عامل حادثه تروریستی حرم رضوی اعدام شد

گلمعلی صادقی با اشاره به روند کار این پرونده گفت: پس از حادثه تلخ تروریستی 3 جهادگر در 15 فروردین ماه سال جاری مصادف با ماه مبارک رمضان در حرم رضوی که در نهایت منجر به شهادت شد. یک نفر و شهادت دو نفر.«او یکی از این بستگان شد، بلافاصله پرونده قضایی تشکیل شد و تحقیقات همه جانبه و دقیق در این زمینه آغاز شد.

رئیس قاضی خراسان رضوی افزود: پس از تحقیقات کامل قضایی، سرانجام پرونده در یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد رسیدگی و برای ادامه رسیدگی در دادگاه انقلاب اسلامی کیفرخواست صادر شد. به مشهد مقدس اعزام شد و دادگاه در این مرحله از محاکمه پس از بررسی کلیه اسناد و مدارک مربوط به حادثه، جلسه علنی فوق العاده ای را جهت رسیدگی به اتهامات متهم عبداللطیف مرادی فرزند محمد طاهر تشکیل داد که طی آن و پس از ابلاغ متهم. متهم: «محاربه با کشیدن (ربایش اسلحه) افراد به قصد خودخواهی و ایجاد رعب و وحشت که باعث ایجاد ناامنی در حرم و حتی خارج از آن شده است.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: در این دیدار علنی خانواده شهدا و وکلای آنان از متهم شکایت کردند و متهم و وکیلش نیز از اتهام قرار قرار دفاع کردند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: در پی محاکمه متهم و صدور حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، پرونده جهت استرداد از شعبه نهم دیوان عالی کشور به دیوان عالی کشور ارسال شد. تشریفات برای اجرای حکم به دادسرای مرکز خراسان رضوی ارسال شد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: بر این اساس و در راستای اجرای سریع و دقیق این حکم، صبح امروز جلسات هماهنگی تشکیل و شورای تامین و حکم اعدام عبداللطیف مرادی در خصوص کیفرخواست در محاربه برگزار شد. 30 خرداد 1401. با حضور جمعی از شهروندان و مسئولان، دار در زندان واقیل آباد مشهد اعدام شد.

رئیس قاضی خراسان رضوی گفت: در این پرونده تمامی جوانب شرعی و قانونی در نظر گرفته شد و تمامی مراحل و مراحل قانونی با رعایت کامل سه اصل صحت، دقت و سرعت و ظرف مدت 77 روز (از زمان وقوع حادثه) به پایان رسید. . تشکیل پرونده، رسیدگی در شعبه ویژه بازپرسی، رسیدگی و تشکیل جلسه علنی در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور، رسیدگی به درخواست عفو در کمیسیون مربوطه، مهیا شدن شرایط اعدام و اعدام. از جمله).

غلامعلی صادقی افزود: در نهایت جای رسیدگی ویژه، دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، تمامی نیروهای امنیتی و انتظامی و سایر دستگاه های ذیربط اعم از آستان قدس رضوی، حوزه علمیه، ستاد و فعالان حاشیه شهر مشهد وجود دارد. شورای امنیت و خانواده شهر، بخش و شهرستان: از شهدا، جانبازان و ایثارگران صمیمانه قدردانی می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید