عرضه 3 محصول جدید سایپا / اجرای 8 حکم ریاست جمهوری


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836289

مدیرعامل سایپا با تاکید بر اینکه راهبرد این گروه ارتقای کیفیت محصولات و رعایت 8 مصوبه ابلاغی از سوی رئیس جمهور است، گفت: 97 درصد خودروهای تولیدی به صورت مستقیم به واحد فروش تحویل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی تیموری به مناسبت روز جهانی کارگر ضمن بازدید از خطوط تولید و حضور در کارگران، نیروی کار را مهمترین و اساسی ترین رکن تولید خودرو دانست و گفت: نیروی کار کارآمد می تواند محصول اقتصادی تولید کند و به دلیل اینکه سایپا تولید می کند. گروه خودروسازی به دنبال تولید اقتصادی دو محصول است که قطعا با تکیه بر توانمندی و دانش کارگران و مهندسین داخلی می تواند با تحقق اقتصادی بودن تولید خودروهای شاهین و کوئیک به رشد تولید در سال جاری دست یابد.

وی گفت: باید به نیروی انسانی در خط تولید، کیفیت، زنجیره تامین و سایر بخش‌ها توجه ویژه داشته باشیم. نیروی انسانی برای ما بسیار مهم است زیرا معتقدیم که اینگونه می توانیم رشد کنیم.» و او در صنعت خودروسازی به برتری دست یافته است.

تیمور با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت، کاهش هزینه ها، تحویل به موقع خودرو به مردم و افزایش ایمنی محصولات در گرو نیروی انسانی است، گفت: هدف ما بیش از پیش با حضور کارگران، مهندسان و کارشناسان گروه خودروسازی سایپا است، استفاده از ظرفیت ماشین آلات و خطوط تولید؛ اگر از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم قطعاً می توانیم 8 مصوبه رئیس جمهور را سریعتر محقق کنیم.

وی با اشاره به ارتقای کیفیت محصولات سایپا و تولید اقتصادی که این گروه دنبال می کند، افزود: از اواخر سال گذشته به منظور افزایش تولید و ارتقای کیفیت تصمیم گرفته شد که تولید و محصولات اقتصادی شاهین پیگیری شود. با کمک مهندسان، چالش ها و نارضایتی های ماشین شاهین برطرف شد.

رضایت کامل از محصولات سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه ارتقای کیفی شاهین از ماه های پایانی سال 1400 در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: برخی از مشتریان از صدای شاهین در اتاق گلایه دارند، بنابراین فرآیند ایزوله سازی اتاق به مدت 45 روز انجام می شود و تمامی محصولات تولید می شود. با سیستم جدید (حذف کامل نویز در اتاق) از هفته آخر اسفند سال گذشته؛ در ضمن برای ارتقای کیفیت موتور شاهین برنامه ای تدوین شد که خوشبختانه نتایج خوبی داشت.

وی ادامه داد: نارضایتی از شیشه جلو و فوم روی صندلی های خودرو شاهین وجود داشت که با تلاش کارشناسان و مهندسان تمامی این چالش ها برطرف شد و استانداردسازی لازم انجام شد تا مردم از خودروی شاهین رضایت نسبی داشته باشند. این اقدامات برای خودروی کوییک عنوان شد: «همچنین این کار انجام می شود تا مردم از کیفیت خودروهای اقتصادی گروه خودروسازی سایپا رضایت کامل داشته باشند.

کیفیت خوب و پاسخگویی به مشتریان

تیموری با یادآوری اینکه خودرو کوییک سال هاست تعمیر شده است چرا که بسیاری از مشکلات آن رفع شده است، افزود: ارتقای کیفی خودرو کوییک در دستور کار قرار دارد تا مردم رضایت 100 درصدی از این خودرو داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای جلب رضایت مشتریان افرادی که در گذشته شاهین را خریده اند از خدمات پس از فروش ویژه برخوردار خواهند شد، گفت: کیفیت و پاسخگویی مناسب به مشتریان رمز موفقیت و بقای یک بنگاه اقتصادی است، بنابراین حدود 2 هزاران پروژه برای بهبود کیفیت محصول در فرآیند تولید و زنجیره تامین قطعات خاص که در حال انجام است.

پاسخ مناسب مشتری

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اجرای 8 مصوبه ابلاغی از سوی رئیس جمهور و برنامه های این گروه در سال جاری، خاطرنشان کرد: تولید در سال جاری دارای دو ویژگی است که یکی رشد تولید و دیگری تولید مستقیم است. معابر; در حال حاضر 97 درصد از خودروهای تولید شده به واحد فروش تحویل داده می شود که این به معنای ارتقای کیفیت و پاسخگویی مناسب مشتریان است.

وی گفت: در 8 مصوبه افزایش تولید تا 50 درصد افزایش یافته است اما تلاش ما بر این است که رشد تولید را به بیش از 65 درصد برسانیم بنابراین با افزایش تولید، پارکینگ ها را تجاری سازی می کنیم.

ماشین های پارکینگ به 20000 دستگاه می رسد

تیموری گفت: زمانی که وارد گروه خودروسازی سایپا شدم این مجموعه دارای 80 هزار خودرو معیوب، 5200 یورو 4 خودرو و 1700 خودرو بدون گارانتی و بلاتکلیفی در پارکینگ بود که با برنامه ریزی دقیق این تعداد به 29 هزار خودرو رسید. و تا پایان این ماه تعداد کل خودروهای کف پارکینگ به 20 هزار دستگاه می رسد.

وی با تاکید بر اینکه خودروهای کف پارکینگ پس از تکمیل مجدد برای ارزیابی کیفی به بازرسی می روند، گفت: در فروردین ماه امسال برای اولین بار گروه خودروسازی سایپا 37 هزار دستگاه آماده تحویل دارد که از این تعداد 16 هزار دستگاه از تجاری سازی طبقات پارکینگ و 21000 واحد تولیدی اولین ماه سال بود.

اجرای 8 فرمان ریاست جمهوری

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: راهبرد ما اجرای 8 حکم ریاست جمهوری با تلاش همه دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی دقیقی است که 3 محصول جدید وارد بازار می‌کنیم که یکی از آنها تولید اقتصادی است. وانت ها امیدواریم تا پایان سال جاری تاییدیه های لازم دریافت شود و این خودرو به بازار عرضه شود.

وی گفت: طرح جامع واگذاری سهام و گذار به خصوصی سازی تدوین شده و کار کارشناسی دقیق انجام شده است. نتایج نظرسنجی در ماه جاری منتشر می شود و پس از آن سهام در داخل گروه منتقل می شود تا با بودجه دریافتی برنامه های واگذار شده اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید