ایران توانایی های موثری برای حفظ حریم هوایی خود دارد

ساعت: 18:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804577

این نشریه آمریکایی می نویسد، توانایی ایران بر عدم توانایی دشمنان در استفاده از حریم هوایی خود متمرکز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این نشریه آمریکایی در تحلیلی از توان موشکی ایران و تسلط بر جنگل در جنگل (جنگ الکترونیک) می نویسد، توانمندی ایران بر ناتوانی دشمنان در استفاده از حریم هوایی خود متمرکز است.

نشنال اینترست روز یکشنبه در تحلیلی توسط کارل لارسون، تحلیلگر دفاعی و نظامی درباره توانایی ایران در حمله به ماهواره های دشمن در فضا، گفت: نیروهای موشکی ایران ابزاری قدرتمند برای اعمال قدرت ایران بر دشمنان و تهدیدی معتبر برای ایالات متحده هستند. و ارتش کشور در منطقه است.

در بخشی دیگر از گزارش نشنال اینترست آمده است که گزارش اطلاعاتی آمریکا تمایل ایران برای شکل دادن به میدان نبرد فضایی را تایید می کند. ایران ارزش راهبردی فضایی و قابلیت‌های ضدفضایی را به رسمیت می‌شناسد و سعی می‌کند در زمان درگیری، از استفاده دشمن از فضا و حریم هوایی خود جلوگیری کند. ایران به دلیل داشتن زرادخانه موشکی متنوع از چنین قابلیت هایی برخوردار است.

این روزنامه در پایان با اشاره به عملیات جنگل در سال 2011 در ایران و شکار پهپادهای آرکیو-170 می‌نویسد: «توانمندی‌های ایران بیشتر بر ناتوانی دشمنان در استفاده از فضا و حریم هوایی به جای کنترل خود متمرکز است». در سال 2011، ایران موفق شد یک پهپاد آمریکایی (پهپاد بایگانی 170) را با پارازیت کردن سیگنال GPS پهپاد و یک سیگنال جعلی جی‌پی‌اس دیگر به زمین بفرستد، بنابراین بسیار آسان‌تر از هدف‌گیری ماهواره است.

گفتنی است، در تاریخ 30 خرداد 1388، هواپیمای نورثروپ گرومن RQ-4 گلوبال هاوک که وارد حریم هوایی ایران در منطقه نزدیک مبارک در استان هرمزگان شده بود، توسط سامانه پدافند هوایی «3 از هورداد» توسط نیروی هوافضای سپاه منهدم شد. استحکام – قدرت.

بر اساس این وب سایت نظامی، در روز سرنگون شدن ARQ-4 Global Hawk، بیش از 12 هواپیمای نظامی آمریکا در نزدیکی مرز با ایران در حال پرواز بودند. ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد به سه نقطه در ایران حمله کند، اما 10 دقیقه قبل از شروع آن حملات را لغو کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید