عذرخواهی وزیر سابق آموزش و پرورش از همه فرهنگیان

عذرخواهی وزیر سابق آموزش و پرورش از همه فرهنگیان

یوسف نوری وزیر اسبق آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه طرح ارزش دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: برای طرح ارزش دارایی ها کاری انجام نداده ام و هیات امنا و مدیرعامل این صندوق به من لطف داشته اند. من را دعوت کرد سال گذشته در این اتاق درباره حاکمیت شرکتی صحبت کردم و آن را بخشی از شفافیت مالی دانستم.

نوری با تاکید بر اینکه معلمان باید از دارایی های خود آگاه باشند. وی گفت: شروع طرح ارزش گذاری املاک آغاز است. ما به تازگی این کار را شروع کرده ایم. هیچ کدام از معلمان نباید بگویند چرا این همه سهام داده نشد. نقل و انتقال سهام تازه شروع شده است. من از همه معلمانی که به آنها آسیب رساندیم عذرخواهی می کنم. ما آنها را از باز شدن مدارس تا برگزاری امتحانات مورد آزار و اذیت قرار دادیم که می دانم فشار زیادی بر پزشک میدانی و معلمان است. ما تاثیر نهایی نتایج امتحانات نهایی را شروع کرده ایم و می دانم که این تاثیر مستقیم سوابق برای آموزش و پرورش سخت است. زمانی کامران درجه وزیر سابق آموزش و پرورش به صراحت گفت که آموزش و پرورش توانایی برگزاری چنین آزمون هایی را ندارد، اما ما شروع کرده ایم.

به معلمان کمک کنید در آینده رنج نبرند
وی با بیان اینکه راه اندازی طرح ارزش املاک تنها آغاز شفافیت مالی است، تصریح کرد: وی گفت: اکنون که این پروژه آغاز شده است باید بر اساس قوانین و مقررات حاکمیت شرکتی شفاف و منضبط پیش برود. شما کار سختی را شروع کرده‌اید، اما برای بعد، فراموش نکنید که از امروز برنامه‌ریزی کنید تا مشخص کنید این سهام تا چه زمانی بین شرکای فرهنگی توزیع می‌شود و برای معلمان روشن کنید که چگونه می‌توانند دارایی‌های خود را مدیریت کنند. به آنها کمک کنید از رنج نبرند شما باید از منافع فرهنگیان و دارایی های آنها محافظت کنید.

یوسف نوری از توجه ویژه مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش و مقام معلمی تقدیر کرد و گفت: باید از دولت نیز تشکر کرد. دولت توجه ویژه ای به همکاران فرهنگی داشت در حالی که با اتفاقاتی که پیش از این در بانک متبوع رخ داد 10 هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم که امیدواریم جبران شود. امیدوارم آقای صحرایی با جدیت و با جوانی مشکلات فرهنگیان را سریعتر از گذشته پیگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید