ظهور 8 محصول جدید سایپا در سال آینده


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1918425

در جلسه مدیران عامل گروه سایپا و بانک پارسیان مطرح شد؛

در راستای افزایش همکاری گروه خودروسازی سایپا و بانک پارسیان، مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بانک پارسیان در نشستی با مدیرعامل گروه سایپا به بررسی مسائل همکاری و تقویت آن پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایپانیوز ; محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست مدیران عامل گروه سایپا و بانک پارسیان گفت: بانک پارسیان یکی از بانک های خصوصی کشور است که الگوی جدیدی را در ساختار بانکی در حوزه مشتری ایجاد کرده است. جهت گیری و ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان.

محمدعلی تیموری با اشاره به روند فعلی تولید در سایپا گفت: در حال حاضر تولید این گروه خودرویی به 2000 دستگاه در روز رسیده است در حالی که در گذشته تیراژ تولید حدود 1100 دستگاه بود.

وی با بیان اینکه در صورت عرضه محصولات در بورس کالا سود بهتری نصیب شرکت های تولیدی می شود، گفت: سال گذشته 35 هزار میلیارد تومان از فروش محصولات گروه سایپا درآمد حاصل شد و امسال نزدیک به 70 هزار میلیارد تومان بوده است. این افزایش به دلیل تغییر قیمت و مبلغ خودرو نیست، زیرا قیمت محصول از سال گذشته افزایش نیافته است.

مدیرعامل گروه سایپا تاکید کرد: این افزایش به دلیل افزایش تیراژ و تنوع محصولات تولید و فروش در سایپا است و امیدواریم تا پایان سال فروش سایپا به 100 هزار میلیارد تومان برسد و سال آینده برنامه این گروه خودرویی از مرز 150 هزار میلیارد تومان عبور خواهد کرد.

وی گفت: اجرای این برنامه ها بدون حضور و حمایت نظام بانکی امکان پذیر نیست و گردش سرمایه و همچنین توسعه سبد محصولات مورد نیاز سایپا از طریق سیستم بانکی و بانک پارسیان تامین می شود.

تیموری گفت: محصولات گروه خودروسازی سایپا به صرفه و به روز بوده و تمامی استانداردهای 85 گانه را پاس می کند و در سال آینده 8 محصول جدید برای اولین بار روانه بازار می شود که 3 محصول تجاری و 5 محصول سواری است. یک رکورد ویژه در عرضه محصولات جدید در بازار است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه امسال سال سختی برای صنعت خودرو و سایپا بوده است، گفت: در ابتدای سال تسهیلاتی که هر ساله هیات پول و اعتبار به شرکت های خودروسازی اختصاص می دهد تا تولید بهتری ایجاد کند. شرایط لغو شد و عملاً هیچ نقدینگی وارد صنعت نشد. همچنین سه خودروی تولید انبوه این گروه از خودروسازان که حدود 80 درصد از تولید سایپا را به خود اختصاص می دهند، بر اساس نظر سازمان استاندارد از تولید خارج شدند که با مشکلات خاصی همراه بود، اما خوشبختانه با برنامه ریزی، که در گروه سایپا انجام شد، توانستیم تیراژ تولید را افزایش دهیم و محصولات دیگری را جایگزین کنیم.

وی گفت: سال گذشته سایپا 390 هزار دستگاه خودرو تولید کرد و امسال با وجود مشکلات ذکر شده، تولید گروه سایپا به 500 هزار دستگاه خواهد رسید و با تکمیل 50 هزار خودروی ناقص در پارکینگ، مجموع تولید سایپا به 550 هزار دستگاه خواهد رسید.

تیموری با بیان اینکه بازسازی و نوسازی دستگاه های خط تولید باعث ارتقای کیفیت محصول و افزایش تولید می شود، تاکید کرد: بازسازی و نوسازی خطوط تولید در سایپا در دستور کار قرار دارد اما از 30 سال گذشته تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. می خواهد حضور داشته باشد. و مشارکت بانک پارسیان در نوسازی، بازسازی و ایجاد بستر مناسب برای تولید و حمایت مالی.

مدیرعامل بانک پارسیان نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس گزارش هایی که از سایپا داریم خیالمان آسوده است، گفت: صنعت خودروسازی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش تعیین کننده ای در رشد اقتصادی کشور دارد و گروه سایپا با شرایط تولید خوب آن موفقیت بزرگی به دست آورد.

کوروش پرویزیان افزود: پروژه های خوبی بین وزارت حراست و بانک مرکزی در حال اجراست که شامل اوراق پله ای، تضمین زنجیره تامین و… است و بر این اساس شبکه بانکی می تواند همکاری و مشارکت خوبی با صنعت داشته باشد.

وی با بیان اینکه بانک پارسیان و سایپا همکاری های بلندمدت و مناسبی در زمینه های مختلف و سرمایه گذاری های مشترک دارند، گفت: در این جلسه در زمینه تامین مالی و سرمایه در گردش و همکاری هایی که در گذشته داشتیم و بحث بر سر تداوم و ادامه آن را در برنامه های آینده تقویت کنید.

پرویزیان افزود: بانک پارسیان زاده صنعت خودرو است و در زنجیره تامین و تولید خودرو حضور دارد و باید این تعاونی ها را داشته باشد تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری برای هر دو مجموعه ایجاد کنیم.

مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: بر این اساس در حد مقتضی و مقدور در تامین سرمایه در گردش گروه سایپا حضور داریم. همچنین همکاری های موجود ما در زمینه لیزینگ و بیمه افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید