیم تا طرح معاش معلمان اجرایی شود. تلاش ما این است که کار را در سال آینده عملیاتی کنیم زیرا در غیر این صورت باز هم باید روش جذب نیرو امسال را جذب کنیم که مشکلات و انتقاداتی دارد.

فرهنگیان رئیس دانشگاه گفت: قانون خدمت تعهدی سال 69 و برخی از قوانین کار کشور محدودیت هایی دارد که راه برخی از روش های جذب معلم را مسدود می کند.

صحرایی پیش از این در نشست خبری خود در خصوص جذب دانشجوی برتر از سایر دانشگاه ها در رشته معلمی به تسنیم گفت: با تلاش وزیر علوم، برگزاری دوره های تحصیلی مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های سطح اول به تصویب رسید. ، و بخشی از نیاز به معلم را در بین دانشگاه های درجه یک ارائه می دهیم. ما برای معلم شدن ملزم به جذب نخبگان هستیم، ماده 28 امروز وضعیت خوبی ندارد و افرادی که در آزمون استخدامی پذیرفته می شوند نباید بلافاصله سر کلاس حاضر شوند بلکه باید یک سال آموزش ببینند.

وی درباره الگوی جایگزین آزمون استخدامی گفت: برای بهبود جذب معلم از طریق ماده 28 طرح بورسیه معلمی را به سازمان اداری و سازمان جذب ارائه کرده ایم و آمادگی داریم 30 هزار دانشجوی برتر را از ترم هفتم شناسایی کنیم. دانشگاه ها و حوزه های علمیه. اگر سازمان اداری و استخدامی می خواهد برای سال آینده معلم استخدام کند، اعلام کند تا بتوانیم بهترین و با انگیزه ترین دانش آموزان را از دانشگاه های خوب انتخاب کنیم و به عنوان معلم تربیت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید