عرفه دانشگاه سازندگی مردم است/ دعای عرفه الگویی کامل برای اصلاح جامعه است


ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881844

حجت الاسلام مومنی نسب گفت: عرفه دانشگاه معرفتی و توسعه انسانی است و مردمی که به این دیار می آیند دانشجویان و دانش آموختگان هستند که نیازمند دیدن و اعمال مرموز هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد مومنی نسب کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه یکی از فرصت های مهم در روز عرفه که مورد تاکید ائمه و بزرگان قرار گرفت، فرصت دعاست. و از خدا بخواهید امام سجاد (علیه السلام) فرمودند عرفه روزی است که درهای رحمت الهی باز است و خداوند عطای خود را بر مردم گسترانیده و بر همه عنایت کرده است، پس توبه پذیرفته و دعا مستجاب می شود.

وی با تاکید بر اینکه روز عرفه یکی از مهم ترین فرصت های مورد رحمت الهی است و به اندازه شب های قدر ارزشمند است، افزود: دعای عرفه سیر کامل معرفت خدا، آخرالزمان، انسان شناسی و نیل به سعادت است. حكمتي كه اگر بتوان آن را ترجمه كرد و توصيف دقيق آن حكمت بزرگي به ارمغان آورد.


حجت الاسلام مومینی نسب گفت: دعای عرفه امام حسین (ع) یکی از معروف ترین، ریشه دارترین و پرمفهوم ترین دعاهایی است که ائمه اطهار (ع) خوانده اند و این دعا یک کلاس جامع در شناخت خداوند است. معلم و معلم امام حسین (ع)


این کارشناس مذهبی بیان می کند: علم کلام، امام شناسی و مسائل اخلاقی از مهم ترین مباحثی است که از دعای عرفه می توان آموخت و این مسائل مختص شیعه نیست و خارج از زمان و مکان و جامعه خاصی است که همه مردم آن اهل سنت هستند. ایمان به خدا می تواند از این نکات استفاده کند.


وی با تاکید بر اینکه مفاهیم دعای عرفه باید استخراج شود و به عنوان فرهنگ در جامعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: همه جوامع نیازمند فرهنگ اصیل و ناب به عنوان الگو هستند و می توان از این دعا برای اصلاح جامعه و فرهنگ سازی در منطقه استفاده کرد. مزایای مختلف


مومنی نسب با بیان اینکه اقامه عبادت در این روز بسیار مورد تاکید است، تصریح کرد: روز عرفه روز دعا و پل ارتباطی بین بنده و خداوند است و دعاهای وارده در این روز نشان از ارتباط و توجه ویژه خداوند متعال به خداوند متعال است. خدمتکاران.


این کارشناس مذهبی در خصوص اعمال روز عرفه خاطرنشان کرد: همانطور که در مفاتیح آمده بهترین عمل در این روز وضو گرفتن و دو رکعت نماز مستحبی قبل از نماز و به دنبال آن دعای عرفه و زیارت امام است. حسین علیه السلام ثواب زیادی دارد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید