تولید دو محصول جدید با کیفیت در سال جاری / سازمان تولید و تحویل در طرح تحول ساختاری صنعت خودرو


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878479

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه دو محصول جدید با قیمت های ارزنده و مناسب در راه است، گفت: تحول ساختاری و گذار به پیشرانه نقشه راه ما برای صنعت خودرو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منوچهر منطقی امروز در نشست خبری گفت: ساماندهی تولید و عرضه، تحول ساختاری و گذار به نیروی محرکه نقشه راه ما برای صنعت خودرو است.

معاون وزیر صنعت حمل و نقل وزیر صمت افزود: سال گذشته 213 هزار دستگاه خودرو تولید شد اما 43 هزار دستگاه عرضه شد. اگر میانگین قیمت 170 هزار خودروی فروش نرفته را 200 میلیون تومان در نظر بگیریم، یعنی 34 هزار میلیارد تومان زندان مایع در صنعت خودروسازی داشتیم.

او گفت: «ما باید هر چه داریم را تحویل دهیم.

وی گفت: به دلیل تفاوت بین قیمت تمام شده و فروش، نقدینگی خودروساز رو به کاهش است، بنابراین روند قیمت گذاری باید تعدیل شود. هم افزایی نیز باید کارساز باشد. هم افزایی به این معناست که خودروسازان در یک کشور دارای زنجیره تامین هستند.

وی افزود: اولین بحث در هم افزایی، هم افزایی در بسترهاست. در حال حاضر چندین خودرو با تیراژ پایین و خدمات پس از فروش غیرقابل قبول داریم. ما در حال حاضر 4 پلتفرم ارزشمند داریم. ادبیات خودروسازی ایران مربوط به 25 سال پیش است، در حالی که باید خودروی ارزشمند و قیمتی مناسب عرضه کرد، از این نظر خودروسازان هم محصولات برقی و هم بنزینی عرضه خواهند کرد.

منطقی ادامه داد: در جایی که نتوانیم خودروهای داخلی را به بازار عرضه کنیم وارد می کنیم.

وی با تاکید بر دانش ایجاد صنعت خودرو گفت: چهار رویکرد فعلی برای ساخت صنعت خودرو در آینده شامل برقی‌سازی، خودروهای خودران، اشکال جدید حمل‌ونقل و اتصال خودرو است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید