آذربایجان حریم هوایی خود را به روی روسیه بسته است


ساعت: 17:49
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836187

بر اساس گزارش رسانه ها، جمهوری آذربایجان حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای نظامی روسیه بسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آرمینا، رسانه های جمهوری آذربایجان از بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای نظامی روسیه خبر می دهند.

آذربایجان تایمز گزارش داد که پس از ترکیه، آذربایجان اکنون حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای نظامی روسیه بسته است. به گفته این نشریه، این اقدام با هدف ایجاد وقفه در حمل و نقل محموله های نظامی بین روسیه و ارمنستان انجام شده است.

با توجه به اینکه آذربایجان حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای نظامی روسیه بسته است، در نتیجه هواپیماهای نظامی روسیه حامل تجهیزات نظامی از ارمنستان به روسیه مجبور به پرواز بر فراز روستوف بر فراز ایران و دریای خزر شدند.

با وجود انتشار چنین خبری، تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی از سوی مقامات جمهوری آذربایجان و روسیه منتشر نشده است. اگر این خبر صحت داشته باشد، روسیه می تواند عواقبی برای جمهوری آذربایجان داشته باشد.

پیشتر مولود چاووشلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده بود که کشورش از عبور همه هواپیماهای روسیه حامل نیروهای نظامی به سوریه جلوگیری می کند.

وزیر خارجه ترکیه می گوید حریم هوایی ترکیه به روی هواپیماهای حامل نیرو از روسیه به سوریه بسته است.

چاووسولو با بیان اینکه رئیس جمهور ترکیه به ولادیمیر پوتین همتای روس خود در این زمینه اطلاع داده است، افزود: ما به هواپیماهای روسی اجازه داده ایم در فواصل سه ماهه به سوریه پرواز کنند که آخرین آن تا آوریل بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید