طعنه استقلال به یحیی; اسد امسال چه گلی به پرسپولیس زد تا صادقی بزند؟

طعنه استقلال به یحیی;  اسد امسال چه گلی به پرسپولیس زد تا صادقی بزند؟

هواداران استقلال معتقدند تیمشان در رقابت های پیش فصل لیگ برتر برای فصل جدید عقب افتاده و این موضوع آنها را نگران کرده است. این در حالی است که برخی مدیران استقلالی معتقدند این تیم در صورت حفظ ساختار اصلی خود می تواند عنوان قهرمانی را تکرار کند و از آن دفاع کند. در همین راستا به سراغ مصطفی آجورلو، مدیر کمپ حجازی و شورایاری که دیروز با چند مطلب خبرساز شد، رفتیم تا ابتدا درباره این ماجراها صحبت کنیم و سپس از وضعیت استقلال و اینکه می گویند پشت این ماجراست جویا شویم. فصل مقدماتی . . گفتگو با میثم منیعی را در ادامه می خوانید.

دیروز در چند داستان در زمان مدیریت قبلی باشگاه استقلال از میانجی گری صحبت کردید. منظورت چیه؟

با این حال مردم و هواداران نگران هستند و این نگرانی ها به حدی است که در روزهای اخیر شاهد جنایاتی بوده ایم که همه را آزرده خاطر کرده است. این مدیریت و همه اعضای باشگاه یکساله برای موفقیت این تیم زحمت کشیدند و در نهایت به قهرمانی رسیدیم که در تاریخ باشگاه استقلال بی سابقه بود. حقیقت این است که اخیراً کمی ناراحت شده ام. من و همسرم در چند روز اخیر مورد آزار و اذیت وحشتناکی قرار گرفتیم، بنابراین اجازه دادم این ماجراها روشن شود. این در حالی است که هنوز ردپایی از برخی مدیران سابق برای بسیاری از کارهایی که انجام داده اند وجود دارد. بازیکنانی که او را با یک واسطه به تیم آوردند و حالا می بینیم همان واسطه ای که اینقدر او را بزرگ کرد، باعث شد یکی از بازیکنان خوب نقل و انتقالات جابجا شود و مشکلات فراوان دیگری ایجاد کند. خیلی از بازیکنانی که می خواستیم جذب کنیم، همان دلال در حالی که با نام استقلال بازی می کرد، جلوی این اتفاق را گرفت و تا جایی که می توانست رقم را افزایش داد تا از جای دیگر سود بیشتری کسب کند.

به نظر شما هواداران استقلال نگران هستند و آینده خوبی را پیش بینی نمی کنند.

من استدلال دیگری دارم. من خودم از 15 سالگی طرفدار ورزشگاه بودم و در همین تیم بازی کردم و دو جام قهرمانی با لباس استقلال را در کارنامه دارم و امسال دوباره با این تیم به عنوان سرمربی قهرمان شدم. من با این رفتارها بیگانه نیستم اما معتقدم مدیری که بعد از 9 سال آمد و قهرمانی را برای این باشگاه آورد امروز حق ندارد با او این گونه برخورد شود. نمی گویم سهم مدیرعامل در این قهرمانی 100 درصد است اما در نهایت مدیریت نقش بسزایی داشت در حالی که در چند سال اخیر در استقلال اگر قهرمانی ها یکی یکی پریدند، چوب دستی خود را خوردیم. مدیریت. آیا در دو سال اخیر دو بار به فینال جام حذفی نرسیدیم؟ آیا در این 9 سال در کورس قهرمانی با بهترین و ارزشمندترین تیم های تاریخ استقلال پایین بوده ایم؟ چرا در آن سال ها قهرمان نشدیم؟ اگر یکی از هواداران پارسال به این روزها فکر کند، یادش می‌افتد که همه اذعان داشتند که در مدیریت مشکل داریم، اما ما انسان‌ها گاهی فراموش می‌شویم و خیلی چیزها را فراموش می‌کنیم.

در هر صورت تیم در بحث نقل و انتقالات ضعیف عمل کرد.

من مسئول نقل و انتقالات نیستم و فوتبالیست هستم و این ورزش قوانین خاص خود را دارد. استقلال سال گذشته با اقتدار شایسته قهرمان شد. تمام بازیکنانی که پارسال در تیم ما بودند قرارداد دارند یا قراردادشان تمدید شده یا به زودی تمدید می شود. اگر ساختار تیم را حفظ کنیم و یکی دو چهره خوب جذب کنیم باز هم این تیم جزو مدعیان ظرفیت فوتبالی نخواهد بود؟ اگر هواداران این بازیکنان و این تیم و قهرمانی بی سابقه پارسال را قبول دارند، پس این انتقادها چیست و نگران چیست؟ فن نگران مشکلات جزئی نیست. متاسفانه فضای مجازی فوتبال ایران را پوشش می دهد و این فضا نیز توسط چند دلال مدیریت می شود. این روند فعلا نیست و برای هفت، هشت سال پیش است.

در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟
دلالی که شهرت دارد و معرف حضور همه اهالی فوتبال است به استقلال آمد و به قیمت یک بازیکن 3 بازیکن ضعیف به تیم اضافه کرد و سپس در این تیم ریشه دوانید و سال به سال تنهایی اش غلیظ تر شد. همین دلال سایت های زیادی دارد که فالوورهای زیادی دارد و به این ترتیب مردم را تحریک می کند و باشگاه را می کشد. اما خواهش من این است که مردم و هواداران بدانند که باشگاه استقلال با آرامش بازیکن مورد نیاز خود را جذب می کند و توسعه هایی نیز صورت خواهد گرفت و مطمئن باشید در آینده نزدیک استقلال دوباره مدعی قهرمانی خواهد شد. اما اگر این اتفاق بیفتد چه؟ آن وقت کسانی که امروز ابزار همان دلالانی هستند که در این چند سال به استقلال ضربه زدند و طرفداران زیادی دارند چگونه می خواهند از تیم حمایت کنند؟ اگر استقلال دوباره قهرمان شود فردا چه می گویند؟ از بین همین هواداران کی فکر می کرد پارسال اون موقع استقلال قهرمان بشه؟ اما او تبدیل به یک قهرمان با اقتدار و وقار شد. به یاری خدا و تلاش بازیکنان و کادرفنی و در راس رهبری مورد حمله امروز این اتفاق افتاد. اگر فردا تیم برنده شود، آن روز با این همه توهین رکیک که به من، خانواده و باشگاه می کنید، چگونه می خواهید به من و امثال من نگاه کنید؟ منظورت از پاک کردن اون حرف ها و توهین ها چیه؟

پس فکر می کنی استقلال گرفتار دلال ها شد؟

به نظر من فوتبال گرفتار حدس و گمان است. یک بار دلال ها را جمع کردند و بردند و دلالان فوتبال تا حدودی ناپدید شدند، اما بعد برای آنها از طرف ماموران شهادت دادند و کلکسیونرهایشان جمع شدند و کسانی که با چنین مواردی تخلفات زیادی کرده بودند، امروز نام عامل هستند. همین طور و امروز فوتبال را گمراه می کنند. الان هم عاجزانه از هواداران استقلال مانند برادران و خواهرانم می خواهم که اسیر این صفحات نشوند. بسیاری از این صفحات توسط دلالان استقلال تیم بسته شده است. اگر خود مردم بخواهند برای استقلال استخدام کنند شاید هزاران نفر در نظر گرفته شوند اما استقلال چند بازیکن می تواند جذب کند؟ امسال چند جای خالی داریم؟ می گویند چرا صادقی نیامد اما پارسال گل سرسبد نقل و انتقالات رضا اسدی نبود و نگفتند چرا این بازیکن را جذب نمی کنیم و از طرفی هم نگفتند که نقل و انتقالات را با استقلال گرفتیم. این بازیکن؟ بعدش چی شد؟ این بازیکن چه گلی زد؟

برگردیم به داستان هایی که نوشتی. در واقع، تصور می شود که مدیران قبلی نیز در میانجیگری شریک بوده اند.

بله چرا که نه؛ این وسط پولی از دست می رود که تصورش را هم نمی کنید. الان اجازه ندارم و در حدی نیستم که خیلی چیزها را بگویم، اما مدیران قبلی یا مدیران ضعیفی بودند که جایشان را به اینها دادند یا میزهای تخت بودند و با هم سر یک میز بودند. حالا چه کسی این بند فسخ را در قرارداد بازیکنان جوان تیم گذاشته است؟ چرا مدیریت فعلی بند فسخ را نمی پذیرد؟ در هر صورت بازیکن به سود خودش هم فکر می کند. شاید اگر مدیر دیگری باشد تحت هر شرایطی حاضر به عقد قرارداد شود، اما قسم می خورم که آقای آجورلو به خدا، هواداران تمکین می کند و می خواهد با تیمی قرارداد ببندد که سالیان سال قهرمان شود. انعقاد قراردادها؛ حالا چه خودتان باشید چه نباشید. جذب بازیکن به هر شکلی خیانت به استقلال است. نباید به هیچ وجه بازیکن جذب شود. آقای هوادار! این استقلال است. زمانی این پیراهن را بزرگان زیادی بر تن می کردند و برای بازی در این تیم هم پول می دادند. هر چه جلوتر رفتیم همچنان پیراهن ملاک بود اما پول آمد اما حالا به لطف فضای مجازی آنقدر استقلال را کم کردند که طرف برای عقد قرارداد با این تیم هزار شرط می گذارد و رهبری باید قبول کند. این شرایط کار می کند. این رفتارها به چه معناست؟ تیم ما نه در ایران که در آسیا نام و گذشته ای بزرگ دارد. وقتی می گوییم دو ستاره داریم، منظورمان تاریخ، قدمت و غرور است. امسال سال جام جهانی است و آیا کسی از کنار استقلال و پرسپولیس می گذرد؟

اما جذب چهره ها توسط دشمن، خون هواداران استقلال را می جوشد.

فصل گذشته از نظر مهره تیم خوبی داشتیم یا نه؟ آیا آنهایی که در استقلال هستند خود بازیکنان مطرحی نیستند؟ ما چیزی از دست ندادیم ممکن است هوادار تحت تأثیر قرار گرفته باشد. در هر صورت هواداران دوباره تشنه موفقیت هستند و کسانی هستند که خط می دهند. همین افراد از عطش هواداران سوء استفاده می کنند. اگر آجورلو می گوید کارها در سکوت پیش می رود و هرکس کار خودش را می کند، دلیلی ندارد که فکر نکند. آیا مدیریت نمی تواند خودش فکر کند؟ فردا جمع بندی می شود که من جواب ندهم ولی مدیر عامل باید جواب بدهد. پس مطمئن باشید بهترین ها آموخته می شوند اما بهترین ها به نفع ماست. اگر این به بهترین شکل جذب شود و روی نیمکت بنشیند، خود هوادار فردا ما را به هزار چیز متهم نمی کند و صدایش بلند نمی شود؟

فکر می کنی در آینده نزدیک در تابستان امسال چه اتفاقی برای استقلال خواهد افتاد؟

قطعا همینطوره آیا غیر از این می تواند باشد؟ استقلال در این زمینه مشکلی ندارد و باز هم از هواداران استقلال می خواهم به شایعات و اخباری که در فضای مجازی منتشر می شود توجه نکنند چرا که این فضا مملو از دروغ است و دلالانی که می خواهند در آب گل آلود ماهی بگیرند شما را در مقابل شما قرار دهند. از باشگاه این دلال تنها در باشگاه غلیظ شد. آقای هوادار! اگر دهنم را باز کنم به صورت خیلی ها تف می کنی. بگذارید باشگاه کار خود را انجام دهد که نتیجه آن بازی اول خواهد بود. اگر کیفیت تیم در بازی اول خوب نبود حق اعتراض دارید اما اگر خوب بود در کنار تیم باشید و اتحاد خود را حفظ کنید. حالا باید متحد باشید و به مدیریت کمک کنید وگرنه در آینده وقتی تیم تمام می شود حمایت هواداران چگونه خواهد بود؟ اکنون باید از شر دشمن خلاص شویم و در فضای مجازی اسیر نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید