عباس عبدی: الزام قانونی به رعایت حجاب اسلامی غیرممکن است/ وارد مرحله جدیدی شده ایم

عباس عبدی: الزام قانونی به رعایت حجاب اسلامی غیرممکن است/ وارد مرحله جدیدی شده ایم

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: مهمترین خبر در این دو هفته مطرح شدن بحث حجاب است. سوالی که بعد از اعتراضات پاییزی اهمیت بیشتری پیدا کرد و دولت را با چالش مهمی مواجه کرد.

چالشی که نه می تواند او را حل کند و نه او را از موقعیت چالش برانگیز دور می کند و تمام اقداماتی که برای او انجام می دهد نیز نوعی تناقض دارد و باعث دلگرمی می شود و این منشأ اضطراب است.

در این موضوع با پدیده زشت ماست پاشی و قبل از آن بیانیه چندوجهی وزارت کشور وارد فاز جدیدی شده ایم.

طرفداران حجاب اجباری به این نکته توجه نمی کنند که دامنه گزاره های آنها در دفاع از اجبار یا قانونی بودن این رفتارها به بن بست رسیده است و همین بن بست است که کار را به اینجا رسانده است. بنابراین ادامه این سیاست ها این موضوع را پیچیده تر خواهد کرد.

در این مورد می توان حرف های زیادی زد اما یک چیز مسلم است و تا زمانی که دولت حاضر به پذیرش آن نشود هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد. اینکه قانون فعلی غیرقابل اجرا است. الزام قانونی به رعایت حجاب شرعی غیرممکن است. به همین دلیل روزانه میلیون ها بار و به مدت طولانی نقض می شود و هیچ اقدام قانونی (و نه غیرقانونی) صورت نمی گیرد. به این به عنوان یک توطئه هم فکر نکنید. هر چیزی ریشه درونی دارد.

بنابراین، اولین قدم باید رفع الزام «حجاب شرعی» باشد، این از اختیارات مردم است. در مرحله بعد برای حفظ نظام که منطقی متفاوت از حجاب شرعی دارد باید گفت و گو کنیم و راهی را پیدا کنیم که مورد تایید جامعه و زنان باشد، راه دیگری نیست. ماست و عصبانیت مهاجم ثمره چنین بن بست هایی است در مقابل حجاب خانم ها روح و جسم خود را خسته نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید