پرسپولیس باید آرامش استقلال را به هم بزند

پرسپولیس باید آرامش استقلال را به هم بزند

محمدرضا مهدوی بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه های پرسپولیس و استقلال در خصوص دیدار پرسپولیس و پیکان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر و همچنین صحبت های اخیر ساکت الهامی سرمربی نساجی توضیحاتی ارائه کرد. برای محمد نوازی

شرایط پرسپولیس برای بازگشت به لیگ را چگونه ارزیابی می کنید؟

متأسفانه پرسپولیس در بازی جام حذفی به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرد که طبیعتا شرایطی را برای استقلال ایجاد کرد. جام حذفی یکسری شگفتی است و دیدیم که چگونه هر دو تیم دسته دوم و اول به نیمه نهایی رسیدند. در مجموع پرسپولیس قبل از این مسابقه مقابل هواداران (در لیگ) متوقف شد و از این نظر فکر می کنم تعطیلات لیگ فرصت خوبی بود تا پرسپولیس به خوبی ریکاوری کند.

چگونه می خواهید با فلش بازی کنید؟

قطعا بازی آسانی نیست. پیکان یک تیم دونده و تاکتیکی است. شاگردان معتبی حسینی همیشه بسته به شرایط تیم حریف در مسابقات خود به میدان می روند اما پرسپولیس باید بداند که این بازی برای او سرنوشت ساز است.

در چه جنبه ای

با توجه به بازی حساس اصفهان بین استقلال و سپاهان که به احتمال زیاد سپاهان بتواند استقلال را متوقف کند.

یعنی استقلال مساوی؟

به احتمال زیاد سپاهان بتواند استقلال را با برد یا تساوی متوقف کند. با این حال هر یک از این دو نتیجه می تواند در صورت برد پرسپولیس شرایط جدول را بسیار جذاب تر کند. پرسپولیس در صورت برد سه امتیازی می شود و پرسپولیس به 53 امتیاز می رسد و فاصله اش با استقلال را کم می کند.

این وضعیت چه سودی برای پرسپولیس خواهد داشت؟

قطعا تیمی که در بالای جدول است و شش امتیاز حاشیه ایمنی دارد با نزدیک شدن به تیم تعقیب کننده، خودکنترلی را از دست می دهد. بنابراین استرس برای دیدارهای بعدی استقلال بیشتر می شود، برعکس پرسپولیسی که امتیاز گرفته و به استقلال نزدیکتر است، در دیدارهای بعدی با قدرت بیشتری بازی خواهد کرد. در کل فکر می کنم مهم ترین بازی پرسپولیس بازی با پیکان است.

چه روش بازی را به تیم پرسپولیس توصیه می کنید؟

قطعا کادر فنی باتجربه پرسپولیس برای این بازی برنامه های خاص خود را خواهند داشت. اما قطعا یک فوتبال هجومی با توجه به شرایط خوب دفاعی می تواند پرسپولیس را شکست دهد. پیکان را مقابل استقلال دیدیم، البته استقلال 10 بازیکن داشت، اما پیکان نشان داد که یک تیم در فاز حمله فوق العاده خطرناک است و می تواند تیم مقابل را عصبانی کند. پرسپولیس باید در این بازی پیروز شود. او هنوز باید برنده شود.

از مجازات مهدی عبدی توسط گل محمدی می گویید؟

این مسائل کاملا بر عهده کادرفنی است و باید تصمیمات سرمربی انجام شود. از بیرون به مشکلات تیم پرسپولیس نگاه می کنیم و فقط می توانیم در مورد بازی های او نظر بدهیم اما آنها یک خانواده در تیم هستند که هر روز کنار هم زندگی می کنند. البته یحیی گل محمدی برای تنبیه مهدی عبدی دلایل خاص خودش را دارد و باید به نظم تیمی اش احترام گذاشت چون او از همه چیز مهمتر است.

نامه باقی مانده؟

در مورد اتفاقات فینال جام حذفی باید یک نکته را بگویم.

احتمالا برای حواشی در پایان بازی؟

آره! صحبت از محمد نوازی دوست و رفیق 30 ساله من است که واقعا جای تاسف دارد.

تو چی میگفتی

محمد نوازی را از زمانی که در باخمن فوتبال بازی می کردیم، می شناسم. در استقلال و تیم ملی با هم فوتبال بازی کردیم. او یکی از بازیکنان با نام ایران در جناح راست است و شاید اگر بخواهیم در این سال ها از 5 نفر در پست هافبک راست نام ببریم قطعا بازی یکی از آنهاست. قطعا الان باید به چنین بازیکنی در لباس مربیگری احترام گذاشت. علاوه بر این، من او را می شناسم و او می داند که بی احترامی نمی کند.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

کسانی که به هر شکلی وارد عرصه فوتبال شده اند می توانند از این بستر استفاده کنند و هیچکس نمی تواند جلوی آنها را بگیرد اما اگر بخواهند به اهالی این ورزش بی احترامی کنند گران تمام می شود. کسی که می خواهد به مهمان نوازی و فوتبال بی احترامی کند، جواب فوتبالیست ها را می دهد. شاید ما فوتبالیست ها در خیلی چیزها موافق نباشیم، مثلاً بعضی ها آبی، بعضی قرمز، بعضی زرد و… هستند، اما در یک موضوع هیچ وقت یکی را پشت سر نمی گذاریم و آن اینکه یک نفر خارج از فضای فوتبال است. او می خواهد به فوتبالیست ها بی احترامی کند. مثل داستان اخیر حمید استایلز. در چنین مواقعی این افراد با واکنش تند اهالی فوتبال مواجه خواهند شد. بنابراین کسانی که به نوعی وارد فوتبال شده اند و شغل ایجاد کرده اند باید احترام خود را در دست خود نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید