طرح شفاف سازی آرای نمایندگان و وضعیت بورس در دستور کار این هفته مجلس قرار گرفت.

ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781909

بررسی طرح شفاف سازی نمایندگان، گزارش وزیر اقتصاد از شرایط بورس، بررسی طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و درخواست بررسی کار بخشی از دستور کارها است. بانک های دولتی و بانک های منتقل شده مجلس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دستور کار این هفته جلسات علنی مجلس شورای اسلامی بود که در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (15، 7 و 8 آبان) تشکیل جلسه می دهد.

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی طرح یک فوریتی انتصاب افراد به مشاغل حساس (بازیابی شده توسط شورای نگهبان)، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی از لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعاده شده توسط هیأت امنا)، رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی و شوراها در خصوص لایحه تمدید فوری مهلت مقرر در تبصره‌های 1 و 2 ماده. 2 قانون ترافیک جاده ای و همچنین بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح مدیریت تضاد منافع در دستور کار قرار دارد.

بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی از طرح حمایت از مالکیت صنعتی، بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، رسیدگی به گزارش اقتصادی کمیسیون پیش نویس پروتکل اصلاحی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی و همچنین بررسی گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس درباره شفافیت آرای نمایندگان از دیگر موارد است. بخشی از دستور کار

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد پیش‌نویس پروتکل اصلاحی (بندهای 10، 1، 4، 5) اساسنامه موسسه منطقه‌ای استاندارد، ارزیابی انطباق، صدور گواهینامه و اندازه‌شناسی سازمان همکاری‌های اقتصادی (ریسک)، بررسی. گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه فوق الذکر مبنی بر توجه ویژه کارکنان سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص این لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری متقابل بین جمهوری اسلامی ایران و دولت نیکاراگوئه؛ سیاست خارجی در خصوص طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل از دیگر دستور کارهای جلسه علنی مجلس است.

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد پیش‌نویس پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس مبنی بر اصلاح موافقتنامه نوامبر 2002 (5) بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس اجتناب از مالیات مضاعف بر درآمد و مالیات بر سرمایه و صورتجلسه آن، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد پیش نویس موافقتنامه دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور اجتناب از مالیات مضاعف و جلوگيري از ماليات بر درآمد، سرمايه و عوايد سرمايه، بررسي گزارش كميسيون اجتماعي طرح اصلاح تبصره 1 قانون منع به كارگيري بازنشستگان و نيز بررسي گزارش دوم. کمیته پرشور کمیته آموزش و پژوهش در خصوص طرح افزایش تولید دانش بنیان از دیگر دستور کارها است.

بررسی گزارش کمیته برنامه و بودجه در مورد حساب نهایی خرید وجوه برای حفاظت از جزیره خارکف، بررسی گزارش وزیر اقتصاد و دارایی از شرایط بورس و برنامه های وزارت اقتصاد و امور مالی در این خصوص و رسیدگی به درخواست دوفوریت برای پروژه الحاق یک تبصره به ماده 63 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران از دیگر دستور کار دادگاه است.

همچنین موارد زیر در دستور کار جلسات علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

انتخاب نمایندگان ناظران در جلسات و شوراها

بررسی درخواست برخی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه اجرای سیاست‌های کلی قانون‌گذاری

رسیدگی به درخواست برخی از نمایندگان مبنی بر بررسی طرح کلی مدیریت شهری و روستایی بر اساس اصل 85 قانون اساسی.

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص درخواست رسیدگی به فعالیت بانک های دولتی و بانک های موظف در اجرای اصل 44 قانون اساسی.

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی از وضعیت شاخص های اقتصادی در دولت یازدهم و دوازدهم

بررسی گزارش کمیته انرژی درباره اعتراض رئیس وقت و سازمان برنامه و بودجه به اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با سرمایه گذاری عمومی.

بررسی گزارش کمیته کشاورزی برای تصویب درخواست مطالعه و بررسی اجرای طرح آبیاری چهل و شش هزار هکتار در دشت سیستان.

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی برای تصویب درخواست تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال 1392 تا 1399

رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران برای تصویب درخواست تحقیق و بررسی فعالیت مهندسی آب و فاضلاب کشور

بررسی گزارش کمیسیون انرژی برای تصویب درخواست بازرسی از کار وزارت نفت

بررسی گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر تصویب درخواست اکتشاف و مطالعه کار شرکت پالایش و پخش نفت ایران
رسیدگی به گزارش کمیسیون داخلی و شوراها برای تصویب درخواست تحقیق و تفحص از فعالیت شهرداری های آبادان و اروند کنار از سال 1385.

رسیدگی به گزارش وزارت کشور و شوراها برای تصویب درخواست تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری

رسیدگی به گزارش کمیسیون داخلی کشور و شوراها برای رد درخواست تحقیق و تفحص سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از سال 1392.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید