طلسم عجیب استقلال شکسته است؟

طلسم عجیب استقلال شکسته است؟

امروز نه استقلال و نه پیکان تمایلی به برابری ندارند. دو تیمی که در 5 بازی قبلی خود 5 امتیاز کسب کرده و 10 امتیاز از دست داده اند. آبی های صوفیه و خودروسازان تا پایان هفته چهارم با 3 برد و یک تساوی در رده های اول و دوم جدول رده بندی قرار داشتند اما به یکباره رشته ناکامی های آنها در همان هفته ها آغاز شد.

استقلال هم اکنون با 14 امتیاز در رده ششم و پیکان با 2 امتیاز کمتر در رده هفتم قرار دارند و به شاگردان مجیدی پیوسته اند. عدم کسب نتیجه مطلوب باعث شد تا هر دو مربی تیم خود را برای برد و کسب 3 امتیاز به میدان بفرستند و این سوال می تواند بینندگان تلویزیون را به دیدن یک مسابقه خوب امیدوار کند.

اما نکته نگران کننده در این دیدار تساوی زیاد استقلال و پیکان در درگیری های قبلی است. دو تیم از لیگ هجدهم تاکنون 6 بار در لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته اند که نتیجه 5 دیدار آنها با تساوی به پایان رسیده است. حتی 4 بازی اخیر استقلال و پیکان پیاپی و سریالی با تساوی بوده است.

در دیدار برگشت استقلال و پیکان از لیگ هجدهم، شاگردان وینفرد شفر که با لباس سفید به میدان رفته بود در ورزشگاه شهر کودس با 4 گل از سد پیکان گذشتند. مرتضی تبریزی، میلاد زکی پور، اسماعیل گونکالوس و وریا گفوری گل های استقلال را به ثمر رساندند و جالب اینجاست که هیچ یک از این بازیکنان در دیدار امروز برای شاگردان مجیدی به میدان نخواهند رفت. سه نفر از این گروه جدا شدند و غفوری نیز به دلیل مصدومیت غایب بود.

در اولین بازی لیگ هجدهم و همچنین دو دوره لیگ گذشته، استقلال و پیکان با تساوی بدون گل به پایان رسید و لیگ نوزدهم با تساوی 2-2، 1-1 به پایان رسید اما حالا به نظر می رسد. که استراحت تعداد تساوی است برای استقلال و پیکان چون هر دو تیم نیاز مبرمی به 3 امتیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید