عرضه 9 خودروی جدید در سال جاری / افزایش تولید خودرو با تعدیل قیمت ها امکان پذیر می شود

عرضه 9 خودروی جدید در سال جاری / افزایش تولید خودرو با تعدیل قیمت ها امکان پذیر می شود

عرضه 9 خودروی جدید در سال جاری / افزایش تولید خودرو با تعدیل قیمت ها امکان پذیر می شود

مدیرکل صنعت خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه 9 خودروی جدید در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش تولید خودروسازان بزرگ کشور و اجرای گام دوم تحول خودرو. طرح با تعدیل قیمت امکان پذیر خواهد بود.

ˈعبدالله توکلی لاهیجانیˈ در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: پس از 4 سال متوالی که تولید حدود 800 هزار دستگاه خودرو در سال بود و برخی از خودروهای تولید شده در پارکینگ ها انباشته و ناقص بود و قابل فروش نبود. در بازار تا سال 1401 با رشد 39 درصدی تولید بالغ بر 1 میلیون و 300 هزار دستگاه محقق شد.

وی گفت: امسال در نظر داریم رکورد تولید خودرو در کشور را بشکنیم و به تولید بالای یک میلیون و 600 هزار دستگاه برسیم.

عرضه 9 خودروی جدید در سال جاری / افزایش تولید خودرو با تعدیل قیمت ها امکان پذیر می شود

عرضه 9 محصول جدید در سال جاری

این مقام مسئول در وزارت امنیت خاطرنشان کرد: پس از اجرای گام اول که به تثبیت جریان تولید اختصاص داشت، در گام دوم برنامه توسعه، تمرکز بر توسعه داخلی باکیفیت است. محصولات مبتنی بر پلتفرم های جدید است و قصد داریم 9 محصول جدید را به بازار ارائه کنیم.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: بر این اساس انتظار می رود همزمان با از سرگیری واردات و به موازات شفاف سازی عرضه در سامانه یکپارچه خودروسازی، بازار خودرو کشور به سمت رقابتی شدن حرکت کند.

وی بیان کرد: همچنین افزایش عرضه و واقعی سازی قیمت ها با افزایش قیمت کارخانه باعث حذف تقاضای کاذب در بازار خودرو و افزایش عرضه با رفع زیان خودروسازان می شود.

عدم طراحی و توسعه محصول بومی، ریشه اصلی ناکارآمدی صنعت خودرو است

مدیرکل خودروسازی وزارت حراست تصریح کرد: در گام دوم که اهمیت بسیار بیشتری دارد و هر بار که خودروسازی کشور در این گام متوقف می شود باید ریشه اصلی ناکارآمدی در خودروسازی کشور برطرف شود. که عدم توجه به طراحی و توسعه محصولات داخلی است در زنجیره ارزش خودروسازان داخلی قرار دارد.

توکلی لاهیجانی گفت: امروزه به دلیل عدم دانش کافی برای ایجاد این صنعت، ابتکار محصول در دست خودروساز داخلی نیست و به دلیل این وابستگی، جریان تولید خودروسازان داخلی ثابت است. و پایین.

وی تاکید کرد: گام دوم تلاش برای ایجاد دانش بنیان این صنعت با توسعه زیرساخت های بومی (پلتفرم ها) و توسعه محصولات برند ملی است. گسترش گفتمانی که با برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور 1401 آغاز شد و در سال جاری با قدرت بیشتری در خودروسازان داخلی دنبال شد تا با تکیه بر هم افزایی منابع داخلی و عمق تولید داخلی، ارزش افزوده را به همراه داشته باشد. ثروت و اشتغال بیشتر از طریق این صنعت حیاتی باید در کشور ایجاد شود تا در گام سوم با ایجاد مزیت های استراتژیک داخلی بتوانیم با خودروسازان جهانی رقابت کرده و بازارهای صادراتی را گسترش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید