جزئیات جدید آزمون استخدامی معلمان

جزئیات جدید آزمون استخدامی معلمان

حمید طریفی حسینی درباره جذب معلم از مدارس ممتاز در آزمون استخدامی گفت: 2332 نفر سطح جذب را برای ما تعیین کردند و در صورت جذب این تعداد نیرو، بیشتر کمبود نیرو برای دوره اولیه جذب می شود.

اکنون برای اولین بار در 2 دهه اخیر، کادر توانبخشی در حال جذب نیرو است

وی افزود: همچنین برای اولین بار پس از بیش از 2 دهه حدود هزار نیروی توانبخشی در آزمون استخدامی معلمان و هنرآموزان جذب می شوند که 2 دهه است که نیروی توانبخشی جذب می کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به غیر از این 2332 توانبخش، در آزمون معلمان و هنرآموزان منصوب می شوند و فراخوان این آزمون پس از آزمون معلمان اعلام می شود.

طرفی حسینی خاطرنشان کرد: همچنین آموزش و پرورش تعدادی مشاور و مربی در آزمون های استخدامی جذب می کند و بخشی از نیرو به مدارس استثنایی اختصاص دارد.

وی بیان کرد: همچنین بخشی از کمبود هنرجویان هنرستان های ممتاز در آزمون استخدامی معلمان و هنرجویان برطرف می شود. هنرجویان جذب می شوند و تعدادی به مدارس اختصاصی فرستاده می شوند.

سالانه حدود 800 نفر از دانشگاه فرهنگیان برای تدریس در مدارس ممتاز فارغ التحصیل می شوند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در صورت تکمیل فرآیند جذب نیرو در سال جاری بخش عمده ای از کمبود نیروی کار ما برطرف می شود زیرا سالانه حدود 800 نفر از دانشگاه فرهنگیان برای تدریس در مدارس استثنایی فارغ التحصیل می شوند.

طرفی حسینی با تاکید بر اینکه جذب معلم برای تمام مناطق کشور است افزود: استان ها بر اساس کمبود معلم اعلام نیاز کردند و در نهایت وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و کار نسبت به تعیین سهمیه و سطوح استخدامی اقدام کردند.

وی درباره توانمندسازی هنرجویان برای تدریس در مدارس استثنایی نیز توضیح داد: زمانی که این هنرجویان وارد مدارس استثنایی می شوند دوره آموزشی برای این افراد در نظر می گیرند و دوره هایی نیز به صورت مشترک با سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود که این ظرفیت است. همچنین دوره های لازم را می گذرانند و پس از کسب مهارت ارتباط با هنرجویان ممتاز وارد هنرستان می شوند.

لازم به ذکر است رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدام معلم را در پیش داریم و بیش از ۲۸ هزار نفر از طریق این آزمون جذب خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید