عباس شیبانی نماینده سابق شورای شهر و مجلس تهران درگذشت


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۰۲
کد خبر: 1919376

مراسم تشییع پیکر مرحوم شیبانی روز جمعه 11 دی ماه ساعت 14 در بهشت ​​زهرا، قطعه 70، ردیف 70، شماره 8 برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس شیبانی متولد ۱۳۱۰ در تهران، پزشک و سیاستمدار ایرانی، از بنیانگذاران نهضت آزادی ایران و عضو سابق شورای شهر تهران بود.

مراسم تشییع پیکر مرحوم شیبانی روز جمعه 11 دی ماه ساعت 14 در بهشت ​​زهرا، قطعه 70، ردیف 70، پلاک 8 برگزار می شود.

از سال 1329 فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد و در سال 1335 در تظاهراتی در حمایت از جمال عبدالناصر دستگیر و از دانشکده پزشکی اخراج شد. در سال 1347 به دانشگاه بازگشت و دوره پزشکی خود را به پایان رساند. مرحوم شیبانی سال های زیادی را در زندان های شاه گذراند و 13 سال از عمر خود را با 9 محکومیت در زندان گذراند. پس از انقلاب با وجود تخصص در دولت موقت شورای انقلاب وزیر کشاورزی شد.

عضویت در شورای انقلاب اسلامی ایران، نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی، وزیر کشاورزی، مشاور آیت الله عباس لطفیان سرگزی در مؤسسه آموزش عالی و پژوهشی صحیفه سجادیه و رساله حقوقی، نماینده تهران در شورای اسلامی (5 دوره، 19 سال)، ریاست دانشگاه تهران، نامزد دوره دوم (از رقبای محمدعلی رجایی) و پنجمین دوره (تنها رقیب اکبر هاشمی رفسنجانی)، عضویت شورای شهر تهران (3 دوره، 14 سال).

عباسی شیبانی از دوره دوم تا چهارم شورای شهر تهران عضویت داشت. در دوره پنجم سالن جلسات شورای اسلامی شهر تهران به نام «عباس شیبانی» نامگذاری شد. وی در سال های عضویت در شورای شهر تهران جزو اولین اعضایی بود که به صحن آمد و بارها به اعضا درباره تاخیر در ورود به صحن تذکر داد. این یادآوری همیشگی بود که او در طول سال‌هایی که عضو شورای شهر تهران بود تکرار می‌کرد. وی خواستار حذف یک خودروی قدیمی از ناوگان شهری در ازای شماره گذاری هر خودروی جدید از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی شد.

دیدگاهتان را بنویسید