طعنه های تند معاون رئیس جمهور به روحانی، ظریف، بایدن و «ژنرال»

طعنه های تند معاون رئیس جمهور به روحانی، ظریف، بایدن و «ژنرال»

روز جدید معاون رئیس جمهور درباره اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی گفت: در گذشته برخی ادعا می کردند که فقط آنها زبان دنیا را می فهمند و می توانند مذاکره کنند، اما همه دیدند که شرایط به گونه ای شد که حتی وزیر نفت دولت قبل که او را ژنرال خطاب کرد، آشکارا اعلام کرد که نمی تواند نفت بفروشد.

سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در نشست خبری روز و بزرگداشت سالگرد غرور آفرین عملیات مرصاد در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی همدان با تبریک به فعالان عرصه رسانه اظهار داشت: این خبر درباره مقوله و نوع علم است و رویکرد آن علم و اشراق است و در قرآن کریم 52 برابر مشتقات اخبار آمده است. معاون رئیس جمهور تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه ها رسالت و مسئولیت سنگین و مهمی دارند.

ایسنا نوشت؛ وی خاطرنشان کرد: همانطور که در عرصه اقدام نظامی، رزمندگان وظیفه حفظ کیان، عزت و استقلال کشور را بر عهده دارند، در عرصه جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای نیز نویسندگان و رسانه‌ها به عنوان پیشگامان و پیشروان این عرصه، مسئولیت دارند. مسئولیت بزرگ من دارم

معاون رئیس جمهور با اشاره به تبلیغات منفی و جنگ روانی دشمنان علیه ملت ایران، گفت: رسانه های دشمن در دوران دفاع مقدس نه خبر آزادسازی خرمشهر و نه پیروزی های بزرگ رزمندگان را منتشر کردند. مدت ها برای تضعیف روحیه رزمندگان و ناامید کردن مردم، اما مردم هوشیار بودند و چشمشان به زبان و اشاره امام راحل بود.

حسینی خاطرنشان کرد: خبرنگاران با سلاح قلم و دوربین به تبیین و روشنگری می پردازند و بسیاری از نقشه ها و توطئه های دشمنان و بدخواهان ملت ایران را افشا می کنند که از جمله آنها می توان به برنامه روایت شهید آوینی فتح و برنامه های انقلاب اشاره کرد. مرحوم نادر طالب زاده

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دشمنان با تبلیغات منفی و اشاره به نقاط ضعف جزئی در صدد ایجاد ناامیدی در بین مردم و تحت الشعاع قرار دادن دستاوردها و اقدامات مهم قدرت مردمی هستند که متاسفانه برخی در داخل با آن موافق هستند.

حسینی با بیان اینکه دولت از انتقادات و پیشنهادات منصفانه و سازنده استقبال می کند، از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست نقاط ضعف، دستاوردها و موفقیت های بزرگ دولت را مطرح کنند تا دشمنان نتوانند از آن سوء استفاده کنند.

نماینده مجلس ریاست جمهوری با اشاره به اقدامات دولت مردمی در حوزه سیاست خارجی گفت: در گذشته عده ای ادعا می کردند که فقط آنها زبان دنیا را می فهمند و می توانند مذاکره کنند، اما همه دیدند که شرایط به این شکل شد. به گونه ای که حتی وزیر نفت دولت قبل که ژنرال خوانده می شد، صراحتا اعلام کرد که نمی توانم نفت بفروشم و حتی اگر نفت بفروشم نمی توانم پول آن را وارد کشور کنم و راه حل مشکل را این می داند. FATF را بپذیریم و در مواجهه با افراط و تفریط و شرایط مشابه در واردات واکسن هم داشتیم.

حسینی افزود: اینگونه ادعاها در حالی مطرح می شود که در ماه های اخیر درآمد حاصل از فروش نفت و مشتقات آن 6 برابر شده است، بنابراین مشخص است اگر اراده جدی وجود داشته باشد، می توان بر مشکلات فائق آمد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همچنین در سفر رئیس جمهور روسیه به کشورمان با سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری در بخش های مختلف موافقت شد که رقم قابل توجهی در تاریخ اقتصاد کشور است که چندین برابر افزایش یافته است.

حسینی خاطرنشان کرد: تحولات سیاست خارجی کشورمان در حالی رخ می دهد که چندی پیش رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد ناتوی عربی و حل مشکلات اروپایی ها در حوزه انرژی به منطقه آمد اما به هیچ یک از اقدامات خود دست نیافت. اهداف و به گفته رسانه های خودشان، تنها دستاورد او گرفتن کرونا بود.

معاون رئیس جمهور گفت: متاسفانه عده ای موضوعات فرعی و فرعی را سرلوحه اول و اصلی اخبار قرار می دهند تا مردم از دستاوردهای دولت مطلع نشوند.

حسینی گفت: متاسفانه در دوره گذشته بسیاری از پروژه های عمرانی حتی با پیشرفت بیش از 90 درصد معلق ماند اما امروز دولت مردمی به دنبال تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام در سراسر کشور است. شکل سفرهای استانی.»

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: البته دولت نمی خواهد با پول انداختن رضایت کوتاه مدت مردم را جلب کند، بلکه مصمم است تا با تحریک تولید، افزایش صادرات و ایجاد اشتغال، درآمد کشور را هر چه بیشتر افزایش دهد. برای ایجاد رفاه و آسایش پایدار برای مردم.

حسینی با بیان اینکه دشمنان با جعل و اخبار جعلی درصدد ایجاد شبهه در موضوعات مختلف هستند، تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم تاریخچه و ماهیت برخی جریانات و شخصیت های سیاسی را برای افکار عمومی تبیین کنیم و در این راستا خوشبختانه رزمندگان دوران دفاع مقدس هنوز هستند. در عرصه جهاد تبیینی حضور فعال دارند و شهر به شهر می روند و با حضور در میان مردم سعی در تبیین واقعیت ها برای اقشار مختلف جامعه دارند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم افزایش سطح سواد رسانه ای در جامعه، گفت: دیروز در مورد حکمرانی سایبری سخنرانی کردم، عمدتاً رسانه های معاند سعی کردند با تلخیص، اغراق و تحریف آنچه را که دوست دارند به مخاطبان خود منتقل کنند. سعی می کنند مسئولان را در مقابل فضای مجازی نشان دهند، در حالی که فضای مجازی دارای جنبه های مثبت بسیاری از جمله ارتباطات اجتماعی، شکل گیری اقتصاد دیجیتال، سهولت در ارائه خدمات اجتماعی، یادگیری آنلاین و بسیاری از مزیت های دیگر است که می توان آن را یکی از مزایای استفاده از ابزارهای مادی و معنوی دانست. رشد و توسعه معنوی کشور، اما بدون شک نباید از ترفندها و روش های کسانی که در این فضا به دنبال سوء استفاده و کلاهبرداری هستند غافل بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور از تشکیل سازمان روزنامه نگاری جمهوری اسلامی در راستای حمایت از خبرنگاران و رفع مشکلات و دغدغه های اصحاب رسانه خبر داد و گفت: اقدامات لازم در این زمینه در کمیته فرهنگی دولت در حال نهایی شدن است و به زودی انجام می شود. به دولت ارائه و پس از تصویب در قالب لایحه به مجلس تقدیم می شود.

وی در ادامه بر اهمیت و نقش رسانه ها در تبیین و روشنگری تاکید کرد و بر حمایت دولت سیزدهم در حوزه رسانه و خبرنگاران تاکید کرد و گفت: سازمان نظام خبرنگاری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیروی می کند. برای کمک و حمایت رسانه ای در سراسر کشور تاسیس شده است. خبرنگاران و اهالی رسانه مشکلات و ابهاماتی مانند بیمه دارند که از این طریق قابل حل است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: این نهاد حمایتی هر چه زودتر اجرایی شود تا جامعه رسانه ای کشور حمایت های لازم را داشته باشد.

حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به استان همدان گفت: سفرهای استانی برکات و فواید بسیاری برای مردم دارد و اعتبارات مورد نیاز پروژه های مختلف برای تکمیل و بهره برداری اختصاص می یابد.

وی از رسانه ها خواست تا مصوبات سفر رئیس جمهور را رصد و اجرای آن را تا حصول نتیجه مطلوب مطالبه کنند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اقدامات سازنده و ارزنده دولت سیزدهم در عرصه های مختلف، خاطرنشان کرد: تحرک و پویایی در کشور نشان می دهد که راه آهن و مدیریت تغییر کرده و شاهد تحرک، نشاط و نشاط در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اقتصادی است. زمینه های فرهنگی

حسینی همچنین با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد و ذکر خاطرات آن دوران، بدون شک گفت: اگر صلابت، صلابت، رشادت و شهادت رزمندگان اسلام نبود، امروز شهرهای مختلف کشورمان به این شهر می رسید. توسط منافقین و دشمنان تسخیر شد.

معاون رئیس جمهور با یادآوری جنایات منافقین در ابتدای پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: منافقین در دهه 60 با کشتار مردم در کوچه و بازار جامعه را به وحشت انداختند. تصویر امام روی دیوار مغازه رگبار است و جالب اینجاست که امروز آزادی می خواهند و غربی ها همچنان از آنها حمایت می کنند.

در این مراسم با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور از نشان و شناسنامه بصری دومین کنگره کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان رونمایی و از کارکنان بسیج رسانه استان تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید