سه محصول جدید پارس خودرو در سال جاری عرضه می شود + جزئیات

سه محصول جدید پارس خودرو در سال جاری عرضه می شود + جزئیات

مدیرعامل سایپا از عرضه سه محصول جدید پارس خودرو در سال جاری خبر داد.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پارس خودرو با بهترین خودروسازان دنیا همکاری می کند و زیرساخت های علمی و فرهنگی قوی دارد، گفت: زیرساخت های موجود در پارس خودرو منجر به همکاری بزرگ ترین خودروسازان جهان شده است. از جمله نیسان و رنو با این خودروساز و تولید ال 90 در پارس خودرو

وی افزود: ایجاد سیاست های گروه سایپا فعالیت مستقل هر 6 شرکت خودروسازی زیرمجموعه سایپا است که خوشبختانه این سیاست از سال گذشته در گروه سایپا اجرا شده است، بنابراین زمانی که محصول در سیستم متمرکز فروخته می شود، مبلغ به صورت مستقیم است. به حساب این شرکت واریز می شود زیرا معتقدیم شرکت های تابعه سایپا باید منابع لازم برای توسعه محصولات خود را داشته باشند.

مدیرعامل سایپا اعلام کرد: برای اولین بار در سال 1402 شرکت پارس خودرو سه محصول تولید و با نشان پارس خودرو روانه بازار کرد. خودروی سهند یکی از این سه محصول است که تمامی تست ها را پشت سر گذاشته و آماده تولید انبوه است و امیدواریم در شهریور ماه سال جاری این محصول را پیش فروش کنیم.

وی افزود: دومین پروژه پارس خودرو که تولید آن از سال گذشته آغاز شد، خودروی کادیلاک (P90) است. خوشبختانه با پشتوانه زیرساخت های قوی و مدرن صنعت قطعه سازی در کشور توانستیم پروژه ای را تولید کنیم که سال ها معطل مانده بود و برای گذراندن استانداردها نیاز به طراحی جدید داشت و در حال حاضر در مرحله آزمایش است و ما امیدواریم اواخر امسال به تولید انبوه برسیم. این محصول با نشان پارس خودرو نیز به بازار عرضه خواهد شد. زوتی نیز سومین محصول پارس خودرو است که امروز شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

مدیرعامل سایپا اذعان داشت: ته دلم معتقدم پارس خودرو قوی ترین شرکت مونتاژی کشور است و با واردات چانگان از سایپا و واردات زوتی از پارس خودرو ثابت کرده ایم که اولین واردکننده خودرو هستیم. در ایران. همچنین در حال ثبت سفارش سه خودرو هستیم. در سایپاسیتروئن است و چهار خودروی یک و دو چرخ محرک آماده واردات از زامیاد است، بنابراین تمامی زیرمجموعه های گروه سایپا به صورت مستقل وارد بازار می شوند و ابتدا به سمت واردات خودرو و سپس تولید داخلی خواهید رفت.

تیموری در ادامه از انعقاد قرارداد با یکی از برترین شرکت های موتورسازی در چین خبر داد و اظهار داشت: برای تولید خودروهای هیبریدی با یکی از برترین شرکت های موتورسازی چین قرارداد امضا کرده ایم و خبر خوشی از محصول دلتا 5 است. تجهیز این محصول به موتور هیبریدی است که سال آینده برقی می شود و به منظور حفظ سلامت محیط زیست سعی داریم به سمت تولید خودروهایی با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر برویم.

وی یادآور شد: امسال می توانستیم محصول آریا را معرفی کنیم اما تصمیم گرفتیم این خودرو را با دو موتور تنفس طبیعی 2000 N20 که مصرف سوخت و آلایندگی کمتری دارند و با موتور هیبریدی برقی با مصرف سوخت 1 و 4 روانه بازار کنیم. و 5 سال گارانتی برای تامین بازار، بنابراین در حال حاضر سیاست گروه سایپا واردات خودرو به صورت CBU است و در نیمه دوم سال CKD و SKD وارد می کنیم و در نهایت در سال آینده تعداد بیشتری را وارد خواهیم کرد. بیش از 50 درصد از این محصولات با نصب موتورهای خانگی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سایپا با اشاره به اینکه ذهنیت مردم پارس خودرو تولید خودروهای لوکس است و باید به ماهیت اصلی خود بازگردد، تاکید کرد: بنابراین واردات خودروهای سدان و لوکس چانگان UNV که به بازار عرب نیز وارد می شود. کشورهایی مانند امارات و عربستان را برای پارس خودرو بررسی کردیم. این خودرو یک محصول هیبریدی، فول آپشن، با تکنولوژی بالا است و از نظر سایز و ابعاد حتی 15 سانتی متر از تیارا بزرگتر است و به طور کلی رویکرد واردات سایپا واردات خودروهایی با مصرف سوخت پایین است.

تیموری بیان کرد: خوشبختانه با فناوری بالایی که در پارس خودرو وجود دارد مانند خط نقاشی رباتیک که حداقل 30 درصد از مصرف مواد را کاهش می دهد، امیدواریم پارس خودرو به دوران طلایی خود بازگردد که ذهنیت به این شرکت همواره به دنبال تولید خودروهای باکیفیت بوده و سه محصول ذکر شده در کیفیت برتر باید به مردم عرضه شود و این سیاستی است که ما در گروه سایپا در پیش گرفته ایم.

مدیرعامل سایپا در پایان با تاکید بر اینکه پارس خودرو می تواند به عنوان بزرگترین خودروساز کشور در بازارهای صادراتی عرضه شود، خاطرنشان کرد: پس از مونتاژ زوتی در ایران، قصد داریم این محصول را در قالب SKD به فروش برسانیم. یکی از بازارهای صادراتی که برای آن قرارداد نیز منعقد شده است. برای صادرات نیز برنامه هایی برای صادرات کادیلاک داریم تا بتوانیم پارس خودرو را به بزرگترین خودروساز کشور در زمینه صادرات محصولات تبدیل کنیم و امیدواریم به یاری خداوند این مهم محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید