عرضه دو محصول جدید در سایپا سیتروئن تا پایان سال

به گزارش سایپان نیوز، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، از واحدهای دانش بنیان این پارک که در حوزه صنعت خودرو فعال بودند بازدید و در جریان جزئیات قرار گرفت. درباره فعالیت این شرکت های دانش بنیان

در ادامه در نشستی با رئیس دانشگاه کاشان، تعامل این گروه خودروسازی با دانشگاه کاشان مطرح و تفاهم نامه همکاری بین سایپا سیتروئن و دانشگاه کاشان به امضا رسید.

این تفاهم نامه به منظور دستیابی به خودکفایی علمی، برقراری ارتباط موثر و فعال صنعت و دانشگاه با هدف تجاری سازی نتایج تحقیقات و رفع نیازهای موجود صنعت و دانشگاه بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دانشگاه به امضای طرفین رسید. فرمان ریاست جمهوری

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه این بازدید گفت: مرکز تحقیق و توسعه سایپا سیتروئن باید به دانشگاه تبدیل شود و برای آن شرایطی را فراهم می کنیم تا معلمان، دانش آموزان و نخبگان کاشان بتوانند در سایپا سیتروئن حضور پیدا کنند.

وی افزود: بر این اساس دفتر کاری برای حضور دانشگاهیان در شرکت سایپازیتروئن تهیه و در اختیار دانشگاه قرار می گیرد و قراردادی بین دو مجموعه منعقد می شود که با حضور مستمر دانشی که در دانشگاه وجود دارد. به صنعت منتقل خواهد شد.

تیموری بیان کرد: در دانشگاه کاشان رشته های فنی مانند شیمی، الکترونیک، مکانیک و پلیمر وجود دارد و در این رشته ها کارهای ارزنده ای انجام شده است. برخی از محصولات آنها در صنعت خودرو وجود دارد.

وی افزود: در صورتی که این محصولات استانداردهای لازم را داشته باشند، با شرکت های سازنده قرارداد بسته می شود تا هم دانشگاه و هم صنعت بتوانند از استفاده از این محصولات بهره مند شوند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه تاکنون از نیروهای تهرانی برای تامین نیاز مدیران شرکت سایپا سیتروئن استفاده می شود، گفت: در تفاهم نامه ای که امروز منعقد شد، طرحی با عنوان مدیران آینده را دنبال خواهیم کرد که دانشگاه از محل آن را تامین خواهد کرد. انجام آموزش های لازم برای نیروهای سایپا سیتروئن در تمامی رده ها از کارشناسی گرفته تا مدیریتی می تواند مدیران آینده این شرکت را از افراد ساکن در شهر کاشان ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: این افراد علاوه بر آموزش حرفه ای، در زمینه های حسابداری، مدیریت و مالی نیز آموزش خواهند دید تا مدیران آینده شرکت سایپا سیتروئن از بین نیروهای بومی مردم کاشان انتخاب شوند زیرا این امر در علاوه بر ایجاد عرق کارگری و تعصب به دلیل حضور مردم در شهر، در صورت وجود مشکلات احتمالی زودتر شناسایی و برطرف می شود و این یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. شرکت بازرگانی سایپا سیتروئن.

در این مراسم عباس کتابی رئیس دانشگاه کاشان با ابراز خرسندی از حضور تیم مدیریتی سایپا در دانشگاه کاشان گفت: امروز تفاهم نامه ای بین سایپاچیتروئن و دانشگاه کاشان به منظور توسعه علمی، پژوهشی و پژوهشی منعقد شد. تبادل آموزشی، پژوهشی و نوآوری و دوره‌های آموزشی برای کارکنان سایپا سیتروئن ایجاد شود.

وی افزود: امیدوارم امضای این تفاهم نامه نقطه شروعی برای تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت دو نهاد باشد تا بتوان از فرصت های متقابل استفاده کرد چرا که در این صورت توانمندی های دانشگاه مشخص می شود و این پتانسیل خواهد بود. در خدمت سایپا سیتروئن محصولات با کیفیت بهتر تولید کنید.

کتابی تاکید کرد: بیش از 60 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان مستقر هستند. علاوه بر این، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه جزو بهترین آزمایشگاه های دانشگاهی کشور است. بهره گیری از اساتید مجرب در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری یکی از ظرفیت های دانشگاه کاشان است که می تواند فعالیت های دانش بنیان را در خدمت صنعت قرار دهد.

پس از این مراسم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه بازدید از شرکت سایپا سیتروئن به طور کامل در جریان فعالیت ها و اقدامات این شرکت خودروسازی گروه سایپا قرار گرفت.

در این بازدید پروژه سیستم خودران تامین کننده قطعات مورد نیاز خطوط تولید با نام های MGV و AGV توسط مدیرعامل گروه سایپا افتتاح و راه اندازی شد.

سیستم AGV و MGV ماشین های خودکششی وجود دارد که به جای یدک کش و لیفتراک برای جابجایی قطعات در خطوط تولید استفاده می شود و برای اولین بار در گروه خودروسازی سایپا این دستگاه ها طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی از موضوعات مهم در خطوط مونتاژ بحث تحویل قطعات به خطوط تولید است که در گذشته با استفاده از لیفتراک انجام می شد و لیفتراک ها آلودگی های زیست محیطی و صوتی در خطوط تولید ایجاد می کنند که برای تولید مضر است. کارمندان خط. اشکالاتی وجود دارد. علاوه بر این، این سیستم حمل و نقل هزینه بالایی دارد و به همین دلیل متخصصان سایپا سیتروئن دو ربات طراحی کرده اند که می تواند تمامی قطعات لازم را بدون دخالت انسان حمل کند..

وی افزود: با این طراحی نیازی به اپراتور نیست و علاوه بر آن هزینه های تهیه و نگهداری یدک کش که در گذشته بسیار زیاد بود با داخلی سازی کامل این واحد کاهش یافته است.

تیموری با اشاره به تولید محصولات جدید در گروه سایپا تاکید کرد: در گروه خودروسازی سایپا هدف تحویل 8 خودرو محقق شده و خطوط تولید خودروهای اطلس و سهند آماده شده است. 30 دستگاه از این خودرو تولید شده و در حال انجام تست نهایی هستند. 6 دستگاه خودرو آریا نیز تولید شده و آماده مونتاژ و تست می باشد .

وی افزود: 6 کاربری جدید برای خودروی نیسان طراحی و ایجاد شده و طول فضای بار آن افزایش یافته و تمامی استانداردها را پاس کرده است. این وسیله نقلیه قابلیت حمل بارهای سنگین و حجیم را دارد که هزینه حمل و نقل را کاهش می دهد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال 1401 تا 1402 تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم 8 محصول جدید در خودروهای سواری و تجاری عرضه کنیم..

وی افزود: در سایت سایپا سیتروئن پلت فرم آماده تولید محصول اقتصادی است و تمامی طراحی ها به پایان رسیده و در مرحله ساخت قالب هستیم.. علاوه بر این، امسال دو محصول به سبد محصولات سایپا سیتروئن اضافه خواهد شد.

تیموری خاطرنشان کرد: برای اولین بار خودروی گازسوز ساینا در این شرکت ساخته و تا آذرماه امسال به مردم و شبکه تاکسیرانی عرضه می شود. همچنین ساینا اتوماتیک نیز یکی دیگر از محصولاتی است که مراحل اولیه را پشت سر گذاشته و این خودرو تا پایان سال تولید و به فروش می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید