طعم طنز در سریال نوروزی / از پیمان جمشیدی و ژاله صامتی تا علی صبوری در مسیر نوروز

ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799698

سال هاست که دیگر سریال های نوروزی به کنداکتور ثابت سیما تبدیل شده اند و نوروز 1401 با سریال های طنزی چون «زیرزمین 3، خداداد و دردسرهای شیرین» احتمالا بتواند روزهای خوشی را برای مخاطب رقم بزند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با روی کار آمدن پیمان جبلی در راس سازمان صدا و سیما و حساسیت وی برای ساخت سریال های باکیفیت تلویزیونی، روند تولید سریال های نمایشی با سازوکار و برنامه ریزی خاصی در حال انجام است.

«نوروز» و «رمضان» از جمله روزهایی هستند که سال‌هاست در کنداکتور تلویزیون جایگاه ویژه‌ای برای خود پیدا کرده‌اند و مدیران صدا و سیما و شبکه‌های تجربه‌محور هر کدام حساب ویژه‌ای برای این روزها دارند. و از هم اکنون به فکر ساخت سریال برای این دو روز هستند و از آنجایی که ماه رمضان از 15 فروردین 1401 آغاز می شود، مدیران شبکه باید علاوه بر سریال های نوروزی به فکر سریال های نمایشی برای ماه رمضان خود باشند.

خبر آغاز تصویربرداری سریال نوروزی در رسانه ها منتشر شد و در این گزارش سعی داریم به ارائه این سریال ها بپردازیم.

شبکه اول؛ زیرزمینی 3

c0723810 49e2 4bb0 a369 9bb73b825085 خبر خاکستری

پس از پایان فصل دوم سریال پرمخاطب «زیرزمین»، جلیل سامان کارگردان این سریال در پاسخ به سوالی مبنی بر ادامه تولید این نمایش مبنی بر اینکه می خواهیم دنباله ای برای این سریال بسازیم، گفت: اما هیچ تعهدی در قبال صدا و سیما ندارند. این سازمان هنوز برنامه ای برای این موضوع ندارد. باید بررسی شود و بستگی به شرایط دارد. در حالی که تاریخ باید مرا بخواباند و گلویم را بگیرد و بگوید این کار را بکن. نه فقط سازمان صدا و سیما. اگر خدای ناکرده این اتفاق بیفتد ادامه می دهیم.

البته سکانس پایانی «زیرزمینی 2» با دستگیری پیمان جمشیدی و هومن برق نورد توسط نیروهای بعثی عراق همراه بود و نحوه پایان این سکانس حکایت از تصمیم تلویزیون و سازندگان داشت. یک سری جدید . فصل اول و دوم این سریال طبق آمار صدا و سیما توانستند عنوان پربیننده ترین سریال این فصل را از آن خود کنند و همگی دست به دست هم دادند تا سامان تولید فصل سوم این سریال را آغاز کند.

ece08ce1 390c 4957 baf4 e3ceebb9bc70 خبر خاکستری

ژاله صامتی و رایان سرلک در اولین روزهای آذرماه مقابل دوربین سامان قرار گرفتند تا ساخت فصل سوم این سریال آغاز شود. این روزها فیلمبرداری ماموران زیرزمینی در دفاع مقدس ادامه دارد و پیام احمدی نژاد که آخرین بار با نقش آفرینی منفی در شبکه سه دیده شد، این بار به عنوان افسر اطلاعات به زیرزمین اضافه شد.

پیمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، مریم سرمدی، خسرو احمدی، اکبر رحمتی، مهری آلقا، عسگر نگی زاده، رایان سرلک، ستاره پسیانی و با حضور هومن برغونوردی بازیگران اصلی این فیلم هستند. در فصل سوم بازیگران دیگری نیز به این پروژه اضافه می شوند تا فصل سوم «زیرزمین» برای نوروز آماده شود.

شبکه دوم؛ خداداد

d1c1d4ed 6364 4a1e a576 d76f826446a5 خبر خاکستری

شبکه دو نیز مانند شبکه اول سیما مجموعه ای طنز و طنز با موضوع نوروز در نظر گرفته است و «خداداد» به کارگردانی علی غفاری برای این شبکه ساخته می شود.

علی غفاری و سعید سعدی که سریال «بچه مهندس» را در سه فصل برای این شبکه ساخته بودند برای ساخت سریال نوروزی شبکه دو انتخاب شدند تا این بار سریال طنز با بازی علی صبوری، رضا ناجی و سوسن پرور آماده کنند. برای عید نوروز..

تصویربرداری سریال 13 قسمتی «خداداد» که به تازگی در تهران کلید خورده است، به احتمال زیاد تا دهم فروردین سال آینده ادامه دارد و همزمان با تصویربرداری، تدوین اثر نیز برای پخش در نوروز آماده می شود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: می گویند گره ای که با دست باز می شود را نباید با دندان باز کرد، اما خداداد چاره ای ندارد و به شدت روی این موضوع تکیه می کند!

کانال سه؛ برف بی صدا بارید

7b20ce3c 9522 4dd2 bccc aedc07a08dfc خبر خاکستری

12 آذرماه در 100 قسمت پخش فصل اول سریال “آرام برف می بارد” در پوریا آذربایجان آغاز شد. این سریال از جمعه تا چهارشنبه پخش می شود و قسمت های آن پنجشنبه پخش می شود، بنابراین با این روال سریال تا نوروز 1401 و اواخر فروردین ماه ادامه خواهد داشت مگر اینکه شبکه سه با یک حرکت غیرعادی تصمیم به پخش این سریال بگیرد. میانه راه و پخش سریال جدید در عید نوروز. در حال حاضر خبری از ساخت سریال نوروزی شبکه سه نیست و بعید است پخش سریال آذربایجانی پوریا متوقف شود.

شبکه پنج؛ دردهای شیرین

5caea496 30c9 4c66 ac3e bf14a06b8e0d خبر خاکستری

مجموعه تلویزیونی «دردهای شیرین» محصول گروه فیلم و سریال شبکه پنج نوروز 1401 از این شبکه پخش می شود.

این سریال به کارگردانی سهیل موفق و تهیه کنندگی سید علی اکبر محمودی مهریزی با بازیگری پوریا پورسره و مریم مومن در حال حاضر در حال ساخت است.

«دردهای شیرین» داستان زوج جوانی را روایت می کند که در زندگی با چالش های جدی مواجه می شوند. در مبارزه با این چالش‌ها، اتفاقات و اتفاقات دیگری برایشان رخ می‌دهد که این‌جا و آنجا اتفاق می‌افتد، اما هیچکس نمی‌داند که سرنوشت چه رقمی برایشان رقم زده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید