عربستان حریم هوایی را به روی یمنی ها بست و به روی صهیونیست ها باز کرد

ساعت: 04:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793463

رهبر انصارالله یمن بسته شدن حریم هوایی کشورش توسط عربستان سعودی را حتی برای سفرهای مهم محکوم کرد و گفت: رژیم سعودی در حالی که آسمان یمن را به روی شهروندان یمنی می بندد، آسمان مکه و مدینه را به سمت نخست وزیر اسرائیل می چرخاند. امارات باز است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالمالک بدرالدین الحوثی به هواپیمای حامل نخست وزیر اسرائیل و همراهانش اشاره کرد که هفته گذشته از حریم هوایی عربستان سعودی برای سفر به امارات متحده عربی استفاده کرد.

به گزارش شبکه خبری المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوطی شامگاه یکشنبه در دیدار با هیئت هایی از قبایل استان های مارب، شبوه و البیضاء اظهار داشت: چنین دیدارهایی برای تحکیم روابط بین مردم ما در منطقه بسیار مهم است. کشور سایه، اصلاح و مقاومت در برابر تجاوز.»

وی افزود: شخصیت های اجتماعی و قبیله ای مسئولیت بزرگی برای تقویت برادری، تفاهم بین مردم در کشور و بستن راه در برابر تجزیه طلبان دارند.

عبدالملک بدرالدین همچنین در سخنرانی روز شنبه در روز شهید گفت: مردم یمن هرگز تسلیم خواسته های ائتلاف سعودی نخواهند شد و برای رسیدن به صلح باید به تجاوز، محاصره و اشغال پایان دهند.

به گزارش ایرنا از المسیره، عبدالمالک بدرالدین الحوطی جنایات ائتلاف متجاوز در یمن را مایه ننگ جامعه بشری دانست.

عربستان سعودی در 6 فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا حملات گسترده ای را به یمن، فقیرترین کشور عربی، به بهانه بازگشت سرنگون شده آغاز کرد. و رئیس جمهور فراری عبدالمنصور هادی برای رسیدن به اهداف و جاه طلبی های سیاسی خود در قدرت است.

آژانس‌های سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که مردم یمن همچنان با قحطی و فاجعه انسانی روبرو هستند که در قرن گذشته بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید