طرح نور چشم در تمامی مدارس استان کرمانشاه اجرا می شود


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900687

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

احمد شعیشیتا گفت: طرح نورچشم همزمان با سراسر کشور در نوزدهمین روز از مهرماه با نماز ظهر و عصر توسط نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در مسجد محمد رسول الله(ص) حافظیه برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد شعیشته در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: طرح نور چشم همزمان با سراسر کشور در نوزدهمین روز از مهرماه همزمان با نماز ظهر و عصر توسط نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ساعت 14 برگزار می شود. مسجد محمد رسول الله در حافظیه

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه میلاد پیامبر اکرم (ص) قرار داریم، طرح مذکور به حدیث نبوی اشاره دارد که خداوند نور چشم مرا در نماز قرار داد.

شعیشته تصریح کرد: به منظور گسترش اقامه نماز، طرح نورچشم همزمان با سراسر کشور در روز نوزدهم مهرماه در تمامی مدارس شهری و روستایی استان کرمانشاه برگزار می شود.

معاون امور تربیتی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هزار دانش آموز دختر به صورت نمادین با پوشیدن مقنعه و مقنعه در طرح نورچش شرکت می کنند.

شعیشته تصریح کرد: پس از طرح نورچشم موضوعاتی از جمله معرفی موضوع تقلید از مراجع عظام، تلاش برای برگزاری مراسم باشکوه تکلیف دختر و پسر، تجلیل از وزرای نماز و برگزاری مجالس دعا تدارک دیده شده است.

وی افزود: طرح نورچشم برنامه ارزشمندی برای گسترش نماز در مدارس شهری و روستایی است، ضمن اینکه آموزش عملی نماز توسط معلمان پایه دوم و سوم در مدارس دخترانه و معلمان پایه هفتم و هشتم در مدارس پسرانه با استفاده از محتوا از کتاب های درسی.ارائه شده است.

وی گفت: نماز یکی از ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت است و در آموزش و پرورش اهتمام جدی برای تربیت مستمر دانش آموزان در آستانه تکلیف وجود دارد تا بتوانیم دانش آموزانی آشنا به دین و عقل داشته باشیم. آموزه ها، هرچند این دانش، دانش آموزان در خانواده های ایرانی-اسلامی پرورش می یابند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در تلاش است تا بسترهایی را برای ترویج آموزه های دینی نسبت به اقامه نماز از جمله پخش زنده اذان در مدارس فراهم کند تا با فضاسازی همه دانش آموزان به اقامه نماز تشویق شوند.

وی گفت: طلاب مؤذن، مکبر و خادم الصلاح در گروه ها و تشکل های دانشجویی برای امامت نماز جماعت آموزش می بینند.

وی افزود: اکثر مدارس استان کرمانشاه دارای نمازخانه هستند اما به دلیل افزایش دانش آموزان و بافت فرسوده برخی مدارس حتی با مشکل کلاس مواجه هستند اما نمازخانه جایگاه ویژه ای در مدارس دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید