جزئیات جدید حادثه تروریستی حرم رضوی/ ضارب با گذاشتن سلاح در حرم به طرز ماهرانه ای آن را نصب کرد.


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821472

صادقی گفت: پس از وقوع حادثه در معبد رضوی و حمله به سه روحانی، متهمان احضار شدند اما متهم پرونده یک نفر است. از طریق فضای مجازی آموزش جاسازی سلاح در عملیات انتحاری و جاسازی ماهرانه سلاح در حرم را فرا گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; گلمعلی صادقی در گفت‌وگویی با بیان اینکه پس از حادثه حرم رضوی (ع) و حمله به سه روحانی، مظنونین احضار شدند اما مدرکی دال بر راهنمایی، مساعدت و حمایت متهم و متهم پرونده دریافت نشد. یک نفر است پس از وقوع حادثه در حرم رضوی دوربین ها در اختیار صحن مطهر قرار گرفت و شهادت شهود کمک زیادی به این پرونده کرد و همچنین شهادت متهم و تعدادی از متهمان دستگیر شده در این حادثه گرفته شد. .

وی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات انجام شده متهم متاثر از عقاید و جریان های تکفیری بوده و محاربه، قتل عمد و چاقوکشی از جمله اتهامات متهم است و دادگاه صالح برای رسیدگی به این پرونده دادگاه انقلاب است.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی در خصوص آشنایی متهم با سه روحانی مضروب نیز افزود: متهم در همان روز قبل از حمله به دو روحانی دیگر که در منطقه بودند حمله کرد درگیری بین متهم و این سه روحانی و وی. این اقدام وحشیانه را به دلیل افکار تکفیری انجام داد.

وی درباره نحوه ورود سلاح سرد به حرم مطهر رضوی نیز گفت: متهم از طریق فضای مجازی آموزش نصب سلاح در عملیات انتحاری را دید و به طرز ماهرانه ای سلاح را در معبد جاسازی کرد.

رئیس قاضی خراسان رضوی گفت: در این حادثه ابتدا شهید دارایی و سپس شهید اصلانی مورد حمله قرار گرفتند و نفر سوم حجت الاسلام پاکدامن بود که با ضربات چاقو مورد اصابت چاقو قرار گرفت و این سه اقدام کمتر از 2 دقیقه طول کشید. حمله به این سه روحانی غافلگیرکننده بود و طبق تصاویر موجود، تا زمان حمله هیچ گونه فعالیت مشکوکی وجود نداشت.

وی افزود: پرونده دیگری نیز برای کسانی که در این حادثه سهل انگاری یا سهل انگاری کرده اند تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

یک تروریست تکفیری روز سه شنبه 15 فروردین ماه با چاقو به سه روحانی در بارگاه پیامبر اکرم (ص) حمله کرد و آنها را به شدت مجروح کرد. هر سه روحانی کشته شده در این حادثه از جهادگران و فعالان فرهنگی حومه مشهد بودند.

پس از این اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی که برادر دو شهید بود در همان لحظات اولیه به شهادت رسید که گذشته بر اثر جراحات و جراحات به شهادت رسید.

مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام اصلانی پنجشنبه گذشته با حضور گسترده مردم و مسئولان از میدان شهدا تا حرم رضوی برگزار شد. پیکر شهید دارایی روز جمعه در مشهد تشییع شد. آنها در سال 1994 به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید