عرضه گوشت قرمز در بازار با قیمت 130 تا 150 هزار تن


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840546

در روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله و گوسفند به دلیل آشفتگی بازار از سوی برخی برندگان افزایش یافته است، این در حالی است که قیمت پایه این محصول به صورت سگمنت محاسبه می شود، به طوری که امروز هر کیلوگرم بخیه گوساله 135 هزار تن و بخیه گوسفندی بین 130 است. و 150 هزار تن قیمت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دامداران در سال های اخیر بارها اعلام کرده اند که کشور با مازاد دام سبک و سنگین مواجه است به طوری که برای ادامه تولید باید بخشی از دام صادر و صادر شود و از سوی دیگر به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز. از گوشت مرغ

بر اساس آمار جدید سازمان دامپزشکی، نیاز سالانه کشور به گوشت قرمز بین 900 تا 950 هزار تن است که بین 800 تا 850 هزار تن از تولید داخل و حدود 100 هزار تن از طریق واردات تامین می شود. گوشت قرمز مورد نیاز کشور

بنابراین با وجود کاهش تقاضا و جمعیت مازاد دام، همزمان با تلاش دولت سیزدهم برای تنظیم بازار این محصول با واردات گوشت قرمز گرم و منجمد به کشور، قیمت این محصول در بازار متعادل به نظر می رسد. تاثیر برای این محصول

هر کیلوگرم گوسفند گرم به قیمت 116 هزار و 900 تن، گوسفند منجمد به قیمت 85 هزار تن و گوشت گاو منجمد به قیمت 95 هزار تن توسط شرکت پشتیبانی میوه و تره بار در میادین میوه و تره بار عرضه می شود که این اقدامات باز هم ناکام ماند. برای پوشش با قیمت این محصول. برای تعادل

در سال 94 و 95 قیمت های دولتی از دام و گوشت قرمز حذف و محصول مشمول نظام عرضه و تقاضا شد، به این معنی که عمده مواد اولیه مورد نیاز این بخش از بازار آزاد تامین می شود و فقط جو از مرغوب مرغوب استفاده می کند. ارز. .

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، کمتر از 10 درصد مواد اولیه مورد نیاز دام سبک با ارز ترجیحی تامین می‌شود و به‌عنوان تولیدکنندگان این بخش مجبور به تامین مواد اولیه مورد نیاز از محل آزاد هستند. بازار، قیمت دام افزایش می یابد.




هیچ نسبت قیمتی بین عرضه گوشت قرمز و دام زنده وجود ندارد

افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان دام سبک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز قیمت فروش هر کیلوگرم گوسفند زنده درجه یک در بازار بین 70 تا 75 هزار تن است، بنابراین قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده درجه یک در بازار است. کیلوگرم بین 130000 تا 150000 تن است.

وی گفت: در حال حاضر هیچ ارتباطی بین قیمت گوشت قرمز و دام وجود ندارد و بازار گوشت قرمز در دست قصابان و عده ای عرضه کننده این محصول است در حالی که شاخص عرضه گوشت قرمز باید قیمت گوشت گوسفند و گوشت قرمز باشد. گوشت گاو.

وی افزود: برخلاف بازار گوشت قرمز، بازار دام سبک هر روز با افزایش هزینه های تولید دچار رکود می شود، اما دام به قیمت واقعی توسط تولیدکننده خریداری نمی شود.

رئیس اتحادیه سراسری دام سبک گفت: اکنون به جای اینکه مسئولان به دنبال کنترل و تقویت بازار گوشت قرمز که در دست برخی دلالان است، کنترل و کنترل بازار را تقویت کرده اند. برای عرضه حیوانات سبک و تهیه کننده یک بازنده واقعی است.”

وی گفت: در حالی که مسئولان می گویند قیمت دام و گوشت قرمز مشمول قیمت گذاری دولتی نیست، صادرات دام همچنان ممنوع است و تشدید کنترل ها بر قیمت دام افزایش یافته است.

قاضي عالي كشور معتقد است به دلايل مختلف از جمله شرايط بد اقتصادي و كاهش قدرت خريد مصرف كنندگان، بازار فاقد كشش قيمت تمام شده واقعي دام است و دام با زير قيمت عرضه مي شود كه زيان و ورشکستگي بسياري از توليدكنندگان است. کشتارگاه ها یکی از مهم ترین نتایج در ماه های اخیر است.

اکنون انتظار دامداران از دولت این است که علاوه بر تامین نقدینگی این بخش، شرایط صادرات دام را برای افزایش عمر تولیدی فراهم کند و قربانی سود در بازار این محصولات نباشید.

البته در روزهای اخیر بارها مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از اجرای اقدامات و تشدید کنترل ها برای کاهش قیمت گوشت قرمز خبر داده اند و دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای اصلاح قیمت این محصول در بازار به کار می گیرد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید