طرح متفاوت کی روش برای بازیکن پرسپولیس

او که در دوره اول حضور هشت ساله خود دو بار با این تیم توانست به جام جهانی راه پیدا کند، حالا برای سومین دوره متوالی برای هدایت این تیم به تیم ملی بازگشته است.

اما روند تاکتیکی و نظرات او تفاوت چندانی با گذشته ندارد و به همین دلیل بازیکنانی مانند مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری و امید ابراهیمی این فرصت را دارند تا بار دیگر در تمرینات تیم ملی شرکت کنند.

او در ادامه تغییرات خود برای بهبود عملکرد تیم مقابل انگلیس، آمریکا و ولز تصمیم گرفت وحید امیری را مانند دوره قبل به خط هافبک بازگرداند و او را در جناح چپ آزاد کند.

امیری که این فصل به عنوان بازیکن پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران بازی می کند، توانست در سال 2018 با حرکتی فوق العاده مقابل جرارد پیکه، مدافع وقت تیم ملی ایران، عملکرد درخشان خود را به پایان برساند.

عبور توپ از بین پاهای پیکه باعث شد امیری مورد توجه کارشناسان فوتبال جهان قرار بگیرد و تصویر این لحظه بارها توسط شبکه های اجتماعی فعال در عرصه فوتبال به اشتراک گذاشته شد تا یکی از ماندگارترین ها شود.

امیری در جریان پیروزی 1-0 مقابل نیکاراگوئه که در سه سال گذشته در پست دفاع چپ با دراگان اسکوچیچ بازی کرده بود، به پست مورد علاقه خود بازگشت. سرمربی وقت تیم ملی ایران از یحیی گل محمدی خواست تا برای آمادگی هر چه بیشتر با امیری در همان محوطه زمین بازی کند.

سرمربی پرسپولیس در فصل جاری نیز بر اساس همین ایده استراتژی جذب بازیکن را تبلیغ کرد. یحیی گل محمدی از وحید امیری به عنوان مدافع استفاده کرد تا سعید صادقی را به پرسپولیس بیاورد و به او بازی دهد اما با بازگشت به نیمکت تیم ملی ایران تصمیم گرفت امیری را شاید با عملکردی مطلوب به جایگاه اصلی خود بازگرداند. رویای صعود به مرحله حذفی از گروهی که شامل انگلیس، ولز و ایالات متحده است. حال باید دید این بازیکن پس از بازگشت از جام جهانی قطر چه جایگاهی در تاکتیک گل محمدی پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید